Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

TOKKDER’in bu yılın ilk çeyreğine ilişkin verileri paylaştığı raporuna göre, filo kiralama şirketleri 6.6 milyar TL’lik araç yatırımı yaparken, sektörün filosundaki hafif ticari araç payı yüzde 5.4’e yükseldi.

Araç kiralama sektörünün çatı kuruluşu olan Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), bağımsız araştırma şirketi “NielsenIQ” iş birliğiyle hazırladığı 2022 yılının ilk çeyrek sonuçlarını içeren “Operasyonel Kiralama Sektör Raporu”nu açıkladı. Rapora göre, operasyonel araç kiralama sektörü yani filo kiralama şirketleri yılın ilk çeyreğinde 6.6 milyar TL’lik araç yatırımı yaparak 14 bin 200 adet aracı filosuna kattı. Bu dönemde, sektörün aktif büyüklüğü 58.6 milyar TL oldu. Sektörün 2021 yılı sonunda 238 bin 200 olan filosundaki araç sayısı yılın ilk çeyreğinde 2021 yılı sonuna göre yüzde 1.1 artarak 240 bin 800’e yükseldi.

Haberin Devamı

Ticari araçta kiralama artıyor

TOKKDER raporuna göre, yılın ilk çeyreğinde sektörün araç parkının yüzde 51.3’ü kompakt sınıf araçlardan oluşurken, küçük sınıf otomobiller yüzde 26.5 ve üst-orta sınıf araçlar yüzde 13.2 pay aldı. Hafif ticari araçların operasyonel kiralamadaki payı ise yüzde 5.4 olarak gerçekleşti.

Araç bulunurluğu...

Raporda, operasyonel kiralama sektörünün araç parkında yer alan hibrit ve elektrikli araçların oranı da dikkat çekti. Buna göre, sektörün araç parkının büyük bölümünü yüzde 68.2 ile dizel yakıtlı araçlar oluştururken, benzinlilerin payı yüzde 24.6’ya, hibrit ve elektrikli araçların payı ise 7.1’e yükseldi. Otomatik vitesli araçların oranıysa yüzde 71.3. Bununla birlikte kiralama sürelerinin uzunluğu da dikkat çekiyor. Nitekim Türkiye’deki filo kiralamalarının yüzde 45’ini 30-42 ay süreli sözleşmeler oluşturdu. Bunun ardından en çok tercih edilen kiralama süresi yüzde 20.5 ile 43 ay ve üzeri sözleşmeler olurken, 18 ayın altındaki sözleşmeler yüzde 17.4 oldu.

TOKKDER Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici, otomotiv pazarında arz-talep dengesinin bozulmasının, araç kiralamaya olan talebi de etkilediğini belirtirken, tedarik zincirindeki aksaklıkların, kiralama şirketlerinin ihtiyaç duyduğu araçlara erişimini zorlaştırdığına dikkat çekti. Ekinci, “Sektör, büyüme potansiyeli olmasına rağmen, arzu edilen araç filosu büyüklüğüne ulaşamıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

İlk yarışına gün sayıyor

Ticari araçta kiralama artıyor

Peugeot, markanın başarılarla dolu motor sporları tarihine, 10 Temmuz’da yeni bir kilometre taşı eklemeye hazırlanıyor. İtalya’nın dünyaca ünlü Monza Pisti’nde 6 Saat Dayanıklılık Yarışları’yla “Merhaba” diyecek 9X8, Le Mans’ta tarih yazan “905” ve “908” efsanelerinin başarılarını tekrar etmesi hedefliyor.

“Arka kanatsız” tasarımıyla dikkat çeken yenilikçi Hypercar, “üç pençeli aydınlatma” imzasıyla dikkat çekecek. Hibrit teknolojili 9X8, aynı zamanda markanın yol otomobillerine de ışık tutacak. Mühendisler, 9X8 daha ilk yarışına çıkmadan, hibrit sistemini, Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered” konseptine taşımış.

4 tekerlekten çekişli araç, 2.6 lt çift turbo beslemeli V6 benzinli motoruyla 680 HP güç üretirken, önde tekerleklere bağlı elektrikli motordan da 272 HP güç alıyor. Sadece 1.030 kg ağırlığa sahip otomobil, yüzde 100 yenilenebilir yakıt kullanıyor.

Haberin Devamı

Toyota Stellantis’ten yeni modeller alacak

Ticari araçta kiralama artıyor

Bünyesinde Peugeot, Citroen, Opel ve Fiat gibi markaları barındıran “Stellantis” grubu, Toyota Motor Europe ile mevcut iş birliğine yenilerini ekledi. Stellantis ile TME arasındaki yeni anlaşmayla, iş birliklerine, Toyota için elektrikli versiyon da dahil olmak üzere yeni büyük hacimli ticari araç üretilmesi de eklendi. Yeni araç, anlaşma kapsamındaki üçüncü model olacak. Stellantis, halen Toyota için Avrupa pazarına yönelik kompakt ve orta hacimli ticari araçlar üretiyor. 2024 ortasında hayata geçirilmesi planlanan yeni projeyle ortaya çıkacak araç, TME’nin büyük hacimli ticari araç segmentindeki ilk ürünü olacak.

Sürdürülebilirlik için yeni bir adım daha

Ticari araçta kiralama artıyor

Türkiye’nin önemli ticari araç üreticilerinden Anadolu Isuzu, sürdürülebilirlik odaklı adımlarına bir yenisini daha ekledi. Anadolu Isuzu’nun Çayırova’daki modern tesislerinin çatısında kurulumu devam eden fotovoltaik güneş enerjisi santrali (GES), şirketin toplam elektrik ihtiyacının yüzde 55’ini karşılayacak. Fotovoltaik güneş enerjisi santrali, panel montajlarının da tamamlanmasıyla birlikte 5.500 MWp kurulu kapasite ile Anadolu Isuzu’nun modern midibüs, otobüs ve kamyon üretim tesislerine ihtiyaç duyduğu yeşil enerjiyi sağlamaya başlayacak. Geçtiğimiz nisan ayında, iklim değişikliği ve küresel ısınmanın olumsuz etkilerine karşı çabaları destekleyen uluslararası Bilim Temelli Hedefler Girişimi’ne (SBTi) imza veren Anadolu Isuzu, 2040 yılına kadar yeni kamyon ve otobüs satışlarında “yüzde 100 sıfır emisyon” hedefini destekleyen “Drive to Zero” inisiyatifine de üye.