Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

BYD’nin 1 milyar dolarlık yatırımıyla ilgili detaylar belli olmaya başladı. Markanın kararı yaklaşık 1 yıllık bir trafik sonucu aldığı, üretime de 2026’nın sonunu beklemeden başlamak istediği belirtiliyor.

Dünyanın en önemli elektrikli araç üreticilerinden BYD’nin Türkiye’de yapacağı 1 milyar dolarlık fabrika yatırımının detayları yavaş yavaş belli oluyor. Markanın Türkiye’deki yetkilileri, Çinlilerin Türkiye’ye yatırım arzusunun, distribütörlük görüşmelerinden bu yana gündemde olduğunu vurgularken, BYD’nin fabrika inşasını 2026 sonuna kalmadan bitirmeyi istediğini vurguladı.

Haberin Devamı

Markanın Türkiye distribütörü ALJ’nin Türkiye ve Avrupa Başkanı & CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 27 yıl sonra markadan bağımsız olarak Türkiye’ye böyle bir yatırımın gelmesinin gurur verici olduğunu söyledi. Bozkurt, “Böylesine büyük bir yatırımın yapılması yıllar alabilecek bir süreç. Ancak çok hızlı şekilde imzalar atıldı... BYD’nin Türkiye’de gerçekleştireceği yatırım, başka markaları da tetikleyecektir. Sadece Çinli markalar değil, diğer coğrafyalardan markalar da, Türkiye’nin yatırım için doğru yer olduğunu görerek, ülkemizi yatırım konusunda radarlarında tutacağına inanıyorum” dedi.

‘Yatırım hep masadaydı’

‘Heyetler geldi’

BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun da, markanın Türkiye’deki operasyon başladığından bu yana BYD Başkanı, Avrupa Başkanı ve Dünya Başkan Yardımcılarının pek çok kez ziyarette bulunduklarını, her gelişlerinde Türkiye pazarına olan inançlarını çok kuvvetli dile getirdiklerini anlattı. BYD Başkanı Wang Chuanfu’nun, bayi ziyaretlerinde de yatırım niyetlerini kuvvetli söylemlerle dile getirdiklerini kaydeden Ergun, “Biz ilk günden itibaren planlarımızı buna göre yaptık. Distribütörlük görüşmeleri sürecinde bile üretim planları vardı” dedi.

Manisa’da tesisin inşa edileceği alanı Çinli yetkililerle ziyaret ettiklerini, başlangıçta 150 bin araç kapasitesiyle yapılacak tesisin arsasının genişlemeye müsait olarak planlandığını anlatan Ergun, “Tesiste, elektrikli ve plug-in hibrit modellerinin üretimi gerçekleştirilecek. BYD çok hızlı hareket eden bir marka olarak, 2026 sonuna kadar üretim yatırımını tamamlamak üzere bir sözleşme imzaladı. Ancak bu üretimi çok daha erken bir süreçte başlatmak üzere çalışmalar yapıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Yatırım hep masadaydı’

Agresif büyümeyle hedef ilk 3’e girmek

BYD’nin yatırım kararının, markanın Türkiye’de yeni bir döneme girmesini sağlayacağını ifade eden İsmail Ergun, “Tam elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerimizle çok hızlı bir büyüme elde edilecek. Yatırım teşvik belgesi, Resmi Gazete’de yayınlandıktan sonra, belki kasım ayına bile kalmadan araçlarımızı daha ulaşılabilir bir şekilde sunmaya başlayacağız” dedi. Ergun, yatırımla birlikte tam elektrikli araçların ithalinde sorun yaşamayacaklarını belirterek, “2024’ü 10 bin adetler civarı tamamlayabiliriz. Sonraki yıl en az 3 katını satacak potansiyele sahip olacağız. Model sayılarımız da hızla artacak. Yıl sonunda BYD ATTO 3 ve SEAL U DM-i modeline ek olarak elektrikli bir modeli daha sunmayı planlıyoruz” dedi. Ergun agresif büyümeyle 3 yıl içinde binek oto pazarında Türkiye’de en çok tercih edilen ilk 3 marka arasında yer almak istediklerini kaydetti.