Markayı, Fiat’tan sonra Türkiye’de en çok satan Stellantis Grubu markası haline getirdiklerini söyleyen Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, artık üst yönetimin üretim planlarına ilişkin toplantılarına çağırıldıklarını kaydetti.
Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, 2019’dan bu yana sürekli yeni ürünler piyasaya sunduklarını, bu sayede satışlar ve pazar payı anlamında “seviye atladıklarını” kaydederek, “Türkiye’deki sonuçlarımızla dünya çapında Opel’in en fazla satış yapılan 5. ülkesiyiz. İspanya’yı geçmiş durumdayız. Güncel sonuçlarımızla İtalya ve Fransa’ya yaklaştık” dedi.
Türkiye’de geçen yıl Fiat’ın ardından, Stellantis Grubu’nun en çok satış yapan markası haline geldiklerini kaydeden Özocak, “Bu sayede artık üst yönetimin hazır bulunduğu önemli toplantılara biz de çağırılıyoruz. Gelecek ürün ve üretim stratejilerinde bizim de sözümüz dinleniyor. Ayrıca üretim kısmında, araç konusunda öncelik tanımaya da başladılar” ifadelerini kullandı. Özocak, 2023’te 50 bin adet ve üstü satış hedefleri bulunduğunu kaydetti.
Yoğunluk elektrikliye
Türkiye’de Opel’in “sıfır emisyonlu” ve içten yanmalı motorlu araçlarını ön plana çıkartmak istediğini söyleyen Emre Özocak, “Bütün görüşmelerimizi, toplantılarımızı, sıfır emisyonlu elektrikli araçlar üzerine yapıyoruz. Termik motorlu araçlar ya da batarya elektrikli araçlar olarak ilerliyoruz...” dedi. Elektrikli araçlar pazarının şu an için küçük olduğunu hatırlatan Özocak, şöyle devam etti:
“Corsa ve Mokka’nın elektriklilerini geçtiğimiz Aralık ayında tüketiciyle buluşturduk. Aralık sonuna kadar Türkiye’de 84 tane elektrikli aracı yollara indirdik. Elektrikli araç pazarında şimdilik küçük adetler söz konusu. Biz, kendi adetlerimizi büyütmeyi amaçlıyoruz... Hedef yine ilk 5’te yer almak. Bizi ilk 5’e götürecek adet her neyse, onu almayı istiyoruz. Çünkü şu anda pazarı tahmin edemiyorsunuz, pazar sünger gibi adet çekiyor. Elektrikli pazarında da aynı durum söz konusu. Yılın ikinci yarısında Astra Elektrik hayatımızda olacak...”
Astra ve Grandland GSe ‘ek maliyet kurbanı!’
Opel’in uluslararası lansman ve test sürüşleriyle tanıttığı Astra ile Grandland’in “GSe” yani dışarıdan şarj edilebilir hibrit versiyonları, maalesef Türkiye’ye gelemeyecek. Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, “İki sebebi var. Biri, fiyatı. Çünkü yaklaşık 8 bin ile 10 bin euro ek maliyeti var. Hem şarj ünitesi hem de batarya için. Bunların üzerine vergi de yansıdığında, 400-500 bin liralık ek yük geliyor. O noktada tüketicinin alım gücünün üstüne çıkmış oluyorsunuz” diyor.
“Manta GSe” konsep-tinden geliştirilen Astra GSe ve Grandland GSe, iki modelde farklı güç seçenekleri sunuyor. Zira Astra modellerinde 1.6 turbo (180 HP) benzinli motor ve 110 HP’lik elektrik motorlar yer alırken, Grandland GSe’de 1.6 lt 200 HP benzinlinin yarı sıra biri ön diğeri de arkada iki elektrik motoru (110 + 113 HP) yer alıyor. Yani Grandland aslında 4 tekerlekten çekişli.
Yeni nesil C-HR için 317 milyon euro
Yakın zamanda konsept olarak gösterilen ve Avrupa bölgesi için Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Sakarya’daki fabrikasında üretilen C-HR modelinin yeni neslinin de, yine burada üretileceği açıklandı.
Aynı zamanda Türkiye’de üretilecek ilk “şarj edilebilir hibrit” araç olacak yeni nesil C-HR için Toyota’nın Türkiye fabrikasına 317 milyon euro yatırım yapılırken, Japon üreticinin Türkiye’deki toplam yatırım miktarı da 2.3 milyar euro’ya yükselecek. Markanın 2025 yılına kadar Avrupa7da yıllık 1.5 milyon adet araç satış hedefine önemli katkıda bulunması beklenen yeni nesil C-HR, hibrit ve şarj edilebilir hibrit versiyonlardan oluşacak. Bu araçla birlikte Toyota, Avrupa bölgesindeki ilk batarya üretim hattını da Sakarya’da faaliyete geçirecek ve yılda 75 bin adet batarya üretecek.