Kapasite 3 milyon adede koşuyor

24 Mart 2025

OSD Başkanı Cengiz Eroldu, mevcut üyelerin toplam üretim kapasitesinin 2.2 milyon adet olduğunu belirtirken, yeni geleceklerle birlikte 3 milyona doğru genişleyeceğini belirtti, satışlarda yerli payının düşüklüğünü hatırlattı.

Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu, derneğin 13 üyesinin ve 17 üretim tesisiyle, yaklaşık 2.2 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip olduğunu, bunun, önümüzdeki yıllarda yeni yatırımlarla birlikte 3 milyon adede yaklaşacağını belirtti.

Derneğin yönetim kurulu toplantısında konuşan Eroldu, “Türkiye’de 50 yılda 33 milyon araç ürettik. 20 milyon adet de araç ihraç ettik. 2024’te bir üyemizin yaptığı kapasite artışıyla toplam kapasite 2 milyondan 2.2 milyon adede çıktı. Türkiye’de kararı alınmış yatırımlar ve kararı alınacak diğer yatırımlar dikkate alınırsa, 2.8 milyon, 3 milyona yaklaşan çok ciddi bir otomotiv ölçeğine kavuşmuş olacağız” dedi. Geçtiğimiz yıl mevcut üreticilerin ciddi miktarlarda yatırımları olduğunu, ayrıca BYD’nin de 1 milyar dolarlık yatırıma

Yazının Devamı

Cirosunun yarısı elektrikli

17 Mart 2025

Kendi markasıyla ürettiği araçların yanı sıra Renault’ya yaptığı üretimle geçen yıl 300 milyon euro ciro yapan Karsan, bu gelirin yarısını elektrikli araçlarından elde etti. Bununla birlikte Karsan, Megane için 3 vardiyaya çıktı...

Türkiye’nin köklü otomotiv üreticilerinden Karsan, bir yandan kendi ürettiği toplu taşıma araçlarıyla iddiasını sürdürürken diğer yandan da Renault adına Megane Sedan üretimini 3 vardiya ile devam ettiriyor. Geçtiğimiz yıl toplamda 300 milyon euro’ya yakın ciro elde eden Karsan, bunun yüzde 54’ünü elektrikli araçlarıyla gerçekleştirdi.

Karsan CEO’su Okan Baş, cirosunda artış yaşayan bir üretici olduklarının altını çizerken, bunda yenilikçi ürün gamının da etkisi olduğunu belirtiyor. Okan Baş, “Bir önceki yıl (2023’de) 240 milyon euro olan ciromuzu, 2024’te 300 milyon euro’ya çıkarttık. Elektrikli araçlardan elde ettiğimiz cironun toplam ciro içindeki payı, yüzde 54’ün üzerine çıktı.

Yazının Devamı

AB otomotive nefes aldıracak

10 Mart 2025

Ardı ardına darbeler yiyen Avrupa otomotiv endüstrisi için yeni bir plan hazırlandı. Avrupa Komisyonu’nun açıkladığı eylem planı, batarya üretiminden otonom araçlara kadar pek çok unsuru içeriyor ve rekabetçilik adına ciddi destekler getiriyor.

Avrupa’da satılan Çinli markaların oluşturduğu rekabet ve Çin pazarında satışların düşmesinin yanı sıra ABD Başkanı Donald Trump’ın getirmeye çalıştığı ek vergilerle ciddi baskı altında olan Avrupalı üreticiler, uzun süredir huzursuzluk yaşıyordu. Zira Avrupa’da da bu yıl yürürlüğe girmesi planlanan çok sıkı emisyon gereklilikleri, onlara milyarlarca Euro’luk cezalar anlamına geliyordu.

Tüm bunların farkında olan ve üreticilerden gelen eleştirilere kulak veren Avrupa Komisyonu, geçtiğimiz hafta içinde Avrupalı üreticilere nefes aldırmayı amaçlayan bir “eylem planı” açıkladı. “Demoklesin kılıcı” gibi Avrupalı üreticilerin başında sallanan 2025 yılı emisyon kurallarının yürürlüğe konulmasını 3 yıl erteleyen Avrupa

Yazının Devamı

İzmit’e elektrikli geliyor

3 Mart 2025

Hyundai Motor Türkiye 2026’nın ikinci yarısından itibaren İzmit’teki fabrikasında elektrikli bir modelin üretimine başlayacak. Detaylar açıklanmamakla birlikte, söz konusu araç için hazırlıklar şimdiden başladı...

Koreli üreticinin denizaşırı ülkelerdeki ilk fabrikası olan ve kısa süre önce adını değiştiren Hyundai Motor Türkiye, tam elektrikli bir modelin üretimi için kolları sıvadı. Araç, 2026’nın ikinci yarısından itibaren üretilmeye başlanacak.

245 bin kapasiteli olan Hyundai Motor Türkiye’nin İzmit’te bulunan tesisinden uzunca bir süredir yeni model haberi gelmiyordu. Mevcut haliyle “i10”, “i20” ve “Bayon” modellerinin üretimini gerçekleştiren Hyundai Motor Türkiye, bu kez tam elektrikli bir modelin üretimi için düğmeye bastı. Türkiye pazarında ve Avrupa’da elektrikli araçlar konusunda daha iddialı olmayı hedefleyen Hyundai, bu çerçevede İzmit’te ürettiği yeni elektriklisini 40 ülkeye de ihraç edecek.

‘Made in

Yazının Devamı

Avrupalı üreticiler bu yıl da zorlanacak

24 Şubat 2025

Bu yıl küresel otomotiv pazarında “cılız” bir büyüme beklenirken, büyümeye en az katkı Avrupa’dan gelecek. Bunda Avrupa’da yürürlüğe girecek katı emisyon kısıtlamaları ve üreticilerin inovatif dönüşümde geri kalmaları rol oynuyor...

Otomotiv sektörü 2023’te yüzde 10, geçtiğimiz yıl da talepteki düşüş nedeniyle sadece yüzde 1.7 büyüme gerçekleştirirken, bu yıla ilişkin yüzde 2’lik büyüme öngörülerine sahip. Bu büyümenin önemli kısmı Çin ve ABD’den gelirken, Avrupa’nın düşük bir katkı sağlaması bekleniyor. Ticari alacak sigortası konusundaki önemli şirketlerden Allianz Trade’in, 2025’te otomotiv sektörünün durumuna ilişkin değerlendirmesinde, Avrupa otomotiv endüstrisinin 3 yapısal engelle karşı karşıya olduğu belirtiliyor. Bu engellerden ilkinin, otomobil üreticilerinin elektrikli araçlara yönelik inovatif dönüşüm hamlesini kaçırmaları olduğu belirtilirken, Avrupalı üreticilerin,

Yazının Devamı

İhracat 2025’e rekorla başladı

17 Şubat 2025

Otomotiv ihracatı, yaklaşık 3 milyar dolarla, yeni yıla aylık bazda rekor kırarak başladı. Üretim ise, ticari araçlar ağırlıklı olmak üzere bir miktar düşüş yaşadı.

Geçtiğimiz yılı rekorla kapatan otomotiv sektörü, yeni yılın ilk ayında da 3 milyar dolara ulaşan dış satımla bugüne kadarki en yüksek Ocak ayı ihracat rakamına ulaştı ve 2025’e hızlı bir giriş yaptı. Buna karşılık üretim, ticari araç pazarındaki daralmanın da etkisiyle düşüş yaşadı.

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) verilerine göre, son 19 yılda 18 kez ihracat şampiyonu olmayı başaran otomotiv sektörü, 2025’in ilk ayında, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 8 artış yaşadı ve 2 milyar 999 milyon 898 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Yıla iyi bir başlangıç yapan otomotiv sanayi, bu performansla, bugüne kadarki en yüksek Ocak ayı ihracat rakamına ulaştı. Ocak’ta ihracat yapan sektörler arasında birinciliği yeniden ele geçiren sektör, Türkiye ihracatından da yüzde 14,2 pay elde etti.

Otomobil sırtladı

Oto

Yazının Devamı

Bu yıl hedef 50 bin

10 Şubat 2025

BYD, Avrupa atağının yeni halkası ATTO 2 SUV modelini tanıttı. BYD Türkiye, yılın son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulacak ATTO 2 ile birlikte bu yıl toplamda 50 bin adetlik hedefe ulaşmayı planlıyor...

Dünyanın önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD, Avrupa’daki ürün gamını genişletmeye devam ediyor. Avrupa’da son dönemde farklı markalardan birbiri ardına gelen B-SUV modellere bir yenisini ekleyen BYD, ATTO 2’yi önce Avrupa, ardından da ülkemizde satışa sunacak.

ATTO 2 modelinin, elektrikli B-SUV segmentine yeni bir soluk getireceğini belirten BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, “Ürün gamımızı hızla genişletiyor ve bu alandaki iddiamızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Bu yılın son çeyreğinde Türkiye’de pazara sunmayı planladığımız ATTO 2, segmentinde önemli bir oyuncu olacak” dedi. 15 Kasım’daki büyük tanıtımdan sonra markaya gösterilen yoğun ilginin sürdüğünü söyleyen Ergun, “Geçen yıl 32 günde 6 bin 601 aracı müşterilerimizle buluşturduk ve bu satış

Yazının Devamı

2. elde elektrikliye talep artıyor

3 Şubat 2025

İkinci elde geçen yıl elektrikli satışlarının payı artarken, dizeller aslan payını aldı...

Geçen yıl ‘sıfır kilometre’ araç satışında rekor kırılırken, 2. el araç pazarında önemli değişimler yaşandı. Otoshops Genel Müdürü Melih Mutlu, elektrikli araçlara olan talebin yükselişine dikkat çekerek, önceki yıla oranla yüzde 127 artışla 18 bin 620 adede ulaştığını kaydetti. Dizel araçlarda online satışlar yüzde 5 artışla 1,2 milyona yaklaşırken, benzinli araç satışları yüzde 22’lik büyümeyle 800 bin sınırına dayandı. İkinci elde hibrit araç satışları ise önceki yıla göre bir miktar gerileme yaşadı.

Mutlu’nun verdiği bilgiye göre, 2024’te 2. el pazarında en çok tercih edilen araçlar yüzde 51,58’lik payla C sınıfındaydı. Özellikle Marmara, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde bu sınıf araçlara yüksek talep oldu. Yüzde 29,41’lik satış oranıyla B sınıfı ikinci sırada yer aldı.

İstanbul’da rekor

Yine 2. el pazarının kalbinin attığı ve rekorun kırıldığı kent İstanbul

Yazının Devamı