Gemi seyahatlerinde 1,500’ün üzerinde oda, 4,500 civarı bir yolcu kapasitesi, 1,100 civarı çalışan personelin nasıl yönetilebileceğini hiç düşündünüz mü? Her mesleğin kendine göre mutlaka incelikleri vardır, işte gemi seyahatlerinin mükemmel geçebilmesi adına omuzlarında en ağır yükü taşıyanlardan biri, “Cruise Hotel Manager” nam-ı diğer gemi otel-konaklama müdürü… 2000 yılında Avrupa’nın en büyük cruise firması MSC Cruises’ta çalışmaya başlamış, yiyecek içecek güvenliği ve yiyecek içecek departmanlarında çeşitli görevler almış, 2011 Kasım ayından bu yana da MSC Fantasia gemisinin otel müdürü, tipik Napoli’li, işine aşık bir profesyonel Giuseppe Maresca’dan bahsedeceğim.
Gemi seyahatlerindeki ana sorumluluğunuz nedir?
MSC Fantasia mevcut gemi filosu içindeki en büyük gemi sınıfı. 4,500 misafiri mutlu edebilmek, onların rüyalarındaki seyahati yaşatmak ana görevimdir. Düşünün günde 20.000’e yakın tabak servisi olur gemide, yiyecek-içecek güvenliği uluslararası organizasyonlar tarafından denetlense de, kurum olarak en hassas çalıştığımız konudur. 1,500 üzerindeki kabinimizin her biri, günde 2 defa temizlenir ve tabii bunların kontrolü de bizim sorumluluğumuz… Cost control yani maliyet kontrolleri de ana sorumluluk kalemlerim arasında. Çok çalışıyor olsam da MSC Cruises’ta görev almaktan dolayı çok mutlu ve gururluyum.
20 saat açık olan bir yemek büfesi, Ana restaurantların yanı sıra tematik restaurantlar ve Yacht Club hizmetlerini de sayarsak yükümüzün ne denli ağır olduğunu ifade etmiş oluruz. Tabii iş bu kadarla da bitecek türden değil, çünkü en zor iş, geminin çamaşırhanesidir. Düşünün 1,500’ün üzerinde odanın el havluları, havuz için havlular, yastık kılıfları, çarşafları, cafe-restaurantlardaki masa örtüleri, personel üniformaları ve misafirlerimizin kıyafetlerinin de yıkanması düşünüldüğünde, insan üstü çalışan arı gibi bir ekibimiz, en son teknoloji yıkama cihazlarımız da olsa yükleri çok ağır. Yıkamadan sonra yapılan ütü servisi de işi ikiye katlayan bir diğer unsur.
Hizmet sektörü olarak insana dayalı iş yapıyoruz. Gemideki çalışan personelimiz hasta olabiliyor, o gün bir sebepten morali bozuk olabiliyor, aylarca eşini-çocuklarını görmemiş, ailesinin hasretini çekiyor olabiliyor. Bu nedenle en önemli görevlerimizden biri de, aynı zamanda personelin psikolojisini yönetmek, öncelikle onlara kendilerini mükemmel hissettirmek. Zira bunu başardığımızda, çalışanlarımız da misafirlerimize aynı özenle, muhteşem bir servis veriyorlar. Gerçekçi olmamız gerekirse dünyanın hiçbir yerinde olmadığı gibi bizler de, %100 müşteri memnuniyetine ulaşamıyoruz, bunun en önemli sebebi 65 ülkeden insanın, aynı gemide seyahat ediyor olması. Farklı ortamlarda büyümüş, farklı düşünce-inançlara sahip, bambaşka kültürlerden ve değişik dilleri konuşan insanlardan bahsediyoruz. Tabii herkesin beklentisi kendi alışkanları nazariyatında… Biz de elimizden geldiğince tüm bu hassasiyetleri göz önüne alarak %100’e ulaşmak için çabalıyoruz.
Çocukların yaratıcılığını geliştiren oyuncak markaları ile yaptığımız anlaşmalar sonucu, çocuk oyun alanlarının tam donanımlı, her yaştan çocuğa keyif verecek şekilde organize edilmiş olması memnuniyet yaratıyor. Çocuklu aileler, seyahat edecekleri bir şehirde çocukları ile zorluk yaşayacaklarını düşünürlerse veya yalnız gezmek isterlerse, oyun alanlarımıza ve görevlilerimize çocuklarını emanet edip, eşleriyle şehri keşfedebiliyorlar, bu da önemli bir müşteri memnuniyeti sağlıyor.
Sadece çocuklar için değil Teenager Club’ımız da var, Basketbol, Masa Tenisi, bilgisayar oyunları oynayıp, Formula simülasyonu gibi etkinlikler yapabiliyorlar. Bu etkinlikler içinde Formula öyle keyifli ki, inanın ne zaman denetlemeye gitsem, içeride çoğunlukla yetişkinler oluyor.
Kocaman bir parantez de, duty free alışveriş alanımızdan lobimize inen, Swarovski taşlarından yapılan pırıl pırıl parlayan merdivenlerimize açmak isterim. Yapmış olduğumuz tespitlere göre, gemimizde misafirlerimizin fotoğraf çektirmeyi en çok tercih ettikleri yer.