27.10.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:
Albüm yaparken alacağınız eleştirilerden çekindiniz mi? Özellikle arabesk müzik tartışmaların dorukta olduğu bu günlerde...
Sahne repertuarı tümüyle arabesk eserlerden oluşan tek rock grubuyuz. Bundan çekinmedik ama eleştirileri de tahmin edebiliyorduk. Çok da dert etmiyoruz açıkçası. Çünkü arabesk ve rock müziği, sadece müzik olarak değil, yaşam felsefesi olarak da özümsemiş insanlarız. Arabeskin Müslüm Gürses, Orhan Gencebay şarkılarından ibaret
olmadığını, çok geniş bir yelpazeye yayıldığını, bir yaşam felsefesi olduğunu biliyoruz. Rock müzik konusunda ise hepimizin Metallica’dan Megadeth’e,
Starsailor’dan REM’e, Muse’dan Him’e ciddi bilgisi ve donanımı var. Altı boş bir iş yapmıyoruz yani.
Parçaları neye göre seçtiniz?
Tek bir kriterimiz yok. Arabesk tarihi içindeki öneminden, kişisel zevklerimizden ya da bizden ısrarla isteniyor olmasından dolayı seçebiliyoruz. Esas önem verdiğimiz şey, yorumladıktan sonra sahnede canlı çalarken bize hâlâ lezzetli geliyor olması.
Albümünüzde hangi şarkılar var?
Sait Büyükçınar- Berrin Büyükçınar’dan ‘Her Gün İsyanım Var’, İbrahim Tatlıses’ten ‘Allah Allah’, Selami Şahin - Halit Çelikoğlu’ndan ‘Senin Olmaya Geldim’, Ali Tekintüre - Yunus Bülbül’den ‘Aldanma Çocuksu Mahsun Yüzüne’, Hakkı Bulut’tan ‘İkimiz Bir Fidanız’ ve ‘Son Mektup’ albümde yer alan cover’lar. Bunların haricinde söz ve müziği kendimize ait olan ‘Gel Deme Bana’, ‘Aşk İnsanı Uyutmaz Ki’ ve ‘Arama’ isimli üç bestemiz var.
Size göre arabeskin tanımı nedir?
“Çivi çiviyi söker” sözü arabeskin bire bir tanımıdır.
Çünkü acının üstüne acıyla giden, karşılıksızlığın üzerine adanmışlıkla giden, çarpıklığın üzerine isyanla giden başıbozuk bir müziktir arabesk. İnsanlar da içlerindeki delinin uyanık kalmasını sever.