24.07.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Kasım 2005’te, ABD’de 3.5 milyon dolarlık risk sermayesiyle kurulan 'YouTube.com’ sitesi, 2006’yla birlikte ulaştığı rakamların ardından yeni ekonominin yeni yıldızı olmaya aday. Geçtiğimiz yıl, sessiz sedasız adından söz ettirmeye başlayan YouTube, geniş bant internet fırsatını en iyi biçimde değerlendiren firmaların başında geliyor.
Sadece Haziran ayı içerisinde YouTube.com adresinde izlenen videoların sayısı 2 milyarı geçmiş durumda. Sitede günlük olarak izlenen video sayısı şu günlerde 100 milyonu buluyor.
YouTube video arşivine her gün yaklaşık 65 bin yeni video ekleniyor ve ayda 20 milyon tekil kullanıcı YouTube.com adresini ziyaret ediyor. Merkezi California’da bulunan firmada sadece 30 kişi çalışıyor.
Bu arada, risk sermayesi sağlayan Sequoia Capital, sitenin yoğun ilgi görmesinin ardından 8 milyon dolarlık ek bir destek daha sağlamış durumda.
Şu anda tek başına online video pazarının yüzde 30’dan fazlasını elinde bulunduran firma yetkililerinin verdiği bilgilere göre sitede en çok amatörler tarafından çekilmiş 2 dakikayı geçmeyen komik videolar ilgi görüyor.
YouTube’u sallayan Türkler YouTube, Türkiye’deki kullanıcılar tarafından da oldukça ilgi görüyor. Türkiye ile ilgili pek çok başlık altında farklı tarzda görüntülere ulaşabilmek mümkün oluyor. Son olarak YouTube’da Cenk ve Kemal isimli iki yetenekli gencin amatör bir kamerayla çektikleri 'Turkish Barbie Girl’ isimli video klip büyük ilgi gördü.
İnternette e -posta yoluyla hızla yayılan klip sayesinde bu iki genç adeta bir internet starı haline geldi. Amatör olarak çekilen klibin gösterim sayısı 623 bini bulmuş durumda. Bu klibin ardından ikili, pek çok farklı klibe de imzasını atmış durumda.