Bab-ı Âli toplantılarının 117’ncisinde İzmir Büyük Şehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu konuştu. Atatürk Havalimanı’ndan konuşma yapacağı otele bir buçuk saatte gelen Kocaoğlu, “Kent dönüşümü, İstanbul’daki gibi olacaksa gecekonduların olduğu gibi kalması daha iyi” diyordu. Gerçekten de, İstanbul’un trafik sorunu başa çıkılamaz hale geldi.
Kocaoğlu göreve ilk geldiğinde, Belediye’nin idari yargıya taşınan bir binasının sorununu çözmek için, ilgili İdari Yargı hâkimine gitmiş. Hâkim, “Belediye’nin davayı kazanması için bir baskı yapacaksanız, hiç gelmemiş olun Sayın Başkan” deyince; “Hâkim Bey, ben davayı bizim lehimize değil; aleyhimize karara bağlayın” demek için geldim; demiş. Çünkü, Belediye’nin hiç bir işini sürüncemede bırakmak istemiyormuş. Hâkim aleyhe karar verince de, söz konusu binayı yeniden ihale ederek sorunu çözmüş.
Hep planlı, hep programlı
Kocaoğlu, İzmir’de ikinci dönemini bitirip, üçüncü dönemine hazırlanıyor. İzmir için yaptığı bütün yatırımlar, planlı, programlı, kaynağı belirlenmiş ve ekonomik, kültürel, sosyal kalkınma ile kentlilik bilincini sağlayacak esaslar dahilinde yapıldı ve yapılacak. Belediye’de, eski dönemlerin borçları da ödenip; “sürdürülebilir” bir finans dengesi kurulmuş. Bu prensiplerle hareket edilince de İzmir, dünyadaki 200 büyük metropol içinde de en hızlı büyüyen 4. kent ünvanını kazanmış.
Projeler neler?
Kocaoğlu’nun hayalin ötesine taşınmış projeleri arasında, şunlar var:
A. “Yüzülebilir Körfez” projesi: Bu sayede, 70 sene önce yüzülebilir olan; ama daha sonra foseptik çukuru olarak kullanılan İzmir Körfezi, yeniden yüzülebilir hale gelecek.
B. “İzmir’in markası Kordon”un yeniden canlandırılması projesi: 100’e yakın mimar ve tasarımcının çalıştığı proje, bölüm bölüm hayata geçiriliyor.
C. Tarihi eser ve binaların onarılarak ve etrafları boşaltılarak yeniden şehre mal edilmesi projesi: Bu projeye, Güzelyalı’daki yalı ve köşkler, Kemeraltı, Kadifekale, Roma Antik Tiyatrosu ve onlarca vakıf binası dahil.
D. “İzmir Fuarı”nın yeniden ülkenin gözbebeği haline getirilmesi projesi: Fuar alanı, 23 000 metrekareden 113 000 metrekareye büyütülüyor. Dünyada hiçbir belediye şimdiye kadar böyle bir işe el atmadı. Genellikle, devletlerin, özel sektörün veya odalar birliklerinin yaptığı bu işi; İzmir Belediyesi, şehirde hizmet ve turizm sektörünü geliştirme amacıyla, kendisi gerçekleştiriyor.
E. EXPO 2020 projesi: EXPO’ya aday olan İzmir, rüyalar gerçekleşir ise; bu projeyi, İnciraltı’ndaki 690 hektarlık alanda gerçekleştirecek. Bu bölgenin 70 hektarı, lagün ağaçları (meşhur Kuş Cenneti’ni barındıran ağaçlar) ile kaplı.
İzmir metrosu daha ucuz
İstanbul’da ortalama kilometre maliyeti 150 milyon dolara çıkan metroyu; Kocaoğlu, İzmir’de ortalama 60 milyon dolara mal etti. Kocaoğlu, kendilerine çok sıkı denetimler uygulandığını; iktidar partisi belediyelerin ise dokunulmazlıklarının olduğunu söylüyor.
Kocaoğlu, gelecek seçimlerde, yerel yönetimlerin, iktidar partilerinin uyguladığı vizyon ve hedeflerin dışında ve üstünde planlı çıkışlar yapabilmesi halinde, başarının geleceği fikrinde.
İzmir Belediyesi, “AA+” olan yeni kredi notuyla övünüyor.