Atayol, son yıllarda İzmir kent içi ulaşımının çözümü için önerilen önemli bir kaç projeden biri...
Hatta belki de en önemlisi...
Büyükşehir Belediyesi önemser, hayata geçiririr mi; orasını bilemem.
Ancak;
Atayol, hiç kimsenin elinin tersiyle itip, burun kıvırarak bir köşeye atabileceği türden bir proje değil.
İlgili kurumların, buna Ulaştırma Bakanlığı da dahil ciddiye alıp, gerekirse tartışma açarak kente mutlaka kazandırılması gereken bir çalışma ve proje...
Daha önce, İzmir Sağlık Serbest Bölgesi projesiyle yankı uyandıran Hüseyin Aslan, Ege-Koop Proje Merkezi’nin kentin güney aksındaki trafiği rahatlatıp çözecek ikinci bir proje açıkladı.
Aslan’ın önerisi olan Atayol projesi şu:
Adnan Menderes Havaalanı’nı; trafik lambalarıyla ulaşımın kesildiği 8 ana kavşağı transit geçişle kesintisiz olarak kent merkezine bağlamak.
Atayol’a bir anlamda Viyadük Yol da diyebilirsiniz.
Çünkü;
İki katlı ve altlı üstlü tam 6 gidiş-6 geliş; toplam 12 şeritli...
Planları hazır...
Güzergahı belli...
Fizibilitesi yapılmış...
Maliyeti belli...
Yapım süresi hesaplanmış...
Uzunluğu ise toplam 5.8 kilometre...
Atayol’un yerine, Adnan Menderes ile kent merkezi arasında; Gaziemir, Serbest Bölge ve Sarnıç’taki gibi altgeçitler inşa ederek bu sıkışıklık yaratan 8 kavşak geçilerek ulaşımı rahatlatmak mümkün değil mi?
Bu da belki bir çözüm.
Ne var ki kalıcı değil, geçici.
Çünkü ulaşım yükü araç ve yolcu sayısı arttıkça, aç-kapa tabir edilen bu altgeçitler yetersiz kalabiliyor.
Bugün Ankara bu sıkıntıyı yaşıyor.
Bir bakıyorsunuz; üç-beş yıl normal çalışan geçitler, daha sonrasında tıkanıyor ve trafiğin daha büyük bir derdi oluyor.
Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan’ın Atayol’u ise; ciddi ve kalıcı bir çözüm önerisi...
Düğün değil, bayram değil, eniştem beni neden öptü; klasik bir benzetmedir.
Hangi durumlarda kullanıldığını da gayet iyi bilirsiniz.
Bu Ege-Koop Başkanı Hüseyin Aslan da, ne üzerine vazife ki; böyle durup durup İzmir’e çağ atlatacak, marka kent oluşumuna katkı sağlayacak, ulaşımda çekilen sıkıntıyı çözecek projeler üretiyor, diyebilirsiniz?
Öyle değil mi?
Bu soruyu hem kendime, hem de Aslan’a sordum...
Hüseyin Aslan, “Atayol Projesi daha ikincisi. İlki Sağlık Serbest Bölgesi’ydi. Proje merkezimiz, kentin ihtiyacı olan, İzmir’i marka kent haline dönüştürecek 100’den fazla proje üzerinde çalışıyor. Her ay bir tanesini açıklayacağım. Bu projeler İzmir’in malıdır. Hangi kurum isterse vereceğiz. Yeter ki hayata geçirilsin. Herkes şunu bilsin, bu projeler ya yapılacak ya yapılacak...” gibi kaçamak bir yanıt verdi.
Ege-Koop Genel Başkanı’nın cevabı böyleydi ama ya benim ki?
Sanki Büyükşehir Belediye Başkan adaylığının “ayak sesleri” gibi.
Yanılıyorsam, düzeltmeye hazırım.
Aksi ise, güzel bir yöntem...
İzmir önümüzdeki yerel seçimlerde; hangi partiden kim aday adayı olursa olsun, belden aşağı vurarak, birbirini karayalarak, dedikodu yaparak değil...
Projeler üreterek, bunları kamuoyu ile paylaşarak yarışmalı...
Tıpkı bugün Ege-Koop Hüseyin Aslan’ın yaptığı gibi...