Sevgili Pembenar okurları,
Pek çoğumuz okuyor, sertifikalar alıyor, yaşam boyu eğitim bilinciyle iş hayatında başarılı olmak için ne gerekiyorsa yapıyoruz. Ancak atladığımız son derece önemli bir nokta var; mülakat süreci… Kaçımız mülakat süreçleri için doğru hazırlanabiliyor. Kaçımızın öz geçmişi yeterince etkili, kaçımız sahip olduğumuz değerleri 2-3 dakika gibi kısa bir sürede karşı tarafa aktarabiliyoruz? Hem de karşınızdakinin sizi hiç tanımadığını hesaba katarak, oldukça zor bir durum… Bazen alanınızda sizden daha az bilgili kişiler, sizden daha çok parlar; önünüze geçer. ‘’Susan bir bilgin, bir kelime söylemeyen aptaldan farksızdır.’’ (Moliere)
Tıpkı iş yaşamına hazırlandığımız gibi mülakat sürecine de hazırlanmalıyız. Mülakatlarda en çok korktuğumuz noktalar neler? Kendimizi daha doğru nasıl ifade edebilir ve stresi başarılı bir şekilde yönetebiliriz?
İlk adım güçlü bir öz geçmiş hazırlamak ile başlıyor; Öz geçmişinizi olabildiğince sade, anlaşılır bir formatta hazırlamalısınız. Havalı gözükmesi için yapmadığınız hobileri yazmamalı, kendinizi olduğunuzdan farklı göstermeye çalışmamalısınız. İkinci adım mülakata giderken mutlaka dakik olmaktan geçiyor. Giyiminiz ve genel görüntünüz ile mülakata hazır olabilirsiniz, ancak mülakata geç kalırsanız bir çuval inciri berbat edebilirsiniz. Mülakat saatinden 15 dakika önce mülakat salonunda hazır beklemelisiniz.
Üçüncü adım beden dilini etkili kullanmaktan geçiyor. İletişimde % 55 etkiye sahip olan beden dili, telaffuz veya ses tonumuzdan çok daha önemli. Tokalaşma, duruş, oturuş, jest ve mimiklerimiz karşı tarafa kendinden emin bir görüntü sergilemeli. Beden dili ile ilgili seminerlere katılmak, kitaplar okumak kişisel gelişiminize katkı sağlayacağı kadar, mülakat süreçlerinde de başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.
Dördüncü adım ise olası mülakat sorularına kendimizi hazırlamaktan geçiyor. Ne kadar süre bir işte çalışmak istediğimiz, yakın, orta ve uzun vadeli hedeflerimiz, iş yaşamında kendimize olan güveniniz ve neden bu işi ve pozisyonu istediğimiz gibi sorulara güçlü yanıtlar vermeliyiz. Kendimizi olduğumuzdan farklı göstermemeli, ancak güçlü yönlerimizi mutlaka vurgulamalısınız.
Beşinci adım ise hevesli görünmelisiniz. Hiç bir İnsan Kaynakları Uzmanı/Müdürü işe heves duymayan bir kişiyi istihdam etmek istemez. Ses tonunuz, vücut diliniz ve sorulara verdiğiniz yanıtlarla baş vurduğunuz pozisyona uygun olduğunuzu hissettirmelisiniz. Stres ile başa çıkmakta zorlanan bireyler, yoğun baskı nedeni ile dışarıdan isteksiz algılanabiliyor.
Küçük dokunuşlar ile önemli başarılar elde edebilirsiniz.
Marka danışmanlıkları, eğitimler, öneri ve görüşlerinizi bildirmek için bana aşağıdaki adreslerden ulaşabilirsiniz.
Mail:
İnstagram 1: @tuvanaeroltu
İnstagram 2: @tuvanaeroltuilemarkalasma