20.11.2023 - 03:08 | Son Güncellenme:
Derya Turan
Derya Turan | drytrn.00@gmail.com - Heykel, 16. yüzyılın başında yapılmıştır. Davut’un sağ elinde taş, sol elinde ise ucu sırtından kalçasına doğru dökülen uzun bir sapan vardır. Gözlerinde gerçekçi ve kararlı bir bakışın hâkim olduğu ve saldırmaya hazır olduğu görülür. Sağ elinin parmaklarında taş tutan bir insanın parmak kıvrımları, eklemleri ve damarları başarılı bir biçimde gösterilmiştir. Elde başlayan damarlar kollardan dirseğe kadar uzanır. Dirsek biçimi ve kaslar anatomik olarak elinde taş tutmakta olan bir adamı göstermek bakımından özel bir örnektir. Davut öylesine ustalıkla işlenmiştir ki onun bir heykel olduğuna inanmak çok güçtür. Adeta her an konuşacak ve hareket edecek gibidir.
Sanatçının ustalığı
Michelangelo’nun heykel yontmada kendine özgü bir tekniği vardı. Öncelikle heykeli bir küvet dolusu suyun içindeymiş gibi düşünür daha sonra bu suyu yavaşça çektiğini hayal eder ve ortaya çıkan biçimlere göre taşı yontmaya başlardı. Heykelin bu denli ünlü olmasının sebebi sanatçının ustalığıydı. Michelangelo bu heykeli yaklaşık 40 yıldır açıkta duran hasarlı bir mermerden yapmıştır. Özellikle sırt kısmına bakıldığında bu hasarlar net bir şekilde görülür. Heykelin orijinali başlangıçta Floransa’da Plazzo Vecchio’da bulunmaktaydı fakat daha sonra yerine replikası yerleştirilmiştir. Orijinali ise sanat öğrencilerinin rahat bir şekilde çalışmaları ve elbette ki heykeli dış etmenlere karşı korumak amacıyla Galleria dell’Academia di Firenze’ye taşınmıştır. Aynı galeride ünlü sanatçının tamamlayamadığı eserleri de mevcut.