Önce bir rica!
Kamuoyu namına... Lütfen...
Sınavlarla ilgili bilgileri bölük pörçük vermeyin!
Her gün yeni bir açıklama, her gün yeni bir ayrıntı...
Kes kes, biriktir... Kupon gibi!
Belki ‘bir an önce bilgilendirme’ isteği vardır...
İyi niyetli davranıldığından eminim, ama... Ekonomik açıklama arası sınav değişikliği...
Siyasi açıklamayla karışık sınav ayrıntısı... Irak meselesi arası sınav bilgisi.. Üniversite açılışında ortaöğretim sınavı...
Karışıklığa neden oluyor!
Ağzınızın içine bakıyoruz, ‘acaba bugün ne açıklanacak’ diye...
Böyle olmamalı... Bir durun!
Biriktirin, değişiklikleri derleyin...
Biz, bekleriz!
Bir yere gitmiyoruz... Fasikül fasikül değil, topluca açıklayın...
Mesela bende bazı fasiküller eksik...
Sahaflardan tamamlamaya çalışacağım!
Bize, tam takım SINAV ANSİKLOPEDİSİ sunun!
***
Aslında yapılan değişiklikler oldukça yerinde!
Beğendim... Doğruya doğru!
Soruların t est değil, klasik olması güzel! Eğik yazıyı kaldırdık, çocuklar artık ‘dik dik’ yazarlar!
Çoktan seçmeli test yerine açık uçlu soruların tercih edilmesi mükemmel!
Her sınıfın yıl sonu başarı ortalaması alınacak...
Bu da iyi...
Okulun önemini artmış olacak...
Buradan alınacak sonuçlar, 8’inci sınıfın sonunda yapılacak sınavla harmanlanıp, mezuniyete esas not hesaplanacak.
Bu da güzel!
Sınav soruları MEB’in soru bankasından gelecek. Her okul kendine göre sınav yapmayacak... Sınavın değerlendirmesi okul dışında olacak...
Buraya kadar her şey güzel!
***
Ancaaak... ‘Ütopya’ bitti!
Şimdi ‘Distopya’ zamanı...
‘Sınav kaygısı olmayacak!’ dendi...
Ama 8’inci sınıfın sonunda yine bir sınav var!
Yine bir kaygı var?
Değerlendirmede üç faktör var: Sınıf notları, bunlardan hesaplanan bitirme notları ve 8’inci sınıfın sonunda yapılacak klasik türden sınav...
Sınav varsa, sıralama da vardır!
Bu sınav, neticede öğrencileri sıralayacak... Bu sıralama, bitirme notuyla harmanlanarak yerleştirme puanına dönüşecek...
Yani bu sınav, erleştirmenin esas faktörlerden biri olacak...
Sınıf geçme notları önemli...
Bunlardan hesaplanan dört yılın ortalaması da önemli...
Hormonlu notlar daha da önemli!
Şişirme notlar, torpil, baskı, adam kayırma devreye girebilir!
TEOG’da bile bu şikayetler ayyuka çıkmıştı...
Şimdi nereye çıkar, onu bilemem!
Açık uçlu sorulara gelince...
Bunlar ne kadar açık?
Bizim zamanımızdaki kadar mı açık, yoksa azıcık mı açık?
Açık uçlu sorularda kodlama olacak mı, olmayacak mı?
Açık uçlu soruları kimler değerlendirecek, standart nasıl sağlanacak?
1 milyon 300 bin adayın sınav kağıdı ne kadar sürede değerlendirilecek?
İtirazlar yoğun olursa, bunlar nasıl gözden geçirilecek?
Bunlar belirsiz!
‘Bunlar, bizden ayrılmayın, azzz sonra’ açıklanacak...
Notu ‘kıt’ okullardan, notu ‘bol’ olan okullara toplu mülteci hareketleri olabilir!
Bu çocuklar okul sınırlarında yığılabilir... Okullar bahçe duvarlarını takviye edebilirler...
Bu satırları yazarken yeni bir açıklama oldu mu, onu bilmiyorum!
Olduysa şayet, biz de yarın yeni bir açıklama yaparız...