27.02.2017 - 13:47 | Son Güncellenme:
PayU'nun ikincisini düzenlediği Omnibus Online Alışveriş Tercih Araştırması Raporu sonuçları Türkiye'de halen online alışverişin geniş kitlelere ulaşamadığını gösteriyor.
15-55+ yaş arası 1.237 kişiyle yapılan araştırmaya göre hiç online alışveriş yapmadığını söyleyenlerin oranı yüzde 90 seviyesinde. Online alışveriş yaptığını söyleyenlerin tamamına yakını Türkiye'deki web sitelerinden alışveriş yaptığını belirtiyor.
Rapor, kadınlarla erkekler arasında online alışveriş yapma oranının neredeyse aynı olduğunu ortaya koyarken, her ay internetten en az bir kere alışveriş yapanların oranı ise yüzde 20.
İnternetten en çok kıyafet ve ayakkabı alıyoruz
Araştırmaya göre, en çok online alışveriş yapılan kategorilerin başında giyim ve ayakkabı geliyor. Erkeklerin, kadınlara kıyasla ezici çoğunlukla elektronik alışverişi yaptığı görülürken kadınların giyim alışverişlerinin ön plana çıktığı görülüyor.
En az 100 TL harcıyoruz!
İşlem başına ortalama tutarlar incelendiğinde yemek ve hediyelik eşya kategorisi hariç ortalama işlem tutarlarının en az 100 TL'den başladığı görülüyor. Yapılan harcamalarda en düşük tutar 74 TL ile yemek siparişlerinde kaydedilirken, en yüksek ortalama tutar ise 175 TL ile yapı ve inşaat malzemeleri sektörüne harcanıyor.
Araştırmanın diğer sonuçları şu şekilde sıralanıyor: