Türkiye ile Güney Kore arasındaki tarihi dostluk büyük bir ekonomik iş birliğine dönüştü.
Türkiye’de 800 milyon dolar yatırım yapan, bu yatırımları artırmak isteyen ve dünyanın 5. büyük film endüstrisine sahip CGV grubun merkezi başkent Seul’de.
CGV Mars Entertainment Group CEO’su Dong Won Kwak’ın davetlisi olarak Güney Kore’deyim.
Yatırımlarının yüzde 48’ini Anadolu ve doğu illerinde yapan ve biri Kızıltepe’de olmak üzere Mardin’de 2 sinema açan CGV’nin CEO’su Dong, hem Güney Kore’deki teknolojilerini hem de Türkiye’de yapacaklarını anlattı.
Kore’de yılda 10 milyondan 220 milyon seyirciye çıkış öyküsünü paylaşan Dong, aynı hedefi Türkiye için de planladıklarını ve Kore-Çin’den sonra sinema salonunda 3. olan Türkiye’yi 2 yılda 1. sıraya çıkartmayı planladıklarını vurguladı.
Müslüm filminin ilk gösterimi Güney Kore’de yapıldı
Türkiye’de 26 Ekim’de vizyona girecek olan Müslüm Gürses’in hayatını anlatan Müslüm filmi ilk olarak Güney Kore’de gösterildi.
Ayla filminin yapımcısı Mustafa Uslu’nun ve CGV’nin yeni filmi Müslüm, Türkiye’den Seul’e gelen medya mensuplarına izlettirildi.
Uslu’nun katıldığı Müslüm filmi büyük beğeni topladı.
Sohbet ettiğim Uslu, 16 milyon liraya malolan filmin bin kopya ile gösterime gireceğini söyledi. Filmin hasılat rekoru kıracağını düşündüğünü belirten Uslu, 10 milyon izlenme beklediğini dile getirdi. Uslu, filmin çekimine desteklerinden ötürü de Mars grubuna teşekkür etti.
Mısır Türkiye’den ihraç edilecek
Dünyada 480 sineması ve 3 bin 553 salonu olan CGV, yurt dışındaki salonlarına Türkiye’den mısır ve sinema koltuğu ihraç edecek.
Bu ihracattan 55 milyon lira gelir hedefleniyor. Yurt dışındaki kardeş şirketlere ayrıca ses, ekipman ve teknoloji de ihraç edilecek.
Türkiye’de yatırım yapmaktan mutlu olan CGV, dünyaya Türk filmleri de ihraç edecek.
Türkiye hedefleri yüzde 20 büyüme
Yılda bir kişinin ortalama film seyretme oranı Güney Kore’de 4.2, Avrupa’da 2.5 iken Türkiye’de 0.8. Türkiye yılda 2.5’e çıkması durumunda listede önemli yere sahip olacak.
Türkiye’nin yerli film izlenme oranıyla Avrupa’da 1. konumda olduğunu belirten Dong, kaliteli yerli filmleri artırarak Türk izleyicileri daha çok sinemaya çekeceklerini vurguladı.
Komedi ve korku dışında yerli filmler yaparak film türlerinde çeşitliliği sağlayacaklarını belirten Dong, yaratıcı girişimleri teşvik edilerek genç film yapımcılarına fırsat vereceklerini kaydetti. Bu amaçla yapımcılara 30 milyon lira finansal destek sağlayan CGV, yılda da 15 sinema açmayı planlıyor.
Gelecek yıl Türkiye’de 15-20 büyümeyi hedefleyen CGV, 6 yıl içinde 200 milyon dolarlık yatırım yapacak.
İf İstanbul Film Festivali devam edecek
6. Uluslararası Boğaziçi Film Festivaline destek veren CGV, İf İstanbul Bağımsız Film Festivalini de bu sene mayısta yapacak.
Bu sene festivalde yerli filmlerin artırılması ve genç film yapımcılarının gelişimine daha çok katkı sağlanması amaçlanıyor. CGV bu festivali geliştirerek devam ettirmeyi planlıyor.
Piknik yaparak film seyretme keyfi
Dünyada 8 ülkede faaliyet gösteren CGV’nin merkezi Seul’deki sinemalarında farklı konseptler de dikkati çekti.
Seul’deki turda Türk basın grubunun en çok etkilendiği ise orman konsepti ve 270 derecelik perde ile koltukların aksiyona göre hareket ettiği 4D Plex’in birlikte olduğu salonlardı.
Armut koltuklar, yapay çimler ve ağaç dekorlarının olduğu orman konseptinde, kuş sesleri ve orman kokusu da dikkati çekti.