11.11.2021 - 17:45 | Son Güncellenme:
AA
ÅžiÅŸli'de bir otelde gerçekleÅŸen "Televizyon Ä°zleme Ölçümü Yıllığı 2020 sunumu" ve TÄ°AK-Kantar Medya 2022-2027 televizyon ölçümleri anlaÅŸması imza törenine Radyo ve Televizyon Ãœst Kurulu (RTÃœK) BaÅŸkanı Ebubekir Åžahin, TÄ°AK Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ãœmit Önal, TÄ°AK Genel Müdürü Dursun Güleryüz, Reklamverenler DerneÄŸi BaÅŸkanı Ahmet Pura, Reklamcılar DerneÄŸi BaÅŸkanı Volkan Ä°kiler, TÄ°AK yönetim kurulu üyeleri ile basın kuruluÅŸlarının yöneticileri katıldı.Â
Toplantıda açıklanan Televizyon Ä°zleme Ölçümü Yıllığı 2020 sunumunda yer alan verilere göre, dünyada ortalama 2 saat 54 dakika olan televizyon izleme süresi Türkiye'de 4 saat 33 dakika olarak gerçekleÅŸti.Â
2020 yılı verilerine göre, hafta içi yüzde 18,91 ile en fazla çarÅŸamba günü izleme yapılırken, hafta sonu ve diÄŸer tüm günler içinde en fazla izleme oranına sahip gün, yüzde 19,49 ile pazar günü oldu.Â
Yıl ortalamasına bakıldığında, en fazla televizyon izlenen saat aralıkları ise 20.00-23.00 olarak belirlendi.Â
Tüm izleyiciler arasında, diziler yüzde 29, çocuk programları ise yüzde 21,1 ile toplam izlenme payı en yüksek program türleri oldu. 25 Türk dizisi, 11 ülkede, 2020 yılı boyunca en çok izlenen ilk 10 program arasına girdi.Â
Â
"BÄ°Z DE RTÃœK OLARAK DENETÄ°M FAALÄ°YETLERÄ°NÄ° YÃœRÃœTMEK ZORUNDAYIZ"Â
RTÃœK BaÅŸkanı Åžahin, programda yaptığı konuÅŸmada, televizyon izleme alışkanlıklarında reytingin yanı sıra içerik kalitesinin artırılmasına da önem verilmesi gerektiÄŸini belirterek, "Evet reyting bu alanda her ÅŸeydir ama RTÃœK açısından baktığımızda da her ÅŸey deÄŸildir diye düşünüyoruz. Bunu zaman zaman dizilerde, gündüz kuÅŸağı programlarında ya da tartışma programlarında görüyoruz. En çok reyting olan program ya da dizi bazen en çok ÅŸikayet alan program olabiliyor. Biz de RTÃœK olarak denetim faaliyetlerini yürütmek zorundayız." diye konuÅŸtu.Â
Åžahin, televizyon izlenme alışkanlıklarındaki pozitif eÄŸrinin kendilerini mutlu ettiÄŸini söyledi.Â
Türk televizyonlarında en çok izlenen programların diziler olduÄŸunu söyleyen Åžahin, Türk dizilerinin dünyadaki temsiline iliÅŸkin ise ÅŸunları kaydetti:Â
"Dizilerimiz sadece ülkemizde deÄŸil yurt dışında ülkemizin ve kültürümüzün tanıtımını yaparak deÄŸerlerimizi anlatabilmekte. Ben dizilerin gücüne inanan bir RTÃœK BaÅŸkanıyım. Her zaman söylerim. Dizilerimiz bizim belki de en önemli elçilerimizden biri. Bizi bu kadar anlatan baÅŸka bir ÅŸey bulamayabiliriz. Yurt dışına çıktığımda karşılaÅŸtığım birçok gencin Türkçe konuÅŸtuÄŸunu gördüm. Türkiye'de okuyanlar elbet var fakat Türk dizilerinden Türkçe öğrendiklerini görmek beni ziyadesiyle mutlu etti."Â
TÄ°AK Genel Müdürü Dursun Güleryüz de konuÅŸmasında, "Televizyon izleyicilerinin ekran ile iliÅŸkisi çok dinamik, lineer televizyon izleme pratiÄŸi hala çok etkin fakat televizyon izlerken zaman, mekan kavramı, platformlar ve izleme araçları hızla deÄŸiÅŸiyor. Ölçüm sistemimize yönelik yaptığımız geliÅŸmeler izleyici ölçümleri konusunda yaÅŸanacak yeniliklere ışık tutacak ve birçok ülkeye örnek olacaktır." ifadelerini kullandı.Â
Konuşmaların ardından 2022-2027 döneminde TİAK ile reyting ölçümlerini yapacak araştırma şirketi Kantar Medya arasında imza töreni gerçekleştirildi.
Â