Paris Erkek Moda Haftası’nda en çok konuşulan Pharrell Williams’ın lüks marka Louis Vuitton için hazırladığı ilk erkek giyim koleksiyonunun defilesi oldu. Bu sadece bir defile değildi, eğlence dünyasının bile unutamayacağı bir gösteriydi
Paris’te hayat bu hafta bir geceliğine durdu. Tüm dünyadan ünlü isimler en önemli turnelerini, işlerini bırakıp bu geceye katılmak için Paris’te buluştu. Şehrin en eski köprüsü olan Pont Neuf’te salı akşamı Pharrell Williams’ın lüks marka Louis Vuitton için hazırladığı ilk erkek giyim koleksiyonunun defilesi vardı. Bu bir defile değildi, eğlence dünyasının bile unutamayacağı bir gösteriydi. Instagram’da 14 milyondan fazla takipçisi olan bir müzisyen, yapımcı ve girişimciden bekleneceği gibi, A-list ünlü sayısı yüksekti. Davetliler arasında Jay-Z ve Beyoncé, Rihanna ve partneri A$AP Rocky, Zendaya, Lewis Hamilton, Kelly Rowland, Tyler, the Creator ve Kim Kardashian vardı. Gösteriden sonra Jay-Z’nin performansı için de kaldılar. Williams, 2003 tarihli “Frontin” şarkısı için sahnede Jay-Z’ye katıldı.
Hatırlayacaksınız, Pharrell Williams, şubat ayında Louis Vuitton erkek giyiminin kreatif direktörü ilan edildi. İngiliz tasarımcılar Grace Wales Bonner ve Martine Rose’un bu göreve getirilmesi beklenirken bu gerçekten sektör için sürpriz oldu. Ama bu hafta daha iyi gördük, Pharrell Williams’ın neden seçildiğini. Salı günkü gösteri, bir moda şovunun ötesine geçti; bir ünlü vitrini, bir konser ve bir partiydi, sadece kıyafetlerden ibaret değildi. Gösteride bulunanlar, “Bu, eğlence ve moda ile kitlesel çekicilik ve lüks arasındaki yakınlaşmadır” diyor. “Geriye dönüp baktığımızda bir dönüm noktası olarak gördüğümüz anlardan biri olacağını düşünüyorum” diyenler de var.
Gerçeküstü bir gösteri
Pharrell Williams’ın bu göreve atanması başta çok tartışılmıştı. Eğitimli bir tasarımcı yerine kültürel sermayeye sahip popüler bir isim seçildiği için. Oysa biliyoruz, bugünün çağında, kreatif direktörlük tasarımdan çok, zamanın ruhunu iyi okumak ve vizyonla ilgili. Kabul etmek lazım, artık tasarım ya da ürün çok geri planda. Gerçi Pharrell Williams’ın moda markalarıyla çalışma deneyimi de var. 2014’ten beri Adidas ile işbirliği yapıyor, kendi markası Billionaire Boys Club 2005’te başladı ve bir cilt bakım markası olan Humanrace 2020’de lanse edildi.
Daha önce Louis Vuitton ile de çalışmıştı. 2008’de, o zamanın kreatif direktörü Marc Jacobs ile Millionaires adlı çok satan bir güneş gözlüğü için işbirliği yaptı. Louis Vuitton erkek koleksiyonunun başına ise önceki kreatif direktör Virgil Abloh’un 2021’deki ani ölümünün ardından geldi. Pharrell Williams’ın arkadaşı olan Virgil Abloh, pop kültürü, hip-hop ve ırkçılık karşıtı aktivizm gibi referanslardan yararlanarak lüksün yeni bir yorumunu gösterdi.
Pharrell Williams da kökleri geleneksel olarak çok beyaz ve elit olduğu için eleştirilen bir modaevine siyah deneyimini getirerek Virgil Abloh’un izinden gidiyor aslında. Hamile Rihanna’nın başrolde olduğu ilk reklam kampanyası da bunu gösteriyor.
New York Times yazarı Jon Caramanica, Pharrell Williams’ın Louis Vuitton’da “Siyah kültürel sermayenin küresel bir sahnede gücünün tam anlamıyla kabulü” olabileceğinin altını çizdi. İşte o yüzden bu gerçeküstü bir gösteriydi. Kültürel güç, finansal güç, moda gücü, sanatsal güç bir aradaydı. Önümüzdeki yıllarda moda dünyasında artçılarını görürsek şaşırmamak lazım. Tabii bu arada kabul etmek lazım, Louis Vuitton, kreatif direktörü kim olursa olsun başarılı olacak.
Dünyanın önde gelen modaevlerinden biri olarak, birinci sınıf bir yaratıcı ekibe ve yalnızca el çantası ve cüzdan satışlarında sonsuza dek sürecek kadar isim-marka tanınırlığına sahip. Hatta bu sayede patronu Bernard Arnault’yu dünyanın en zengini bile yaptı. Hatırlayalım, erkek koleksiyonunda kreatif direktörün olmadığı 2022’de bile gelir rekorları kırdı. Nicolas Ghesquière, LV kadın bölümünün başındaydı, halen de devam ediyor. Kısaca, Pharrell’in işi kıyafet tasarlamak değil. Louis Vuitton’u daha güncel ve daha kârlı hale getirmek. İşte ilk moda haftasında da bunu başarıyla yaptı.
Bavullu ve sloganlı
Podyumda maksimalist logo ağırlıklı tasarımın bir karışımı vardı: LV logolu hem gerçek hem de suni kürk kullanılan ceketler, Louis Vuitton arması olan gömlekler, pikseller, markanın damier’inin kamuflaj desenine dönüştürülmüş hali “Damoflauge” ve tabii çok sayıda çanta… Bu arada hatırlatalım defileyi ön sırada izleyenler arasında markayla işbirliği yapan Japon sanatçı Takashi Murakami de vardı. KAWS’tan Frank Gehry’ye sanat ve mimarinin önde gelen isimleri de müzik ve eğlence dünyasının yıldızları arasında yerlerini aldı. Podyumda üstü bavullarla dolu bir Jeep de vardı. Jeep’te yazılı olan “LV is for Lovers” sloganı, Williams’ın memleketi Virginia’ya ve “Virginia is for Lovers” sloganına atıfta bulundu. Kreatif direktör, ön sıradaki dört çocuğunun giydiğiyle eşleşen, pikselli kamuflaj desenli bir takım elbise giyerek selam verdi. Ekibini de sahneye davet etti ve ekibinin önünde saygıyla eğilerek de artı puan topladı.