BİRBUÇUK milyar dolara mal oldu ama, İzmir’i de kurtardı; demek yanlış olmaz.
Aliağa-Menderes arasında 80 kilometrelik, metro standartlarına yükseltilen “Hızlı Tren” İZRAY Projesi, cumhuriyet tarihimizde bir ilk.
Türkiye’de hiç bir yerde, bu kadar uzun mesafeli tek bir hat üzerinde yürüyen kent içi raylı sistem projesi yok.
Yani bir ilk.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Devlet Demiryolları’nca ortak hayata geçirilen bu proje, hem ülkemiz hem de İzmir için bu nedenle çok önemli.
Dün dev projenin birinci kısım; Alsancak-Menderes bölümünün açılışı yapıldı.
Ve, Alsancak-Menderes arası, istasyonlarda dur-kalklar dahil bu hatta toplam yolculuk süresi 26-30 dakikaya indi.
Trafik sıkışıklığı yok...
Trafik lambaları yok...
“Aracımı nereye park edeceğim?” sıkıntısı hiç yok...
Sinir bozukluğu, tansiyon yükselmesi, kaza riski yok...
Bir istasyondan bin, otur koltuğuna, sıcaklarda buz gibi, soğuklarda sıcacık git istediğin yere.
İşte toplu taşımacılıkta devrim bu beyler...
* * *
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda projenin kuzey hattı, Alsancak-Aliağa arası da devreye girecek.
Böylece, kuzeyden-güneye demir ağlarla örülmüş bir İzmir’de, zahmetsiz-kesintisiz-hızlı toplu taşımacılık devri başlamış olacak.
* * *
Aziz Kocaoğlu, büyük bir iş başardı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da katkılarını, hakkını yememek gerekiyor.
Çünkü Binali Bey de, bu İZRAY Projesi’ni en az Kocaoğlu kadar isteyenlerin başındaydı.
Aksamaması için elinden geleni yaptı, bürokrasinin çıkardığı engellerin aşılmasında “Bakan yetkisi”ni bile kullandı.
Ve Türkiye ilk kez iktidar-muhalefet olarak İzmir’deki bu projede “ortak çalışma” ile nelerin yapılabileceğini, başarılabileceğini dosta-düşmana gösterdi.
Bu nedenle de Aliağa-Menderes, 2010 Türkiye’sinde örnek bir yatırım, örnek bir “ortaklık”tır...
* * *
Aliağa-Menderes hattı tam olarak devreye girdiğinde, en önemli özelliklerinden biri, İzmir Metrosu ile entegre çalışacak olmasıdır.
Örneğin Şirinyer’den gelip, Bornova’ya ya da Konak’a mı gitmek istiyorsunuz?
İZRAY’ın Hızlı Tren vagonuna binip, Halkapınar İstasyonu’nda ineceksiniz. Bir-iki dakika içinde istasyona yanaşacak olan Metro vagonuna geçip, isterseniz Bornova, isterseniz Konak ya da Hatay’a, aynı biletle devam edebileceksiniz.
Aynı şekilde, Aliağa ya da Menemen’den gelenler de Halkapınar İstasyonu’nda araç değiştirip istedikleri yere ulaşabilecekler.
* * *
Yıllardır, yarım kalan yatırımlar nedeniyle “yumruk torbası” gibi sürekli dövdüğümüz, hırpaladığımız Başkan Aziz Kocaoğlu, gerçekten büyük bir iş başardı.
Bu proje var ya; Üçyol-Üçkuyular arasındaki Metro inşaatı da tamamlandıktan sonra, entegre çalıştırıldığında...
Metro Üçyol’dan, Buca 9 Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampusü’ne uzatıldığında...
Üçkuyular-Narlıdere arası tamamlandığında...
Ve planlanan Tramvay Projesi bittiğinde...
İzmir’in gelecek 30 yıllık; 2040 yılına kadar toplu ulaşım sorunu çözümlenmiş olacak.
Bir de Büyükşehir Bürokrasisi’ni kutlamak istiyorum.
Kocaoğlu ile o kadar uyumlu ve o kadar özverili çalıştılar ki, bugün Hızlı Tren çalışıyorsa, bunda çok büyük emek ve katkıları var.
Ve Başkan Kocaoğlu...
İzmir sana minnettar Başkan...
Rahmetli Ahmet Piriştina’nın “rüyası” olan bu projeyi, ölümünden sonra kağıt üzerinde bir taslak iken alıp, tüm zorluklara rağmen yılmadan-küsmeden-inatla devam ettirip tamamlamak öyle kolay iş değil.
Bu İzmirli seni başına taç yapmalı, omuzlarından indirmemeli...