Yaman Törüner

Yaman Törüner

yaman.toruner@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Richard Templer’ın İş Hayatının Kuralları (The Rules of Work) isimli kitabı, yalnız ABD’de değil, tüm dünyada en çok satan (international best seller) kitaplardan biri oldu. Kitap, “kimsenin söylemediği gerçekler” üzerine kurgulanmış ve iş hayatında başarılı olma adına, “hap gibi” hazırlanmış bir yapıt.
Kitaptaki, anlaşılması ve uygulanması çok açık ve kolay “başarı kuralları”ndan bir demeti aşağıda özetliyorum:
- Yaptığınız işin yalnız bir üstünüz değil, iki üstünüz tarafından bilinmesini sağlayın.
- Günlük işinizin tümünü öğlene kadar bitirin. Öğleden sonranızı, ilişkilerinizi geliştirmek için kullanın.
- Patronunuzun sizden olan beklentilerini fazla yüksek tutmayın ki, beklenenden fazlasını verdiğinizi görebilsinler.
- Başkalarından farklı olduğunuzu ve daha çok şey bildiğinizi gösterin. Önerileriniz, her zaman ilginç ve gündem belirleyici olmalı.
- Üstlerinize, işinizle bütünleşmiş, dikkatli, hazırlanmış, gündemi bilen, takipçi ve tetikte olduğunuzu gösterin.
- Hiç kimse ne kadar çok çalıştığınızı bilmemeli. Yardım istemezseniz, işinizden şikâyetçi olmazsanız ve verilen işi zamanında bitirirseniz, bunu sağlayabilirsiniz.
- İyi giyinin ama giyiminizde aşırı artistik olmayın. Güne, sanki bir mülakata girecekmişsiniz gibi, hazırlanın.
- Her zaman güler yüzlü olun. Saygı uyandıracak bir el sıkış biçimi geliştirin. Görgü kurallarını uygulayın. Ciddi ama dikkat çekici, sosyal, kültürlü ve panik içinde görünmeyen bir kişilik sergilemelisiniz.
n İyi konuşmayı ve yazmayı öğrenin. Açık, basit, nazik, hedefe kilitli, kurallara uygun ve aşırıya kaçmayan biçimde konuşun ve yazın.
- Uzun dönemde iş hayatınızdan ne beklediğinizi bilmelisiniz. Bu hedefe yönelik olarak, kısa dönemde neler yapılabileceğini de belirleyin. Yani bir “oyun planınız” olsun. Tabii ki, güçlü ve zayıf noktalarınızı da belirlemiş olmalısınız.
- Personelle ilgili uygulamaları ve özellikle de yükselmelerdeki uygulama ve kuralları detaylarıyla öğrenin.
- Takım oyuncusu olun ama takımdaki rolünüzü belirleyin. Siz, özelliği olan bilgilere sahip birisi misiniz; iş bitirici misiniz; işbirliğini sağlayan kişi misiniz; işi şekillendiren kişi misiniz; işin hamalı mısınız; yoksa, yaratıcı birisi misiniz?
- Enerjinizi gereksiz zaman ve yerde kullanmayın. Tüm enerjinizi kullanarak işe girişeceğiniz zaman ve olayları belirleyin. Her güçlüğün, aynı zamanda bir fırsat olabileceğini unutmayın.
- Dedikodu yapmayın. Yağcılık yapmayın ama samimi olun. Olumlu, yapıcı, güven veren ve katılımcı bir davranış biçimi sergileyin.
- Dinlemeyi bilin. “Teşekkür ederim” ve “Lütfen” sözcüklerini sık sık kullanın. Katiyen, yalan söylemeyin. Üstlerinizi eleştiren fıkralar anlatmayın.
- Kimseyi gereksiz yere korumayın. Önemli evrakların kopyalarını saklayın. Sizi destekleyenleri, güvenilir arkadaşlarınızı ve ilişki odaklarınızı iyi belirleyin.
- Rakiplerinizin davranışlarını neyin yönlendirdiğini araştırın. Güç, para, mevki hırsı, sevilme, incitme veya intikam alma gibi yönlenmeleri olasıdır.
Bu konu daha bitmedi.