Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Ak Parti adayı olduğu günden buyana, siyasetten çok kente yapacağı hizmetlerle, projeleriyle gündem yapan, iktidar ve muhalefet partileri içindeki tek milletvekili adayı.Çünkü o siyaseti bir “hizmet aracı” olarak görüyor ve bunu da her fırsatta, her platformda söylemekten çekinmiyor.
9 yıldır neredeydiniz?Yıldırım, “İzmir halkının çocuklarının geleceği için endişeli” olduğunu söylüyor. İzmir’in gelişmişlik krıterlerine bakaldığında 7. sıraya gerilemiş olması hükümetin İzmir’e yeteri kadar ilgi göstermediği tezini doğrulamıyor mu?” diye soruyorum. “Hayır” diyor Yıldırım ve ekliyor: “Sorun hükümette değil. Dahası tek sorun hükümette değil. İzmir’in lobisi yok. İzmirlilerin ruhunda efelik var. Sorunları çok konuşuyor İzmirliler. Konuşuyor da konuşuyor. Ama ne yazık ki çözüm noktasında tek ses olamıyor.
İzmir partisi kuracağızAslında haklı. 30 yıldır İnciraltı’nın planlanmasını konuşan, 20 yıldır Basmane’deki dev çukuru nasıl kapatacağı konusunda uzlaşamayan bir İzmir. Her kafadan sesin çıktığı, efeler diyarı İzmir.
“İzmir’i yeniden üst lige çıkarmak için, hepimizin parti rozetlerini çıkarıp, iktidarıyla-muhalefetiyle-yerel yönetimiyle bir İzmir Partisi kurmamız şart. İzmir dışındaki büyükşehirlerde partimizin belediye başkanlarının başarısı, kentin tüm dinamikleri ve kentlilik bilinci taşıyan her kesimle ortak hareket etmesidir. İzmirde de bir kent lobisi yaratmalıyız. Yaratacağım da. Güç olacağını biliyorum ama kararlıyım. Bugüne kadar başladığım hiç bir işi yarım bırakmadım. Bu lobiyi de İzmirliler ile yaratacağız.”
“Hepsi 2.5 yılda bitirilir”Binali Yıldırım’a, “İzmir’in en önemli ve acil çözülmesi gereken sorunu sizce nedir?” diye soruyorum.
Kanal, köprü, yol projelerden birini söylemesini beklerken, o kentteki genç işsizlerin durumundan ve bunun İzmir’in öncelikli ve en büyük sorunu olarak gördüğünü söylüyor.
İşsiz gençler için
Çözüm?“En geç 2.5 yılda İzmir’in bu sorununu çözeceğim. Bu kentte işsiz bir tek genç beyin kalmayacak. Hemen önümüzdeki hafta harekete geçiyoruz. İlk meyvelerini ise 6 ay sonra toplamaya başlayacağız. Projemiz şu: İzmir’i Türkiye’nin dijital arşiv kent merkezi yapıyoruz. 15 ay içinde tamamlanacak projeyle 15 bin gencimiz çalışma olanağına kavuşacak. Yine İzmir, e-Ticaret Üssü olacak. Bunun için de 2 yıllık bir sürece ihtiyacımız var. 5 bin gencimize iş kapısı yaratacak. Urla’da tamamlayacağımız Bilişim ve Ar-Ge Şehri olma projesiyle birlikte, İzmirli anne ve babalar, aileler artık çocuğumuz, iş nediniyle yuvadan kopup gidiyor endişesi yaşamayacaklar. Aileleri bölmeyecek, ayırmayacağız. İzmir’de yaşatacağız. Bence bu kentin en önemli sorunu bu.
Tünel mutlaka olmalı
Aynı acil öncelikli bir sorun da Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’dan gelen, Konak-Gümrük’te huni ağzı gibi daralan ve İzmirliye illallah dedirten yolun yarattığı trafik ve ulaşım sorunu.
İkibuçuk kilometrelik tünelle, Konak’ı ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nı, Basmane-Mürselşapa Bulvarı’na, dolasıyla Çevre Yolu’na bağlayacağız. Fizibilitesi hazır. 150 milyon liraya mal olacak, 36 ay içinde tamamlayarak hizmete açacağız. Ve Konak’ı, tamaman araç trafiğine kaparak yayalara tahsis edecek, deniz kenarından ta Agora’ya kadar İzmir’in en zengin bölgesini yaratacağız. Herkes burada olacak, buraya gelecek.”
“Yıkarak değil, yaparak dönüşüm”
Ve kent yenileme...Binali Yıldırım bu konuda çok kararlı.
Ancak, İzmir’de kent yenileme, kentin dokusunu iyileştirme, yıkarak yapma yöntemiyle değil, tam aksi “yaparak yıkma” yöntemiyle, ama en evvelinde rehabilite edilecek bölge insanının onayı alınarak yapılmalıdır. Biz böyle yapacağız. Bu konuda da karalıyım. İzmir için Bakanlar
Kurulu’ndan özel yasa çıkarttacağız.Öyle uzun uzun beklemeyeceğiz. Derhal seçimlerden hemen sonra bu karar çıkacak. Kolları sıvayacağız. Şüphesiz ki, yerel yönetimlerle birlikte çalışacağız.
İzmir bu konuda çok kötü durumda. Bir tek Narlıdere Belediyesi kent yenilemeyi başarmış. O da nasıl yapmış bilemiyorum. Ama çok başarılı. Biz de aynı şekilde yapacağız.”
“Peki” diyorum; “Beklediğiniz oyu alamazsanız İzmir’den, ne olacak bu yatırımlar. Kalacak mı?”
“Durmak yok, İzmir’e hizmete devam...” diyor, ekliyor:
“Birinci parti olacağız diye bir şey yok. İzmir Türkiye’nin gözbebeği... Akdeniz’in marka şehri olacak. Oy verse de vermese de...”
2.5 katrilyonluk yatırım yapıldıBinali Yıldırım’ın açıkladığı; 35 İZMİR-35 PROJE, HEDEF 2023 söylemiyle seslendirdiği yatırımların hayata geçirilmesinde hiç kimsenin kuşku ve endişesi yok. Nedeni de; İzmir’e yönelik devlet yatırımlarının neredeyse tamamında onun imzası var. Kendi ifadesiyle İzmir’de başlanmış devam eden ya da bitirilen 2,5 katrilyonluk yatırımı Binali Yıldırım tamamlamış.
28 yıllık rüya28 yıllık çevre yolunu bitirerek kent içi ulaşıma nefes aldıran, İzmir’i İstanbul’a bağlayacak otoyol projesini başlatan, Aliağa-Menderes Raylı Sistemi’ni Büyükşehir’le uyumlu bir şekilde tamamlayan, bu kentte başarılmış pek çok işin altında Yıldırım’ın imzası var. Ulaştırma Bakanı olarak başarısının sırrı şu: Hiç bir dönem klasik siyasetçi olmamış, daha doğrusu olamamış.