Shyamalan “Glass”in öncül filmlerinin dünyasını da yıkan zayıf bir süper kahraman filmiyle hayal kırıklığı yaratıyor.
The Sixth Sense / Altıncı His”ten beri kariyeri iniş çıkışlarla süregelen M. Night Shyamalan, 2016 yapımı “Parçalanmış / Split”le eski parlak günlerine dönüş sinyalleri vermişti. “Split”, James McAvoy’un canlandırdığı kişilik bölünmesi yaşayan ve gizli bir yeni kişiliği bekleyen Kevin Wendell Crumb’ın hikayesini merkeze alıyor; filmin finalinde Shyamalan, 2000 yapımı süper kahraman filmi “Ölümsüz / Unbreakable”la da bir bağ kuruyordu. Yeni filmi “Glass”, “Ölümsüz”ün iki süper kahramanı David Dunn ile Elijah Price’ı “Split”in Kevin’ıyla bir araya getiriyor.
Film, David’in Kevin’in peşine düşmesiyle başlıyor. Ardından mücadele bu üç süper kahraman ve onları süper güçleri olmadığına inandırmaya çalışan psikolog Ellie Staple arasında geçiyor.
Shyamalan, iddialı oyuncu kadrosuna tezat mütevazı görünüşlü yapım şartlarına sahip filminde, “Split”in kısıtlı dünyasına “Ölümsüz”ün karakterlerini taşıyor. Süper kahraman filmleri üzerine akan bol konuşmalı metin, filmin hikayesinin ve akışının önüne geçiyor. Sonuç itibarıyla Shyamalan “Glass”in öncül filmlerinin dünyasını da yıkan zayıf bir süper kahraman filmiyle hayal kırıklığı yaratıyor.
“Glass”
Yön.: M. Night Shyamalan
Oyn.: Anya Taylor-Joy (Casey Cooke), James McAvoy (Kevin Wendell Crumb), Sarah Paulson (Dr. Ellie Staple), Bruce Willis (David Dunn), Samuel L. Jackson (Elijah Price / Mr. Glass)
Sen.: M. Night Shyamalan
Gör.: Mike Gioulakis
Müz.: West Dylan Thordson
Altın Palmiye ödüllü
Japon sinemasının saygın yönetmenlerinden Hirokazu Koreeda’ya geçen yıl Cannes’dan festivalin büyük ödülü Altın Palmiye’yi kazandıran “Arakçılar / Manbiki kazoku”, bir aile hakkında. Küçük dolandırıcılıklarla zar zor geçinen bir aile ortada kalmış küçük bir kız çocuğunu da himayelerine alır. Ancak bu yeni durum, ailenin tüm yapısının göründüğü gibi olmadığının ortaya çıkmasına yol açacaktır. Koreeda, en iyi işlediği konulardan aileyi “Arakçılar”da bir kez daha mercek altına alırken toplum dışılığı işlemeyi de ihmal etmiyor. Yönetmenin duygusal etki yaratmadaki hünerine sistem sorgulamasının da eklendiği film, Koreeda’nın sinemasının zirvelerinden biri.
Godard’dan dünyanın hali
Yeni Dalga’nın yaratıcı ustası Jean-Luc Godard’ın geçen yıl Cannes’da yarışan ve özel olarak bu film için uygun görünen Özel Altın Palmiye Ödülü’nü kazanan “İmgeler ve Sözcükler / Le Livre d’image”, bir tür video makale. Savaş görüntüleri, fotoğraflar, müzik ve haber görüntülerinin Godard’ın anlatıcı sesiyle bir metne bağlandığı filmde yönetmen izleyicisini dünya tarihi ve devamlılık üzerine düşünmeye davet ediyor. Godard’ın daveti bir kez daha zorlayıcı ve cazip.
Haftanın diğerleri
- Serdar Akar’ın yönettiği “Çiçero”, 2. Dünya Savaşı sırasında çalıştığı konsolosluklarda Almanya ve İngiltere arasında casusluk yapan Çiçero kod adlı İlyas Bazna’yı (Erdal Beşikçioğlu) merkeze alıyor. Gerçek bir kişilikten yola çıkan film, Hollywood’un tarihi casusluk filmlerinden örnek alıyor. Ancak karikatürleştirilmiş karakterleriyle ve klişelere sırtını dayamasıyla benzerlerinin silik bir gölgesi.
- Alper Mestçi’nin imzasını taşıyan “Üç Harfliler: Adak”, seriyi devam ettiren korku türünde bir yapım. Efe Hızır’ın yönettiği “Borç Harç”, bir komedi filmi. Haftanın diğer yerli komedisi Tuğçe Soysop’un imzasını taşıyan “Can Dostlar”.
- “Uçan Halı ve Kayıp Elmas / Hodja fra Pjort”, Danimarka yapımı ve çocuklara hitap eden bir animasyon.