İZMİRLİ 100 işadamı ortaklığıyla kurulan Kipa, İngiliz perakende devi Tesco tarafından satın alındıktan sonra mağazacılıkta belki de ilk ve bu kadar kapsamlı bir konsept değişikliği yapıyor.
Ve bu yeniliğin zamanlaması, Avrupa ülkeleriyle birlikte ilk kez Balçova’da başlatılıyor.
Tesco Kipa Ceo’su Paul Ritchie ve Operasyon Direktörü Tony Haggett, dün Tesco Kipa’nın yeni formatı, “Extra Mağaza”yı, normal AVM’lere göre “Extra”nın farklı yönlerini anlatırken, şöyle bir gerçeğin altını çizdiler:
“Tesco Kipa Extra Balçova Mağazası’nda, tüketicinin arayıp da bulamayacağı hiç bir ürün olmayacak...”
Yani Balçova Kipa, artık bir “yok yok mağazası” oldu.
Tesco Kipa’nın yeni formatı “Extra”, tam yedi yıllık bir AR-GE çalışmasının geldiği son nokta.
Yenilik sadece mağazanın dekorasyonunda yapılan değişikliklerle sınırlı değil.
Extra konseptinin karşılığı; ekstra ürünler, ekstra hizmetler, mağaza içinde mağaza ve ekstra müşteri hizmeti...
Kipa Balçova’nın sağladığı bir başka olanak da; mevcut ürünlerin dışında bu Extra konseptiyle müşterilerin satın alabilecekleri yeni 5 bin 500 ürünle buluşturulması.
* * *
Çok beğendim...
Extra konseptiyle, Balçova’daki o sıkışıklık, kargaşa, ürün kirliliği, mağaza içindeki ürün sayısı 5 bin 500 çeşit artarak 35 bine çıktığı halde, tamamen ortadan kalkmış.
Balçova Kipa rahatlamış, ferahlamış, zevkle alış-veriş yapılacak bir hale dönüştürülmüş.
Şık bir tekstil mağazasından farksız olarak yaratılan yeni satış reyonu mükemmel.
Kipa elektronik de öyle.
Üstelik çok uygun fiyatlarla bu mağaza konseptindeki yerlerden yapacağınız alışverişleri, kuyruğa girmeden, satış yapılan alanlardaki kasalardan uygun taksitlerle ödeyebiliyorsunuz.
Göreceksiniz Tesco Kipa’nın bu “Extra” formatı tutar.
Balçova’nın cirosunu bir iken, ikiye katlar.
* * *
Balçova Tesco Kipa Extra’yı diğer standart hipermarketlerden ayıran, farklı kılan bir yenilik de, mağazanın bazı satış bölümlerinin Türk tüketicisinin alışkanlıklarına göre formatlanması.
Balçova Extra Kipa’da, balık satışı için küçük bir Balık Hali yaratılmış.
Taze balığı sanki Kipa’dan değil de, haldeki tezgahtan satın alıyormuş gibisiniz.
Aynı şekilde yaş meyva ve sebze standları da öyle...
Semt pazarı gibi mini tezgahlar kurulmuş, sanki pazar alışverişi yapıyorsunuz.
Tatlı ve kurabiyeler için pastane ve tatlıcı, unlu mamuller için fırın, baharat ve şifalı bitkiler için aktar konseptindeki satış alanları, kaliteli ama ucuz etiketleriyle insanın başını döndürüyor.
Kısacası, Tesco Kipa’nın “Extra Konsepti” çok iyi düşünülmüş ve planlanmış bir yatırım ve düzenleme...
Hayırlısı olsun...