Çocukların ekran bağımlılığı, dikkat dağınıklığı sorunları, siber zorbalığa maruz kalma oranları ve ebeveynlerin kaygıları her geçen gün artıyor. Bununla birlikte, çocuk içerikleri de çığ gibi büyüyor.
Teknolojinin gelişim ve değişim hızına ayak uydurmak mümkün değil. Ne olduğunu bilmediğimiz bir dünyanın içinde, çocuklarımızı nasıl koruyacağız? Sınırları nasıl koyacağız? İnanılmaz bir hızla büyüyen, çocuk medyası ve içerik sağlayıcılar nereye doğru gidiyor? Bizleri neler bekliyor?
8.si düzenlenen TRT Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı’nda, çocuk medyasının dönüşümü ve bu dönüşümün beraberinde neleri getirdiği konuşuldu. Uzmanların hemfikir olduğu konu; teknolojiyi düşmanımız olarak görüp savaşırsak, kaybeden taraf oluruz. Bunun yerine teknolojiyle kol kola girip, onun bizi yönetmesini değil, onu yönetebilmeyi öğrenmeliyiz. Ve aynı mantığı çocuklarımıza da öğretebilmeliyiz.
“Çocuk içerikleri dünyası tam bir savaş alanı”
Çocuk içeriği sağlayan dünya devi markaların içeriklerinin yarısından fazlası 0-6 yaş arası çocuklar için hazırlanıyor. Konferansta konuşan Ampere Analysis Araştırma Direktörü Fred Black, çocuk içerikleri hazırlayan mecraların geldiği noktayı güncel rakamlarla özetledi. Amazon, Netflix, Disney Plus ve HBO Max gibi çocuk içeriği üreten yayın devlerinin, bu pazardaki hızlı büyümeyi sürdüreceklerinden ve son 2 yılda çocuk içeriklerini 3 katına çıkardıklarından bahsetti. Black yaptığı konuşmada, çocuk içeriklerinin detaylarını paylaştı:
“2019 yılında üretilen çocuk içeriklerinin yarısından fazlasını animasyon çizgi filmler oluşturuyor. Sonra sırayla animasyon olmayan komedi, drama ve macera filmleri geliyor. Animasyon yüzdesi önümüzdeki yıllarda da gitgide yükselecek. Netflix ağırlıklı 7-9, Amazon 0-4, Disney Plus ise 7-9 ve 10-12 yaş arası içeriklere odaklanıyor. Yani 0-4 ve 5-6 yaş aralıkları çocuk içeriklerinin yarısını oluşturuyor. Burası tam bir savaş alanı.”
“Video izlemek, televizyondan cazip”
Telefon ya da tabletten video izlemeyen çocuk neredeyse yok. Hemen her yaştan çocuk, kendi amatör videolarını çekip, YouTube kanalı açma hayalleri kuruyor. Dubit Başkan Yardımcısı David Kleeman, son yapılan araştırmalara göre YouTube’da video izlemenin, televizyon izlemeyi geçtiğini ve çocukların sürekli yenilik aradığını söyledi:
Özay Şendir
Öğretmenlik ve sosyal statü
24 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’dan ABD’ye YPG mesajı: Sineye çekmeyeceğiz
24 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Öğretmenler neden mutsuz?
24 Kasım 2024
Zeynep Aktaş
Her şey faizlere kilitlendi
24 Kasım 2024
Ali Eyüboğlu
Aşkın Nur Yengi: ‘‘Rekabet derdimiz yoktu’’
24 Kasım 2024