Fransız sinemasının ilişkiler ve insanlar arasındaki bağları anlatma konusunda usta isimlerinden Philippe Garrel yeni filmi “The Salt of Tears / Le sel des larmes”ı 70. kez düzenlenen Berlinale’nin Altın Ayı Ödüllü yarışması kapsamında sundu. Siyah beyaz çekilmiş, günümüzde geçse de zamansız bir his bir veren bu film, Luc (Logann Antuofermo) adlı genç bir adama odaklanıyor. Babasıyla yaşayan ve marangozluk yapan Luc, Paris’e prestijli bir mobilya okulunun sınavına girmek için geliyor ve Paris’te tanıştığı Djemila’yla (Oulaya Amamra) bir aşk yaşamaya başlıyor. Eve döndüğünde liseden aşkıyla karşılaşıyor ve yeniden birlikte olmaya başlıyor.
Garrel, “The Salt of Tears”ta önceki filmlerinden tanıdık gelecek aşk ilişkilerini ve burada yaşanan kafa karışıklıklarını işliyor. Ancak bu kez uzmanı olduğu bu alanda en etkin işlerinden birini çıkardığı iddia edilemez. Luc’un yüzeyselliğini ve bencilliğini bilerek bu kadar mesafeli şekilde işliyorsa bile bu izleyiciye geçmiyor. Kesik diyaloglar ile izleyiciye bir duygu geçirmeyen sahneler, bir bütünlüğe ulaşmayan fragmanlar havası veriyor. Dolayısıyla kariyerinde “Les Amants Réguliers” ve “Le vent de la nuit”nin de olduğu başarılı filmler bulunan Garrel, önceki filmlerinin silik bir gölgesi gibi duran “The Salt of Tears”la Berlin’de etkileyici bir yarışma filmi sunamıyor.
“The Salt of Tears / Le sel des larmes”
Kadın sinemacıların oranı yüzde 37.9
Filmler tüm hızıyla devam ederken Berlin Film Festivali, cinsiyet eşitliğiyle ilgili raporu da basına sundu. Berlinale de festivallerde cinsiyet eşitliğine önem verilip bu konuda çalışmalar yapılacağını taahhüt eden 5050X2020 sözleşmesini imzalayan büyük festivaller arasında. Cannes ve Venedik’le kıyaslandığında zaten kadın sinemacıları çok daha fazla öne çıkaran bir anlayışa sahip Berlinale’de festival yöneticileri arasında kadın ve erkek sayıları eşit. Tüm festival programında kadın yönetmenlerin oranı yüzde 37.9 olarak dikkat çekiyor. Yarışmaya geldiğimizde ise 18 yarışma filminin altısında kadın sinemacıların imzası var. Bu sayı geçen yıl yedi olduğu için bir düşüş göze çarpsa da erkek yönetmenlerin şüphe götürmez ağırlığının eleştirildiği Venedik ve Cannes yarışmalarına göre Berlinale’de kadın sinemacının oranı oldukça yüksek.
Özge’nin dizisi Berlinale’de
“Hayatboyu” ve “Ansızın” filmleriyle dikkat çeken Aslı Özge’nin Almanya’nın ZDF Televizyonu için Belçika’da çektiği “Karanlık Şehir / Dunkelstadt” dizisi Berlinale’de Berlinale Series Market’te gösterilecek. Yarından itibaren Zoo Palast Sineması’nda yapılacak etkinlikte, festival komitesi tarafından tüm dünyadan seçilmiş, belgesel ve dram olmak üzere toplam 30 dizi gösterilecek.