Japonya’nın önde gelen otomotiv üreticileri, bir yandan elektrikli araçlara geçiş sürecini devam ettirirken, diğer yandan da içten yanmalı motorlar için “daha çevreci yakıt alternatifleri” üzerinde çalışmak amacıyla bir “koalisyon” oluşturdu
Bir yandan pandemi nedeniyle artan bireysel ulaşım talepleri diğer yandan da iklim krizi ve buna bağlı kısıtlamalar, elektrikli araçlara geçiş konusundaki çabaları hızlandırırken, “bitti” denilen içten yanmalı motorlara yönelik çalışmaların aralıksız sürdüğünü belirtmekte fayda var. Nitekim Japonya’nın önde gelen otomotiv üreticileri, adeta bir “koalisyon” kurarak, elektrikli araçlara yönelik süreç devam ederken içten yanmalı motorlar için de alternatif çevreci yakıt olanaklarını araştıracaklarını duyurdu.
Toyota’nın başını çektiği, Subaru ile Mazda gibi üreticilerin de yer aldığı koalisyonun hedefi, “sıfır karbon emisyonu”na gidiş sırasında içten yanmalı motorları da “yaşatmak” bu motorlar için yeni, çok daha çevreci yakıt alternatifleri sunmak. Bu koalisyona motosiklet ve motor üreticisi olan Yamaha’nın yanı sıra Kawasaki de destek veriyor.
Söz konusu 5 firmanın yetkilileri, bu girişimi, bir yarış pistinde ortak basın toplantısıyla duyururken, bu toplantı sonrasında Toyota’nın dayanıklılık yarışları için hazırladığı hidrojen yakıtlı Corolla yarış otomobilinin test sürüşleri de yapıldı.
Ana hedefler belli
Söz konusu 5 şirket, bu koalisyonun için önemli adımlar ve hedefler belirlemiş. Örneğin yarışlara bundan böyle karbon salımı olmayan (hidrojen gibi) içten yanmalı motorlarla katılacaklar. Hidrojenli motorların motosikletler ve diğer araçlarda daha fazla kullanılmasına çalışacaklar.
Markalar, elektrikli araçlara geçiş konusunda çalışmalarını hızlandırırken, Mazda ve Toyota, Mazda’nın 1.5 lt hacimli dizel motorunun yeni nesil biodizelle çalışan versiyonunu yarışlarda kullanacak.
Subaru ve Toyota ise, Japonya’da düzenlenen Super Taikyu Serisi dayanıklılık yarışları sezonunda araçlarının depolarını organik atıklardan üretilen sentetik yakıtlarla dolduracak. Bununla birlikte Yamaha ve Kawasaki, hidrojen yakıtlı motor geliştirme konusunda ortak çalışmayı düşünüyor.
VW de ucuz platform peşinde
Volkswagen Grubu, elektrikli otomobillere geçişin Avrupa’dan daha yavaş olacağı ve içten yanmalı motorların yıldızının uzun süre sönmeyeceği pazarlar için özel çalışma başlattı. Bunun için Skoda’ya görev veren VW Grubu, özellikle Rusya, Brezilya, Hindistan ve güneydoğu Asya pazarlarına yönelik ucuz fiyatlı içten yanmalı motora sahip modeller geliştirmeyi planlıyor. Skodacılar, söz konusu pazarlarda içten yanmalı motorlara sahip araç satışlarının gelecek 10 yılda yüzde 58 artışla yıllık 7.5 milyon adede çıkacağını, daha sonrasında da artışın süreceğini belirtiyor. Bu da, 2036 itibariyle 8.5 milyon içten yanmalı motora sahip araç demek. O sırada Avrupa’nın pek çok ülkesinde, bu tip yeni araçların satışı yasak olacak.
Gemiden inmeden sahiplerini buldu
Türkiye’ye özellikle yüzde 100 elektrikli modelleriyle giriş yapan “MG”nin, Eylül ayında ön satışına başladığı ilk şarj edilebilir hibrit modeli de ithal edilmeye başlandı. Yeni “EHS” modelinin, Türkiye’de satışa sunulmasıyla birlikte yoğun ilgi gördüğünü vurgulayan MG Türkiye Marka Direktörü Tolga Küçükyumuk, “Markamızın yüzde 100 elektrikli SUV modeli “ZS EV”, Türkiye’nin en çok satan ilk 5 elektrikli otomobili arasına girdi. Şarj edilebilir hibrit teknolojisi ve zengin donanımıyla ön plana çıkan “EHS PHEV” modelimizden ise henüz araçlar Türkiye’ye gelmeden 40 adet satıldı” dedi.
Elektrikli ve benzinli motorların birlikte çalışmasıyla 258 PS güç üreten MG EHS’nin fiyatı 679 bin TL’den başlıyor.
Artık o bir Taylandlı
Honda’nın Türkiye’deki tesisini kapatmasıyla “yerliliği sona eren” Honda Civic, tamamen yeni 11. nesliyle bu hafta Türkiye’de satışa sunuluyor. Tayland’da üretilen ve bu ülkeden getirilen yeni nesil Civic, 374 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip. İlk kez 1.5 lt VTEC Turbo LPG’li motor seçeneğiyle de satışa sunulan yeni Civic’ten, yıl sonuna kadar 3 bin adet satılması öngörülüyor. Yeni Civic Sedan’da geliştirilmiş “Honda Sensing” teknolojisi ve yan ayna altına monte edilen kamerayla yolun sağ tarafını multimedya ekranından takip etmeyi sağlayan “Lanewatch” özelliği öne çıkıyor. 1.5 lt Turbo motor, LPG’li versiyonda 129 PS, benzinlide ise 182 PS güç üretirken, her iki motor da CVT şanzıman ile geliyor.
Toyota Türkiye’de 3 milyon araç üretti
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, 1994’ten bu yana ürettiği 3 milyonuncu araç olan C-HR modelini banttan indirdi. Üretim bandından inen 3 milyonuncu araç olan C-HR Hybrid, İngiltere’ye ihraç edilecek.
5 bin 500 kişilik istihdamı ve 3.6 milyar dolarlık ihracatıyla Türkiye’deki önde gelen üreticiler arasındaki yer alan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Sakarya Arifiye’deki üretim tesislerinde “C-HR” ve “Corolla” olmak üzere iki modelin üretimini gerçekleştiriyor. Üretiminin yüzde 90’ını dünyanın 150’yi aşkın ülkesine ihraç eden fabrika, bu yılı 230 bin adet araç üretimiyle kapatmayı planlıyor. Bu araçların 187 bini ise ihraç edilecek.
Yeni bir ‘eşsiz’ süper daha
Özel müşterileri için “bir eşi daha olmayan” özel üretim modellere iyice ısınan Ferrari, son “SP” (Special Projects-Özel Projeler) projesini tanıttı. “BR20” adı verilen araç, diğerleri gibi modern bir altyapıya sahip olmakla birlikte, şirketin eski modellerine göndermede bulunuyor.
BR20 için V12 motorlu bir “GTC4 Lusso”yu tamamen değiştiren Ferrari tasarımcıları, 195-60’ların “410 Superamerica” ve “500 Superfast” modellerinden ilham almış. Bunun yanında “599 GTB”, “w296 GTB” ve “SF90” gibi modellerden de detaylar taşıyan BR20, sadece bu model için üretilmiş 20 inçlik jantlarla donatılmış. 681 HP’lik motoru, 4 tekerlekten çekiş sistemiyle eşleşmiş. Ferrari’nin, bu aracın sahibinin kim olduğunu, “BR” harflerinin ne anlama geldiğini açıklamadığını söylememe gerek var mı? Elbet çıkar bir gün...