05.10.2017 - 15:48 | Son Güncellenme:
Facebook, WhatsApp mobil uygulamasından para kazanmanın yeni yollarını arıyor. Wall Street Journal'ın aktardığına göre, bir milyardan fazla kullanıcıya sahip popüler mesajlaşma uygulamasına, kurumsal iletişimle ilgili yeni özellikler eklenecek. Whatsapp'ın resmi blogundaki bültene göre de, kullanıcıların Whatsapp'taki büyük şirketlere ait hesaplarla daha kolay iletişim kurması adına eklemeler yapıldığı belirtildi.
Whatsapp'ın blogunda "Küçük şirketler için ücretsiz olan Whatsapp Business uygulaması üzerinden kullanılacak yeni araçlar ve havayolu şirketleri, e-ticaret siteleri, bankalar gibi büyük şirketler için girişim çözümlerini test etmekte oldukları" ifade edildi.
Facebook 2014 yılında Whatsapp uygulamasını 22 milyar dolara satın almıştı. Yakın dönemde de kurumsal hesapların resmi olduğu kanıtlayan yeşil tik işareti özelliğini getirmişti.
Wall Street Journal'a röportaj veren Whatsapp Operasyon Direktörü Matt Idema, "Gelecekte, şirketlere ücret uygulamayı düşünüyoruz" dedi.
Idema, ücretli özelliklerin neler olduğunu ve ne zaman kullanıcıya ulaşacağını açıklamaktan kaçındı ve "Ücretlendirmenin detaylarını henüz belirlemedik," diye konuştu.
Dağıtılmaya başlandı
WhatsApp Business, yavaş yavaş Türk kullanıcılarına da ulaşmaya başladı. WhatsApp Business, henüz test aşamasında olduğu için kararsız olabilir.
Şirketlerin müşterileriyle e-posta yerine anlık olarak mesajlaşmasını sağlayacak sistem, ayrıca müşterilerin şirket hakkında bazı bilgilere ulaşmasını da sağlayacak. Bunlar işletmenin adı, tanımı, e-posta adresi, internet sitesi gibi temel bilgiler.
Uygulamada "Uzakta, Şundan, Şuna" gibi kısımlar bulunuyor. Bu kısımlar WhatsApp Business kullanıcısının müşterilerle olan iletişimin ya eş zamanlı ya da daha sonra yapılacağı gibi bilgileri gösteriyor.
Özellik hala test aşamasında. Resmi olarak dağıtımına ne zaman başlayacak henüz belli değil.