27.09.2017 - 13:53 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
Apple, bu hafta Interbrand’ın "2017’nin En İyi Global Markaları" sıralamasında dünyanın en değerli markası seçildi. Böylece Apple, son beş yıldır dünyanın en değerli markası olma ünvanını korudu.
Apple’ın marka değeri 184,15 milyar dolar ve listeye giren Google’ın 141,7 milyar dolar, Microsoft’un 80 milyar dolar, Coca-Cola’nın 69,7 milyar dolar, Amazon’un 64,8 milyar dolar belirlendi. Listeye altıncı sıradan dahil olan Samsung’un marka değeri ise 59,3 milyar dolar. Apple ve Google birlikte birkaç yıldır en üst sıralarda yer alıyor ancak Microsoft’un için üçüncülük yeni ve şirketin çift haneli marka değeri büyümesi sayesinde buraya geldi.
Apple, 2016'daki iPhone satışlarının bayrakları nedeniyle yıllık gelirlerinde ilk kez bir düşüş yaşarken, 2017 yılının ilk çeyreğinde yeni gelir rekoru kırmak için toparlandı ve yıl boyunca satış hızını korudu.
Facebook (yüzde 48 büyüme), Adobe (yüzde 19), Adidas (yüzde 17) ve Starbucks (yüzde 16) gibi firmalar büyüme yaşasalar da büyüyen ilk beş marka arasında yer alamadı.
Bir markanın kümülatif değerini belirlemek için Interbrand, markalı ürünlerin ve hizmetlerin mali performansını, markanın müşterinin seçimini etkilemesinde oynadığı rolü ve markanın bir prim fiyat talebinde bulunması gereken gücü değerlendiriyor.
Interbrand ile birlikte birçok başka şirket olan Forbes gibi markalar da marka değeri sıralaması sunuyorlar ve Apple bu listelerin zirvesinde yer alıyor.