Bakan Bey‘in İzmir için açıkladığı 35 Proje’nin ilki olan Konak Tüneli, korkarım Başkan‘ın Üçyol-Üçkuyular Metrosu’ndan önce işletmeye açılacak gibi.
Şüphesiz aynı zorlukta bir inşaat değil.
Teknik açıdan da daha basit.
Ama sonuçta bir tünel inşaatı...
O da tıpkı metro gibi açılıyor.
Tünel inşaatlarını etkileyen pek çok faktör var.
Özellikle de zemin yapısı çok önemli.
Bir başka ayrıntı da; Üçyol-Üçkuyular Metro hattı 5.3, Konak Tüneli ise 1.6 kilometre.
İzmir Kuzey Çevre Yolu üzerindeki Bayraklı Tüneli‘nden biraz daha kısa...
Karşı olan çok ama ben aynı görüşte değilim.
Konak Tüneli, kent içi trafik sıkışıklığını önemli ölçüde rahatlatacaktır.
Özellikle kentin batısından, doğu ve kuzey bölgelerine transit olarak geçiş yapmak isteyen araçların tümü, şehir trafiğine girmeden, Konak’tan, Yeşildere’ye, oradan da çevre yollarına geçiş yaparak seyredebileceklerdir.
Projeyle ilgili tek bir eleştiriye katılıyorum; o da şu:
Konak Tüneli Yeşildere çıkışında, viyadük kavşak üzerinden Yeşildere Caddesi’ne değil, karşıya uzatılarak Buca üzerinden doğrudan çevre yoluna; yani Ankara-İstanbul-Çanakkale karayoluna bağlanmalıydı.
Çünkü bugünkü durumuyla Konak Tüneli “Topal Ördek” durumunda.
Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım’ın projesi olan Konak Tüneli, herkes kabul etmeli ki, metro kadar önemli bir yatırımdır.
Aslında bu proje İzmir’e 1990’lı yıllarda yapılmalıydı.
Neden derseniz?
Birinci Kordon’un 6 şeritli yol olarak yapımından vazgeçilip, rekreasyon alanı olarak düzenlenmesi kararı verildiğinde, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı‘nın devamına alternatif olarak Konak Tüneli önerilmişti.
Kimse üzerinde bile durmadı.
Son genel seçimlerde İzmir’den Milletvekili olan Bakan Binali Yıldırım, projeyi tozlu raflardan indirerek bugünün koşullarına göre fizibilitesini hazırlatıp bekletmeden ve hiç vakit kaybetmeden temelini attı.
Büyük olasılıkla 2014’ün ilk aylarında açılacak.
Bu İzmir’de bugüne kadar alışık olmadığımız bir hız, daha doğrusu bir rekordur.
Darısı diğer 35 projelerin başına...