TeknolojiNATO standartlarında üst düzey koruma sağlıyor! Yüzde 100 yerlilik oranı

NATO standartlarında üst düzey koruma sağlıyor! Yüzde 100 yerlilik oranı

03.09.2021 - 11:45 | Son Güncellenme:

TÜMOSAN, "Türkiye'nin yerlilik oranı en yüksek askeri aracı" olarak geliştirilen Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç Pusat'ı göreve hazırlıyor.

NATO standartlarında üst düzey koruma sağlıyor Yüzde 100 yerlilik oranı

Kara ve deniz araçları için motorlar geliştiren, zırhlı araçlara  yönelik güç grubu çözümleri üzerinde çalışan TÜMOSAN, bu kritik alt sistemleri  kullanarak yüzde 100'e yakın yerlilik oranına sahip Taktik Tekerlekli Zırhlı AraçPusat'ı geliştirdi. Pusat ile Türkiye’de yerli motor ve transmisyonla askeri araç  yapılabileceğini ortaya koymayı hedefleyen TÜMOSAN, dizel aracın ardından Pusat'ın hibrit versiyonunu da ilk kez 15'inci Uluslararası Savunma Sanayii  Fuarı'nda (IDEF 2021) sergiledi. TÜMOSAN, Pusat'la yurt dışındaki ihtiyaçları  karşılamak için teklif vermeye de başladı.

Haberin Devamı

TÜMOSAN Şasi Sistemleri Mühendisi Sinan Ali Yılmaz yaptığı açıklamad, Pusat ile ilgili yürütülen çalışmaların geldiği aşamaya  ilişkin bilgiler verdi. Pusat'ın mayın ve balistik testlerini gerçekleştirdiklerini ifade eden  Yılmaz, aracın NATO standartlarında üst düzey koruma seviyesine sahip olduğunu  söyledi.

TESTLER DEVAM EDİYOR

Sahada 5 bin kilometre testini geride bıraktıkları bilgisini veren  Yılmaz, yakın zamanda testlerde 20 bin kilometreye ulaşmayı hedeflediklerini  bildirdi. Yılmaz, şöyle konuştu: "Bu ölçüler hem isterlerde hem de test prosedürlerimizde yer alan  motor ömrünü ve araç dayanıklılığını test eden süreçlerdir. 5 bin kilometreyle aracın yapısal olarak ve motor bazında dayanımını test ettik. 20 bin kilometrede ise biraz daha arazi testlerini zorlaştırarak yapmayı hedeflemekteyiz.

Haberin Devamı

Araçlarımızda kendi özgün mühendisliğimizle geliştirdiğimiz TÜMOSAN  Xena motorlarımız bulunmaktadır. Bunlar 310 beygir, 5,2 litre ve 4 silindir  motorlar. Aynı zamanda aracımızı 2 ayrı altyapı sistemiyle konfigüre ettik.  Konvansiyonel metotta içten yanmalı motor, TÜMOSAN'ın kendi geliştirdiği  transmisyon, transfer kutusu ve aktarma organları kullanılıyor. Hibrit aracımızda  ise aynı şekilde içten yanmalı motorumuz, batarya ve elektrik motorlarımızla  tahrik gerçekleştirilmekte."

NATO standartlarında üst düzey koruma sağlıyor Yüzde 100 yerlilik oranı

IDEF 2017'de aracı demo olarak sergilediklerini, 2019'da prototip  seviyeye getirdiklerini anlatan Yılmaz, "Şu anda aracımız ön seri halinde. Yerli  ve yabancı kullanıcı makamlarıyla çok yoğun görüşmelerimiz oluyor." dedi.

Pusat'ın yüzde 70 eğim tırmanma, yüzde 40 yan eğitim kabiliyetine  sahip olduğunu dile getiren Yılmaz, aracın 1 metrelik hendekten, yarım metrelik  tümsekten geçebildiğini söyledi. Yılmaz, araca ASELSAN'ın geliştirdiği Sarp ve  Sarp-Zafer uzaktan komutalı silah sistemlerinin entegre edildiğini, farklı kule  sistemlerinin de Pusat ile kullanılabildiğini ifade etti.

Sinan Ali Yılmaz, Pusat'ın 8 1 personel taşıdığını ve sınıfının en  geniş ve ferah iş hacmine sahip olduğunu kaydetti.

HİBRİT PUSAT'LA 4 FARKLI KULLANIM KONSEPTİ

Haberin Devamı

TÜMOSAN Donanım Tasarım Mühendisi Arif Ergün de ???????konvansiyonel  araçta TÜMOSAN dizel motoru, transmisyonu ve diferansiyel sistemlerinin, kontrol  ünitelerinin, elektrik-elektronik sistemlerinin, motor sürücü kontrol  ünitelerinin yazılım ve donanımıyla uluslararası standartlara uygun olarak  geliştirildiğini söyledi.

Hibrit aracı 4 farklı modda kullanım imkanı sunmasından dolayı  geliştirdiklerini dile getiren Ergün, bunların savaş, operasyon, ekonomik ve  arazi modları olduğunu belirtti.

Savaş ve operasyon modlarında alanı hızlı terk etmek gerektiğinde hem  batarya hem dizel motordan alınan enerjiyle ivmelenmeyi artırıp bu süreyi  kısaltmayı amaçladıklarını ifade eden Ergün, "Asıl yapmak istediğimiz ise aracı  sadece elektrik motoruyla çalıştırıp yaklaşık 30 kilometre menzilde sessiz  operasyonlar yapmak." diye konuştu.

NATO standartlarında üst düzey koruma sağlıyor Yüzde 100 yerlilik oranı

Ergün, ekonomik modda normal seyir halindeyken dizel motor ve  bataryanın verimli kullanılmasını, arazi modunda ise arazi koşullarına uygun daha  yüksek torkta daha yüksek verimliliği hedeflediklerini kaydetti.

Haberin Devamı

Araç içerisindeki ekranlardan ihtiyaca uygun modların seçilebildiğini  anlatan Ergün, ayrıca bu ekranlardan aracın hangi modda nasıl davrandığının  izlenebildiğini, araçla ilgili tüm bilgilere ulaşmanın mümkün olduğunu, araçla  ilgili fonksiyonların kontrol ve komuta edilebildiğini söyledi.

Konvansiyonel Pusat'ın temel testlerden geçtiği bilgisini veren Ergün,  hibrit aracın konsept seviyesinde olduğunu ve ilerleyen dönemde bu araçla ilgili  testlerin de başlayacağını söyledi.

 

Yazarlar