Hamdi Türkmen

Hamdi Türkmen

hamdi-turkmen@hotmail.com

Tüm Yazıları

HİÇ gelmeyecek, hiç başlamayacak gibi düşünüyordum.
Beklediğim gibi çıkmadı.
Çünkü yıllardır, gecikmeler, yapımındaki aksamalar, Kamu İhale Kurumu tarafından iptaller, işi bırakıp giden müteahhitler, belediyenin sözleşme iptalleri ile uzadıkça uzadı...
Bu yıl, bu ay, şu gün dendi; süreç işledi, bitirilemedi, sürekli ertelendi.
Ve o beklenen gün nihayet geldi.
İzmir için 1 Temmuz 2010, bu nedenle önemli bir gün olarak kent tarihine geçecek.
Bir-iki yıl gecikti ama, kim ne derse desin, Büyükşehir Belediyesi’nin Devlet Demir Yolları ile ortak yaptığı Aliağa-Menderes Hızlandırılmış Tren Projesi, Türkiye Cumhuriyet tarihinin en büyük ve önemli raylı toplu ulaşım projelerinden biridir.
Ülkemizde, henüz İzmir’deki gibi kent içinde 80 kilometrelik kesintisiz ve mevcut metro sistemine entegre edilmiş başka bir proje yok.
Seksen kilometre uzunluğunda, İzmir’in Kuzeyi ile Güneyini, kent içinden geçerek bağlayan bu proje, kent için “olmazsa olmazlar”dandı.
* * *
Aliağa-Menderes Projesi’nin fikir babası, rahmetli Ahmet Piriştina’dır.
İlk sıcak gelişmeler onun döneminde başlatıldı.
Ömrü vefa etmedi. Proje, o hayata gözlerini yumduğunda henüz kağıt üzerindeydi.
Başkan Kocaoğlu, hiç peşini bırakmadı.
Onca bürokratik engeli sabırla, titiz takipçiliği ile aştı.
Projenin bir başka önemli ayrıntısı da, yerel bir yönetim olan İzmir Büyükşehir ile, bir kamu kuruluşu olan TCDD’nin ülkemizdeki ilk ortak modeli oluşudur.
Çok kişinin düşüncesi, CHP’li Belediye ile, AK Parti’li Ulaştırma Bakanı’na bağlı TCDD’nin ortak kurdukları İZBAN adlı şirkette işlerin yürümeyeceği, tıkanacağı yolundaydı.
Sıkıntılar yaşanmadı mı?
Çok!...
Ama her tıkanıklık, Bakan Binali Yıldırım ile Başkan Aziz Kocaoğlu’nun, “halka hizmetin partisi olmaz” bakış açısı ile aşıldı.
Uzun lafın kısası, dev projenin Alsancak-Menderes Güney aksında, İspanya’da imal edilen özel vagonlarla deneme seferlerine başlandı.
Artık her üç dakikada bir Alsancak’tan Menderes’e elektrikli hızlandırılmış tren sefere çıkacak.
Projenin Kuzey aksında, Alsancak-Aliağa arasındaki deneme seferlerine temmuz sonu, ağustos başında başlanacak.
Hedef, 80 kilometrelik hatta 9 Eylül’den itibaren yolcu taşımaya başlamak.
Ancak bu tarihin 29 Ekim’e de kayabileceği söyleniyor.
İster 9 Eylül, ister 29 Ekim. Yeter ki başlasın.
Çünkü bu proje, kentte toplu ulaşımda devrim niteliği taşıyor.
Sıkıntıları çok.
Özellikle de yaya ve araç trafiğinde hemzemin geçitlerin çoğunun iptal edilip kapatılmasına halktan tepkiler var.
Aziz Bey, “Sistem çalıştıkça eksikleri görecek ve nereye gerekirse hem yaya hem de araçlar için alt geçitler yapacağız” diyor.
O zaman lütfen biraz sabır.
Dikensiz gül olmazmış... Ama unutmayın ki, “dikenleri” temizlemek de bizlerin görevi.

Haberin Devamı

Tarihi bir gün...