31.05.2022 - 10:33 | Son Güncellenme:
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young), perakende otomotiv alanındaki tüketici satın alma ve kullanım tercihlerine ilişkin araştırmasının sonuçlarında, Türkiye’de tüketicinin elektrikli ve hibrit araçlara yönelik ilgisinin hızla artmakta olduğu görüldü. Raporda, bir sonraki satın alacakları aracın hibrit ya da elektrikli olacağını söyleyen Türk tüketicilerin oranı geçen yıla kıyasla 11 puan artışla yüzde 27 oldu. Gelecekte kesinlikle elektrikli ve hibrit araç alabileceklerini belirten Türk tüketicilerin oranı yüzde 29 iken, bu oran fiyat teklifinin yeterince cazip olması durumunda ise yüzde 90’a yükseliyor. Türk tüketicilerin öncelikle bu araçların çevreye daha az zarar verdiği için tercih ettiği görüldü. Tüketiciyi elektrikli araçlardan uzaklaştıran başlıca etkenlerin ise, yüzde 43 oranla yetersiz şarj altyapısı ve yüzde 41’le yüksek fiyat olduğu ortaya çıktı. EY Türkiye Danışmanlık Bölümü Şirket Ortağı ve İleri Üretim Sektörü Lideri Arda Karaçelebi, “Araştırmanın bu yılki en dikkat çekici bulgularından biri, elektrikli ve hibrit araçlara yönelik tüketici ilgisinin birçok faktörün etkisiyle ülkemizde daha önce hiç olmadığı kadar yükselmiş olması. Araç satın almayı planlayan tüketicilerin, vergi indirimi ve teşviklerin elektrikli araç satışlarını artırabileceği yönündeki beklentileri de önemli” dedi.