Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Global moda endüstrisi hiç şüphesiz en çok rekabetin olduğu ve ayakta kalmanın en zor olduğu alanların başında geliyor.

Diğer sektörlerde olduğu gibi burada da en büyük sorun güncel olabilmek ve bunu koruyabilmek.

İşte o yüzden birçok modaevi var güçleriyle kreatif direktörleri ve tepe yöneticileriyle bu duruma uyum sağlamaya çalışıyor.

Bravo Yiğit

Son yıllarda bana göre en başarılı örneklerden biri Valentino.

Evet, sadece Valentino kırmızısı diye bir renk yaratmak ya da bir İtalyan markasıyken Jackie Kennedy’nin dikkatini çekerek global bir marka olma yolunda hızla ilerlemek de yeterli olmuyor.

Haberin Devamı

Valentino’nun ilk 50 yılı müzelerde sergilere de konu oldu, Valentino yıllar içinde farklı yatırımcılardan da destek aldı.

Son 11 yılda ise bir İtalyan markasıyken Katarlılara satıldı, kurucusu Valentino Garavani 80 yaşında görevinden ayrıldı, markanın kreatif direktörleri Maria Grazia Chiuri ve Pierpaolo Piccioli iken Pierpaolo Piccioli’nin tek başına devam etmesine karar verildi.

Chiuri ise Dior’a geçti.

Bravo Yiğit

Valentino’nun hayat arkadaşı, ortağı Giancarlo Giammetti, “Biz bir aile şirketiydik, kendi arkadaşlarımızla, kendi seçtiklerimizle çalıştık, başka kimseyle de çalışmak istemedik. İşte o yüzden 50 yılın sonunda şirketi satışımız, sonu mutlu biten bir masal gibiydi” diye özetliyordu Londra Somerset House’da 10 yıl önce gezdiğim ‘Valentino: Couture Ustası’ sergisinde gösterilen filmde.

Sergide modada 50 yılı 130 couture elbiseyle anlattılar.

Valentino, 50 yılda her tarza uygun tasarım yaptı, tasarımlarıyla olduğu kadar işçiliğiyle de dikkat çekti.

Koleksiyonlarında mini elbiseler de harem pantolonu dedikleri şalvarlar da türbanlı uzun elbiseler de yer aldı.

Valentino’ya CMO oldu

İşte şimdi 61 yıllık kültürel mirası olan modaevinde bir yeniden yapılanma duyuruldu.

Valentino’nun marka stratejisinden sorumlu olan Yiğit Turhan 25 Temmuz itibarıyla CMO (Chief Marketing Officer/Pazarlama Şefi) görevine getirildi.

Yiğit, 37 yaşında, 2018’den beri Valentino’da çok başarılı işlere imza atıyor.

Sadece moda ve influencer dünyasının yarattığı alışılmış figürlerden biri değil.

Haberin Devamı

Elektrik/elektronik mühendisliği eğitiminin ardından yüksek lisans için Milano’ya gidiyor.

Burada sosyal medyadaki yaratıcı iş başvuruları sayesinde istediği şirketlerde staj imkânı buluyor.

Gerçek bir iş kontratı sanıldığı gibi kolay gelmiyor, çok çalışıp kendini kanıtlaması gerekiyor.

Dolce & Gabbana, Gucci, Zegna gibi farklı markalarda çalışıyor.

Bunları yaparken de çok yönlü kişiliği sayesinde roman da yazıyor, yeni bir ülkede uluslararası insan ilişkilerini de sıfırdan inşa ediyor.

Şimdi Dua Lipa’dan Nicole Peltz Beckham’a birçok ünlü ismin onun arkadaşı olması da, Valentino’daki yeni görevini kutlamaları da tesadüf değil.

Yiğit, altyapısıyla, vizyonuyla ihtişamlı moda dünyasında ayakları yere sağlam basan ve tevazuunu koruyabilen çok az sayıda isimden biri.

Üstelik Türkiye’den İtalya’ya giden bir yabancı olarak kendini kanıtlayabilmek için daha da çok çalışması gerektiğini Londra’da buluştuğumuzda uzun uzun konuşmuştuk.

İşte bu yüzden şimdi Yiğit’in Valentino gibi global bir lüks markanın CMO’su olması çok önemli bir başarı.

Haberin Devamı

Hem gurur verici hem ilham verici.

Tebrikler ve başarılar Yiğit!