“Türkiye’nin Otomobili” projesi, dünya devlerinin Türkiye’ye ilgisini artırdı. Nitekim projede TOGG ile birlikte çalışan dünyanın önde gelen mühendislik şirketlerinden EDAG, Türkiye’de ofis açtı.
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu, yerli otomobil için hazırlıklarını sürdürürken, birlikte çalıştığı dünya devlerini de ülkemize çekmeye devam ediyor. Nitekim Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) projesinde birlikte çalıştığı, dünyanın en büyük bağımsız mühendislik şirketlerinden biri olan Almanya merkezli EDAG, Türkiye ofisini açtı.
EDAG, Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde açtığı mühendislik merkeziyle birlikte uluslararası mühendislik merkezlerinin sayısı 60’ın üzerine çıkartmış oldu. İlk Türk elektrikli otomobil markasını geliştirmek üzere geçen yıldan bu yana mühendislik iş ortağı olduğu TOGG ile uluslararası uzman mühendislerden oluşan bir ekibin parçası olarak çalışıyordu. EDAG, Bilişim Vadisi’ndeki 600 metrekarelik ofisinde bu çalışmalara yerinde destek sunacak. Şirketin Bilişim Vadisi’ndeki merkezinin başında da Mertcan Kaptanoğlu bulunacak. Kaptanoğlu, yakın zamanda 30 mühendisten oluşan güçlü bir ekip kuracak. Ancak EDAG Grubu, uzun vadede Türkiye’deki faaliyetlerini stratejik olarak genişletmeyi planlıyor.
‘Türkiye’de olmalıydık’
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan EDAG CEO’su Cosimo De Carlo, “Mayıs 2019’dan bu yana sorumlu mühendislik ortağı olarak TOGG’la başarılı bir iş birliği yürütüyoruz. Bu iş birliğinin geldiği noktada Türkiye’de de bir ofisimizin olması gerektiğine karar verdik. Çünkü TOGG’un Türkiye ve Avrupa’nın elektrikli ulaşımına önemli katkı sağlayacağından eminiz” ifadelerini kullandı.
Dünya genelinde birçok önemli marka ve şirkete mühendislik hizmeti veren EDAG’ın Türkiye’de ofis açmasının önemine değinen TOGG CEO’su Gürcan Karakaş da, “Varsa Türkiye’den firmalarla, henüz Türkiye’de yoksa da dünyadaki en iyilerle çalışacağımızı söylemiştik. Dünyada 60 noktaya ulaşan bir ağ içinde çalışan EDAG’ın, TOGG’un çekim alanına girerek Türkiye’ye ve Bilişim Vadisi’ne gelmiş olmasını, ana hedefimize doğru bir adım daha attığımızın kanıtı olarak görüyorum” dedi.
EDAG’ın Operasyonlardan Sorumlu Üst Düzey Yöneticisi Harald Keller de, “Türkiye’nin geleceğin otomotiv pazarında önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Bu nedenle 360 derece araç mühendisliği yetkinliklerimizi Türkiye’deki otomotiv endüstrisine sunmaya karar verdik. Türkiye’deki potansiyel müşterilere EDAG’ın uluslararası ağına erişim imkânı sağlayarak küresel ulaşım mühendisliği uzmanı olarak konumumuzu güçlendiriyoruz” ifadelerini kullandı.
GÖZLER ‘BATARYA GÜNÜ’NE ÇEVRİLDİ!
ABD’li elektrikli araç üreticisi Tesla’nın salgın nedeniyle ertelediği ve Genel Kurul ile aynı zamanda yapılması planlanan “Batarya Günü” etkinliği, şimdiden merak konusu oldu.
Tesla CEO’su ve kurucusu Elon Musk, 22 Eylül’de gerçekleştirilmesi beklenen hissedarlar toplantısında, çok özel bir etkinliğe de ev sahipliği yapacak. Şirketin Kaliforniya eyaletinde, Freemont’ta bulunan fabrikasında gerçekleşecek etkinliğe, çok az sayıda insanın “bizzat katılması” beklenirken, özellikle hissedarların video konferans yöntemiyle izlemesi planlanıyor. Zira eyalette yüksek katılımlı toplantılar, koronavirüs nedeniyle yasak.
Genel Kurul’da yönetimle ilgili alınacak kararlar bizi pek de ilgilendirmiyor açıkçası. Zira inip-çıkan hisse senedi fiyatları sayesinde bir ara dünyanın en değerli otomotiv şirketleri sıralamasında “birincilik” de gören Tesla’nın yönetiminde değişiklik yapılıp yapılmayacağı, hissedarların seçimi olacak. Ancak asıl merak edilen, Musk’ın, “Batarya Günü” etkinliğinde ne gibi yenilikler, teknolojiler tanıtacağı.
Zira Elon Musk, geçtiğimiz ay şirketin, batarya maliyetlerini düşüren ve üretimini artıracak bir proje üzerinde çalıştıklarını açıklamıştı. Ayrıca Tesla’nın, daha küçük ve hafif ancak daha uzun süre dayanabilen pilleri tanıtacağı da dedikodular arasında. Böylelikle şirketin, rakiplerine de pil satarak, daha çok kazanç elde edebileceği kaydediliyor.
‘OTOMOTİVDE İSTİHDAMIN AZALACAĞINI ÖNGÖRMÜYORUZ’
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, ana ve yan sanayi firmalarının pandemi dönemindeki kısıtlamaların ardından artan bir performansla çalışmaya başladığını, bir iki aya kadar eski temposuna kavuşabileceğini belirtti.
Yılın ilk yarısına ilişkin verilerin paylaşıldığı toplantıda konuşan Yenigün, Ocak-Haziran döneminde toplam üretimin 518 bin 727 adet olarak gerçekleştiğini kaydetti. Yılın ilk yarısında toplam ihracatın, bir önceki yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 37 azalarak 402 bin 179 adede gerilediğini anlatan Yenigün, Avrupa pazarında da bir yavaşlama olduğunu, ancak yılsonuna kadar ihracatın bu yıl 950 bin adet civarında gerçekleşmesini beklediklerini kaydetti. Toplam üretimde de 1 milyon 200 bin adet civarında bir rakam beklediklerini söyleyen Yenigün, “Yüzde 16-18 civarında bir üretim azalması, mevcut şartlar göz önüne alındığında çok kötü değil. Olumlu bir rakam olarak yorumlamak gerekir” dedi.
Pazarın ve ihracatın bu şekilde sürmesi, çok sıra dışı bir durum olmaması halinde, otomotiv sanayinde istihdam kaybı yaşanmasını beklemediklerini kaydeden Yenigün, bununla birlikte üreticilerin birkaç ay içinde eski tempolarını yakalayacaklarını kaydetti.
Pandemi nedeniyle pek çok yeni uygulamaya gidildiğini, araç üretim maliyetlerinin arttığını kaydeden Haydar Yenigün, maliyetlerin henüz araç fiyatlarına yansıtılmadığını kaydetti.
‘YENİ YATIRIMA İHTİYAÇ VAR’
OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, koronavirüs salgını nedeniyle şirketlerin finansal açıdan zorlandığını, bazı şirketlerin fabrikalarını kapattığını anımsatırken, sözü Volkswagen yatırımına da getirdi. “Manisa’da yapılması planlanan VW yatırımının yapılmaması gerçekten çok üzücü, Türkiye için bence çok büyük bir kayıp” diyen Yenigün, “Yıllardır beklediğimiz bir fırsattı. Hep ne zaman gelecek diye soruluyordu... Ben son ana kadar olacağını söylüyordum. Ama tabi pandeminin bu boyutlara ulaşacağını hiçbirimiz öngörmüyorduk. Sonuçta bildiğim kadarıyla iki taraf da bu işi halen çok istiyor, ancak son dönemdeki mali mecburiyetler nedeniyle bundan vazgeçildi” değerlendirmesini yaptı.
Türkiye’nin yeni yatırımlara ihtiyacı olduğunu kaydeden Yenigün, “Dışarıdan gelecek yatırım ihtiyacımız var; sıcak, taze para, yabancı paranın Türkiye’ye girmesi ekonominin refahı ve cari açığı kapatmak için. Bizim bütün çabamız yurt dışından buraya daha fazla yatırım gelmesi. İki yolla gelebilir; birincisi var olan markalar olarak daha ilave yatırımlar yapabiliriz veya yeni markaların Türkiye’ye gelmesi sağlanabilir” diye konuştu.
TİCARİDE PARK ETMEYİ EĞLENCELİ KILDI...
Ford, yeni Transit ile birlikte sunduğu “Aktif Park Asistanı” sayesinde, birçok sürücünün stres yaşadığı park etme sürecini keyifli bir hale getiriyor. “Aktif Park Asistanı”, tıpkı otomobillerde olduğu gibi, Transit’in de kendisine uygun büyüklükte park yeri bulmasına yardımcı olurken, sürücüye sadece gaz ve freni kontrol etmek kalıyor, sistem aracı otomatik olarak park edeceği noktaya sokuyor. Yeni Transit’in “Paralel Park Çıkış Yardımı”, “Çapraz Trafik Uyarı Sistemi”, “Yan Algılama Sistemi”nin yanı sıra ön ve arka geniş görüş kameraları, dar park alanlarından çıkarken ve yoğun şehir trafiğinde manevra yaparken sürücülere büyük kolaylık sağlıyor. Sistem, 12 sensör sayesinde çalışıyor.
BU AY YOLLARA ÇIKIYOR
Güney Koreli otomotiv üreticisi Kia’nin, Bu sınıfındaki başarılı temsilcisi Rio, makyajlanan versiyonuyla bu ay Türkiye’de de satışa sunuluyor. Kapsamlı bir makyaj operasyonu geçiren Rio’da tasarım, mekanik ve donanım anlamında değişiklikler bulunuyor. Rio, pratiklik, kalite ve teknoloji olmak üzere temel özelliklerini korumaya devam ederken, Şerit Takip Asistanı, Akıllı Hız Sabitleme sistemi, Çarpışma Önleme sistemi ve Kör Nokta Çarpışma Önleme Asistanı da dahil yeni ileri teknoloji sürüş destek ve güvenlik sistemleriyle de zengin bir donanım sunuyor.