Günler günleri, yıllar yılları kovalarken bir konser öncesi konuştuk Bülent Ortaçgil ile...
“Benimle Oynar mısın”dan bugüne bir hikâyeyi kısaca anlatır mısınız?
1986'da Çekirdek Sanat'ta ilk denemeleri yaptık. Konserlerim 1990 yılında grubun kurulması ile ivme kazandı. Erkan Uğur, Cem Aksel, Gürol Ağırbaş o dörtlü ile arttı. Çok fazla denemesi yapılmadığı için dikkat çekti şarkılar. Söz ve müziği derli toplu olan Batılı anlamda belli bir entelektüele hitap eden, fazla popülerliğe yer vermeyen bir albümdü.
Bugün parçalar geniş kitleler tarafından biliniyor ama?
O albümün konser yansıması olmadı. Türkiye'deki müzik piyasası yaygınlaşıp sadece ana akım değil de yan unsurlarında dinlenmeye başlaması ile rağbet arttı. Önceleri üç büyük şehir daha sonra üniversite konserleri ile bilinirlik arttı. Dinleyicilerin oradan oraya transferiyle diğer şehirlerde de çalmaya başladım.
Klasik sorudur, dinleyici kitlesinin dünden bugüne yolculuğu nasıl?
Türkiye'deki müzikal izleyiciler tutucu. İkinci bir “Benimle Oynar Mısın” beklendi. Dinleyicinin o kadar açık olmadığını gösteriyor.
Burada bir örnek veriyor Ortaçgil. Sevilen bir grup ile birlikte katıldığı konserde yedi defa o meşhur şarkının çalındığını söylüyor. Yani konserin yarısı “Benimle Oynar Mısın” çalsa, izleyicinin bundan rahatsız olmayacağını belirtiyor. Böyle bir izleyicimiz var… 'Müzisyen için aynı müziği tekrar etmek bir iş değil' diye ekliyor Ortaçgil.
Ortaçgil bugüne dair müzik hâllerini şöyle anlatıyor: “Dünya değişti. Talepler, endüstri değişti. Her yerde müzik var. Dinlenen bir şey değil, fonda olan bir şey olmaya döndü. Şu anda böyle bir dünya var. Buna uygun talep geliyor. İnsanlar hareket istiyor, unutmak istiyor, tempo istiyor. Bizim 79'lu yıllarda böyle değildi. Müzikte itiraz vardı. Şimdi o kayboldu gibi. Ya da, eğlencenin içinde eridi. Üretmek başka bir eyleme dönüştü”...
22 Aralık’ta Caddebostan Kültür Merkezi bir kere daha Bülent Ortaçgil müzik yolculuğuna ev sahipliği yapacak.
Kraliçe sahnede tek başına
Bu haftanın ilgi ile beklenen konserlerinden biri Anneke Van Giersbergen konserleri. Giersbergen Hollandalı The Gathering grubunun vokalisti olarak üne kavuştu. Sonra solo albümlerini yaptı. Yabancımız değil. Türkiye’ye 12’nci gelişi. Konser öncesi bilgi için başvurduğum sanatçıyı getiren Vera Müzik yetkilileri “Bu turneden bağımsız olarak, Türkiye’deki rock dinleyicisi Anneke’nin samimiyetine güvenen ve her platformda destekleyen bir kitle” diyor. Geçmiş yıllarda Hayko Cepkin ile bir şarkı (“Mental Jungle”) kaydetmişti ve bazı konserlerde Hayko ile sahneye çıktı. Karsu’nun “Jest Oldu” yorumundan etkilenerek bu yıl Hollanda’da yapılan “Beste Zangers” yarışmasında aynı şarkıyı rock altyapısıyla söyledi. Anneke, Türkiye turnesi “Darkest Skies Acoustic Tour” kapsamında yapılıyor. Yani son albümü (The Rakest Skies Are THe Birghtest). Peki sahnesi nasıl olacak?
Yeni albümden şarkılar
Anneke Türkiye turnesi konserlerine grupla değil tek başına çıkacak. Bu yıl yayınladığı yeni albümden şarkılar ve cover’lardan oluşan bir listesi var. Avrupa konserlerinde The Gathering, Pink Floyd, Ayreon, Audioslave gibi grupların şarkıları da yer aldı. Türkiye’de de bu çeşitlilikte bir set list bekliyoruz. Belki aklında Türkiye için özel bir parça listesi vardır. Türkiye turunun anonsundan itibaren konserlere olan ilgi azalmadı. “Son haftaya girdiğimizde tüm konserlerin iyi bir katılımla geçeceğinden emin olduk” diyor Vera Müzik. (19 ARALIK/%100 STUDIO /İSTANBUL, 20 ARALIK/6.45/ANKARA, 21 ARALIK/BİOS BAR/İZMİR)
AKLINIZDA BULUNSUN
Away Days: Indie pop’un yerli başarılı örneği. Meraklılarına.(21 ARALIK/HOLLY STONE PERF. HALL/ANTALYA)
Grup Gündoğarken: Her daim dinlenir (22 ARALIK/SAMSUN B.B SANAT MERKEZİ/SAMSUN)
Selda Bağcan: Dünya çapında bir ses.(25 ARALIK/MİLYON PERF. HALL/ANKARA)
Badem: 10 yıl sonra ilk defa sahnede. (24 ARALIK/KADIKÖY SAHNE/İSTANBUL)
NFT’de yeni rekoru Whitney Houston kırdı
Geride bırakacağımız 2021 yılının en çok kullanılan kelimelerinden olan NFT’ler her geçen gün yaygınlaşmaya ve yeni rekorlar kırmaya devam ediyor. Pek çok ünlü isim bu mecraya doğru yönelirken 2012’de hayatını kaybeden Amerikalı şarkıcı Whitney Houston’un bir kaydı NFT olarak satıldı ve bir rekora imza attı. Aldığı 411 ödül ile Guinness Rekorlar Kitabı’ndaki “Dünyanın en çok ödül alan kadın şarkıcısı” ünvanı hâlâ koruyan Houston’un 17 yaşındayken yaptığı ve henüz yayınlanmamış kaydı geçtiğimiz yıl Primary Wawe Music şirketi tarafından ortaya çıkarılmıştı. Kayıt geçen hafta açık artırma ile OneOf NFT platformu üzerinden 999.999 dolara satıldı. Platformun yaptığı açıklamaya göre bu satış ile Tezos blok zincirindeki bir açık artırmada en yüksek fiyat elde edildi. Müzayededen elde edilen gelirin tamamının Whitney E. Houston Vakfı’na verileceği açıklandı.