Havacılık tarihinin en gizemli olaylarından kayıp Malezya uçağı, kazanın üzerinden yaklaşık 10 yıl geçmesinin ardından tekrar gündemde. Avustralya basınına konuşan bir balıkçı, 20 bin dolarlık ağlarına bir uçak kanadı takıldığını ancak yetkililerin kendisini dikkate almadığını iddia ediyor.
Havacılık tarihinin en büyük gizemlerinden biri olan ve birçok kişinin ‘Kayıp Malezya uçağı’ olarak bildiği MH370 kazasının üzerinden neredeyse 10 yıl geçti. Bu süre içinde, enkazın bulunması için havacılık tarihinin en pahalı arama çalışmaları yapılmış olsa da geniş bir alanda yapılan çalışmalarda bir sonuca ulaşılamadı. Sonuca ulaşamayan arama çalışmaları ise bir süre sonra sonlandırıldı ve Malezya Havayolları’na ait Boeing 777’nin Hint Okyanusu'nun güney bölgesinde bir alanda düştüğü ilan edildi. Ancak MH370, zaman zaman dünyanın farklı bölgelerinde uçağa ait olduğuna inanılan kıyıya vurmuş birçok parça bulunduğunda yeniden gündeme geliyor. Geçtiğimiz günlerde basına konulan Avustralyalı bir balıkçının söyledikleri de gözleri tekrar kayıp Malezya uçağına çevirdi.
YILLAR SONRA KONUŞTU
77 yaşındaki emekli Avustralyalı balıkçı Kit Olver, Malezya Havayolları’na ait 370 sefer sayılı uçağın karıştığı kazadan 9 yıl sonra kazaya ilişkin olduğunu düşündüğü önemli bir detayı basınla paylaştı. Kazadan aylar sonra trol teknesiyle ava çıktığı sırada Avustralya'nın güneydoğu kıyısının yaklaşık 55 kilometre açıklarında ticari bir uçağa ait olduğunu düşündüğü bazı parçalar bulduğunu iddia eden Olver, konuyla alakalı yetkililerle iletişime geçtiğini ancak dikkate alınmadığını söyledi.
Avustralya basınından Sydney Morning Herald'a konuşan Olver, MH370 kaybolduktan aylar sonra çıktığı bir balık avında, ağına bir cisim takıldığını fark ettiğini söyleyerek, “Ağın yüzeye çıkmaya zorlandığını fark ettim. Büyük bir şeye takıldığı belliydi. Parça yüzeye çıktığında onun büyük bir uçağa ait olduğunu anlamak zor değildi. Büyük, beyaz bir parça bir uçağın kanadı gibiydi. Bundan kurtulmanın yolunu aradım. Keşke o şeyi hiç görmeseydim ama karşımda duruyordu. Büyük bir uçağın kanadı olduğunu düşündüğüm parça karşımdaydı” şeklinde konuştu. Gençliğinde pilot lisansına sahip olan Olver, bulduğu parçanın küçük bir uçağa ait olmadığından emin olduğunu ifade etti ve parçanın büyük bir yolcu uçağına ait olduğundan emin olduğunu söyledi.
2014 yılının eylül-ekim aylarında yaşanan olayı, Olver'ın 24 metrelik trol teknesi Vivienne Jane'de bulunan üç mürettebat arasında hâlâ yaşayan tek kişi olan George Currie de doğrulayarak şunları paylaştı:
"İnanılmaz derecede ağır ve tuhaf bir cisimdi. Güverteye çıkaramayacağımız kadar büyüktü ve büyük olması sebebiyle ağımızı da yırtmıştı. Gördüğüm anda ne olduğunu anladım. Belli ki ticari bir uçağın kanadı ya da büyük bir kısmıydı. Beyazdı ve askeri bir jet ya da küçük bir uçaktan olmadığı belliydi. Aklımıza gelen ilk şey aylar önce düşen Malezya uçağı oldu. Parça attığımız trol ağına büyük zarar vermişti ve ondan kurtulmak bütün günümüzü aldı."
Vivienne Jane'in mürettebatı, ağlarına takılan devasa beyaz parçayı bir süre denize bırakmak için uğraştı ancak başarısız oldu. Sonunda da Kit Olver’in emriyle 20 bin dolarlık ağı keserek parçayı denize geri bıraktılar. Devasa parça, bir süre sonra tekrar sulara gömüldü.
YETKİLİLERLE İLETİŞİME GEÇTİ
Limana döndükten kısa bir süre sonra Avustralya Deniz Güvenliği Otoritesi'ni (AMSA) arayarak, ağına takılan parçayla ilgili yetkililere bilgi veren Olver, aramayı yaptıktan birkaç saat sonra bir yetkilinin kendisiyle temasa geçtiğini belirtti ve kendisine bulduğu parçanın daha önce bölgeden geçen bir Rus gemisinden düşen bir konteyner olabileceği söylendiğini ifade etti. AMSA ise, Sydney Morning Herald'ın yönelttiği sorulara Olver'ın çağrısına dair hiçbir kayıt bulunmadığını cevabını verdi.
Olver, uçak parçası olduğunu düşündüğü kalıntıyı bulduğunu yeri gösteriyor.
Kit Olver, “Bu olayla ilgili aklıma gelebilecek her şey varsayım ve benim fikrimden ibaret. Bu yıllar önce geride kalması gereken bir olaydı. Uzun süre vicdanımda taşıdım ve şimdi hikayemi anlatarak bu konuyu açığa çıkardım. Bu konuda eyleme geçilmesi benim elimde olan bir şey değil” dedi.
Yetkililerden aldığı geri dönüşü yeterli bulmayan Olver, AMSA ile temas kurmasından sonra 2017 yılında Malezya uçağını aramaya devam eden ancak çalışmaların bir süre sonra başarısız olarak sonuçlandığını ilan eden Ocean Infinity'ye mail attığını ancak attığı mail’e bir cevap alamadığını söyledi.
"3 yıl önce Güney Avustralya'daki Robe açıklarında derin deniz trol teknemi çalıştırıyordum ve ağıma takılan bir parçadan kurtarmaya çalışırken bir gün boyunca uğraşmak zorunda kaldım. MH370 kazası ile ilgili olabileceğini düşündüğüm parça için yetkililere olayı bildirdim ve yetkililer bana yakın zamanda bölgede bir konteynerin kaybolduğunu bildirdi. Buluntu, uçağın arama alanından uzakta olduğu için daha fazla ilgi gösterilmedi. Bu nesneyi ağımızdan kurtarmayı başardık ve bulduğumuz yerden biraz ilerde denize bıraktık. Yorum yapmam gerekirse 35 yıldır trol çekiyorum ve bu bir nakliye konteyneri değildi. Yıllar boyunca uçaklar da dahil olmak üzere her türlü nesneyi tarayıp, bunun bir uçak kanadı olduğuna ikna oldum. Benimle rahatça iletişime geçebilirsiniz. - Christopher (Kit) Olver"
MH370’E NE OLDU?
Kuala Lumpur-Pekin seferi yapan Malezya Havayolları'na ait MH370 sefer sayılı yolcu uçağı 8 Mart 2014 tarihinde beraberindeki 239 yolcusuyla birlikte kayıplara karıştı. Uçak, dünya tarihinde denizde yapılan en kapsamlı aramaya rağmen hâlâ bulunamadı.
Uçakla kurulan son temas, uçağın akşam saatlerinde Malezya hava sahasından çıkması sırasında yaşandı. Son temas sırasında Malezya hava sahasından çıkıp Vietnam'a girerken pilot Zaharie Ahmed Şah'ın kayıtlara geçen son sözleri, "İyi geceler Malezya üç yedi sıfır..." oldu. Kaybolmadan önce uçaktan, bir problem veya tehlike olduğuna dair bir çağrı gelmemişti.
Uçak kaybolduktan sonra yapılan arama kurtarma çalışmaları ilk etapta uçağın seyir rotası üzerinde başlatıldı. Ancak daha sonra ortaya çıkan radar kayıtları, uçağın Malezya üzerinden, amaçlanan uçuş rotasından çıktığını ve Avustralya güneyinde Hint okyanusu üzerinde seyrettiğini ortaya çıkardı. Yaklaşık 7,5 saat sonra yakıtı biten MH370, 11 dakika sonra okyanusa düştü ve bir daha bulunamadı. Sonraki yıllarda uçağın enkazı Madagaskar'a kadar ulaşmış ve toplamda 41 adet tek parça ele geçirilmişti.
MH370 enkazına ulaşmak için çeşitli zamanlarda çok sayıda arama çalışması yapıldı ancak enkaz milyonlarca dolar tutarındaki tüm arama ve kurtarma çalışmalarına rağmen asla bulunamayarak havacılık tarihinin en gizemli olayları arasına girdi.
'Cennetten bir köşe' olacaktı! Yüzlerce konut şu an kimsesiz, çözümü de yok
5 Mayıs 2024
Evin yer döşemesinden insan çenesi çıktı! Şaşırtan keşif: Denizli'den Avrupa'ya gitmiş
3 Mayıs 2024
Neden 34 yıldır televizyon izlemiyor? Papa tek tek anlattı: 'İsviçreli muhafız sağ olsun'
28 Nisan 2024
Bir damla yağmur düşmezken sel vurdu! Dubai'de çakan şimşeklerin sırrı: 'Drone yaptı'
26 Nisan 2024