OSD Başkanı Haydar Yenigün, üretim, kapasite kullanımı ve ihracatta işlerin iyi gittiğini, hedeflerinin ihracatta 32 milyar doları aşmak olduğunu belirtti
Otomotiv pazarı ve ihracatında düzelmeler sürmesine karşın, sektör, bunun yeterli olmadığı düşüncesinde. Nitekim Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, “endüstrinin en iyi yılı olan 2017”yi kendilerine referans aldıklarını, hedeflerinin de bugünkü fiyatlarla o dönemdeki üretim ve ihracat adetlerine ulaşmak olduğunu belirtiyor.
Otomotiv sektöründe bu yılın ilk 6 ayını değerlendiren Yenigün, 2021 yılının beklentilerin üzerinde iyi gittiğini, ancak şu anki rakamlardaki baz etkisini dikkate almak gerektiğini söyledi.
Üretimin geçen yıla göre yüzde 23.3 arttığını, adet ve tutar olarak ihracatın, kapasite kullanım oranlarının yükseldiğini kaydeden Yenigün, “Beni en çok sevindiren de kg başına ihracat değerimiz. Ana sanayinin katkılarıyla şu anda yüzde 6 civarında arttı. Bu durum önümüzdeki 3 ila 4 yıl artarak devam edecek. Çünkü, endüstrinin tamamı yüksek teknolojiye yöneliyor” dedi.
‘2017’den uzağız’
İhracatta geçen yıla oranla artışların sürdüğünü belirten Haydar Yenigün, “Ama 2019’dan uzağız. 2017’den ise oldukça uzağız. Hepimizin derdi bir an önce o yüksek sayılara ulaşmak. İhracata geldiğimizde güzel rakamlar görüyorsunuz ama bunun çok daha güzel olması lazım. Tam yılda 32.7 milyar dolarlık ihracat rakamı hala kafamızda. Ona ulaşmak üzere çalışıyoruz” diye konuştu.
2018’de dolar bazında ihracatın 30 milyar doların üzerinde gerçekleştiğini, üretim ve ihracatta en yüksek adetlerin ise 2017 yılında görüldüğünü anımsatan Yenigün, “Biz 2017 yılındaki adetleri üretip, bugünkü araç değerinden ihracat yapmak istiyoruz. O zaman rakamlar tabii çok çok daha yukarılara çıkacak. Bence bizim hem sektör olarak hem memleket olarak ihtiyacımız da zaten o” dedi.
4 milyonluk ‘güzel’ Türkiye’de
Lüks otomobil üreticisi Lexus, markanın tasarımı, işçiliği ve mühendisliğinin zirvesi olan “LC 500 Convertible” modelini Türkiye’de satışa sundu.
Türkiye’ye getirilen ve şu an “ülkemizde tek” olan özel turuncu renkli LC 500 Convertible, 3 milyon 990 bin TL’lik fiyatla alıcısını bekliyor.
“Dünyanın en güzel üstü açılan otomobili” hedefiyle tasarlanan LC 500 Convertible, lüks ve performansı harmanlıyor.
Her mevsim üstü açılabilsin diye özel bir klima sistemiyle donatılmış. Otomobil, 477 HP güç ve 520 Nm tork üreten atmosferik 5.0 lt V8 motora ve 10 ileri otomatik şanzımana sahip.
Enes’in kamyonu birinci oldu
Renault Trucks yeni “T” ve “T High” modellerini “Euro Truck Simulator 2” oyunu üzerinden tanıtırken, oyun içinde bir de tasarım yarışması düzenlemişti.
Tüm dünyadan katılımcıların, bu yeni modelleri kendi tasarımlarıyla yorumladığı yarışmayı, Türkiye’den 18 yaşındaki lise son sınıf öğrencisi Enes Bolat kazandı. Bolat’ın tasarımı, gerçek bir Renault Trucks aracına uygulanarak sergilenirken, araç da, ETS2 oyununa dahil edildi.
2 bin 200 saatten fazla oyun deneyimiyle tam bir “Euro Trucks Simulator 2” oyuncusu olan ve IT sektöründe kariyer planlayan Bolat, “Yıllardır oynamaktan zevk aldığım bu oyunda uluslararası bir yarışmayı kazanmak ve tasarımımın oyuna dahil edilmesi inanılmaz bir mutluluk” dedi.
Aksaray’dan Brezilya için proje
Mercedes-Benz Türk’ün İstanbul’daki Ar-Ge Merkezi ve Aksaray Kamyon Fabrikası bünyesinde faaliyete alınan Aksaray Ar-Ge Merkezi, projeleriyle global başarılara imza atıyor.
Mercedes-Benz Türk Kamyon Ar-Ge ekibi, bünyesinde barındırdığı küresel yetkinlik merkeziyle Mercedes-Benz’in Brezilya’da yerel pazar için üretilen araçların tasarımından teknik çözümlerine kadar pek çok önemli projede yer alıyor.
Öte yandan MB Türk Kamyon Ar-Ge ekibinin global proje yönetimini sürdürdüğü ve bu yılın üçüncü çeyreğinde üretilip globalde piyasaya sürülmesi planlanan “Euro VI-E” normuna uygun kamyon geliştirme faaliyetlerinde de sona gelindi.
Egzoz ve karbondioksit salımı hakkındaki yasal düzenlemeleri karşılayan ve ticari araç segmentinde çevreye daha duyarlı ürünler ortaya çıkartmayı hedefleyen ekip, yeni nesil katalizörlere bağlı yan kapsamlar geliştirdi.