Konak Tüneli projesi çok tartışıldı. Proje karşıtları eylemler yaptı.
Çığlıklara kulak veren olmadı. Sonuçta, iki yıl önce Konak Tüneli hizmete açıldı.
Bugün o tünelden günde 22 bin araç geçiyor.
Trafik yoğunluğunu azıcık da olsa hafifletti.
***
Fakaaaaaaat!
O tünelin yıktığı yuvalar, söndürdüğü ocaklara ne diyelim?
Damlacık Mahallesi, eski kimliğini kaybetti tünel yüzünden.
Yetmedi; Yapıcıoğlu Mahallesi de etkilendi.
İş makineleri tüneli açarken, Yapıcıoğlu yokuşundaki üç blok apartman ve bir müstakil ev, bu çalışma sırasında büyük hasar gördü.
Evlerin boşaltılması istendi.
Evi hasar gören vatandaşlara 6 aylık kira bedeli ödendi.
Aylık, 715 lira...
6 aylık süre önümüzdeki ay bitecek. Ya sonra?
***
Sonrasında olacakları anlatalım.
Karayolları Genel Müdürlüğü; üç blokta, bodrum ve zemin dahil 6 katlı, 12 daireli apartmanların sahiplerine birer yazı yolladı.
Yazıda aynen şu ifadeler yer alıyor:
“Konak-Yeşildere Bağlantı Yolu Konak Tüneli İnşaatı Bölgesinde, can ve mal güvenliği açısından risk taşıdığı görüş ve kanaatine ulaşılan binanız ile ilgili 1. Asliye Ticaret Mahkemesince atanan Bilirkişi Komisyonunun hazırladığı rapor neticesinde; gayrimenkulünüz için ekli tabloda belirlenen zarar ziyan bedeli ile birlikte hasarlı binanızın yıkım bedeli, enkazın taşınması, nakli, bertaraf bedeli ve altı aylık kira bedeli, tarafınca da kabul edilmesi durumunda ödenebilecektir.”
***
Peki ne ödemeyi taahhüt ediyor Karayolları?
Bodrum kattaki 72 metrekarelik daire için 39 bin 295 lira.
Zemin kattaki 72 metrekarelik daire için 34 bin 170 lira...
Zemin kattaki 61 metrekarelik daire için 37 bin 332 lira...
1. kattaki 72 metrekare daire için 40 bin 392 lira...
Aynı konumdaki bir daire için 44 bin 66 lira...
2. kattaki 72 metrekarelik daireler için 42 bin 228’er lira...
3. kattaki dairenin birine 38 bin 556; diğerine 47 bin 736 lira...
4. kattakilere ise 38 bin 556’şar lira...
***
Özetle Karayolları; zemini çatlamış, kolonları kırılmış, fayansları patlamış, kesinlikle oturulamayacak durumdaki üç apartmanı yıkacak.
Hafriyatı kaldıracak, arsayı hak sahiplerine bırakacak.
Peki Karayolları’nın öngördüğü o ödeme tablosunda yer alan rakamlarla bir ev alınabilir mi?
Tabii ki alınamaz.
***
İşte bu noktada tüm hak sahipleri isyan ediyor.
Dolayısıyla Karayolları’ndan gelen tebligatı hiç kimse imzalamadı.
Olur mu böyle bir şey!
Al paranı, ne yaparsan yap! Mantığa bak, hizaya gel!
***
Konu, tabii ki yargıya gidecek.
Hak sahiplerinden Gülay Kılık, kendisi gibi mağdur komşularının adına da konuştu.
“Biz bu parayı kabul edersek, çok şey kaybetmiş olacağız.
Çünkü bu parayla ne ev yaptırmamız mümkün, ne de daha küçüğü de olsa bir ev alma şansımız olabilir.
Yetkililere, ‘Bize para değil, ev verin’ diyoruz. Üç artı bir evi olan mağdur, iki artı bir olsun, ama başımı sokacak bir evim olsun diyor.
Çok şey mi istiyoruz?”
***
Evet; o gariban insanlar, çok şey mi istiyor?
En düşük 34 bin, en yüksek 44 bin lira ila ev değil, kümes bile alınmaz.
Ya bu bedel hakça, makul seviyeye çekilmeli.
Ya da o insanlara, oturabilecekleri bir ev verilmeli.