Editörün SeçtikleriŞimdilerde maço erkek moda!

Şimdilerde maço erkek moda!

18.09.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Şimdilerde maço erkek moda!

Şimdilerde maço  erkek moda



Şimdilerde maço  erkek moda


İlk izlenim her zaman belirleyicidir. İletişim uzmanları, "Bir ortama dış görünüşünüzle girer, şahsiyetinizle ağırlanırsınız" der. İmajın ilk ve en önemli ayaklarından biri olan giysiler de, kişinin kendisini tanıması ve olumlu bir etki yaratmasının ilk koşulu... Nasıl giyineceğinizi bilmek Tanrı vergisi değil. Psikologlar dış imajın içerideki kişiyi temsil ettiğini düşünüyor. Bu nedenle, kişisel gelişiminize hız verin ancak kimliğinizle görünüşünüz arasındaki bağı kesinlikle koparmayın.

Klasik giysileriniz olsun
İş yerlerinde klasik giyim en çok tercih edilen ve ‘tehlikesi az’ tarzların başında gelir. İşte birkaç öneri:
• Erkekler için: Tek, iki, üç düğmeli ve kurvaze ceketli takımlar; mavi ve beyaz gömlekler, boyuna çizgili aynı renklerde gömlekler, çizgili ya da küçük pauntiyeli ya da tamamen düz kravatlar.
• Kadınlar için: Tek, iki, üç düğmeli ceketli takımlar; etek, ceket ve elbise ceketli takımlar. Ayrıca V yakalı, bisiklet yakalı, şal yakalı trikolar; bluzlar, gömlekler, inci kolye ve küpe, diz boyu etekler, pileli pantolonlar, ikili triko setler de kullanabilir.
Kadınlara birkaç öneri...
• Görüntünüz mesajınızın önüne geçmesin.
• Görüntünüz kişiliğinize uysun.
• Ne kadar sadeyseniz, etkiniz o kadar kalıcıdır.
• Aşırı abartılı saç modeli, renk, aksesuar ve makyajdan kaçının.
• Aşırı seksi bir imaj yaratmayın.
• İşinize, pozisyon ve hedeflerinize uygun giyinin.

Dolabınızın olmazsa olmazları
• Erkekler için: Bir lacivert ve gri takım elbise, bir blazer, yeşil, bej, gri pantolon; 8 adet İtalyan yaka gömlek, 6 kravat, bir evrak cantası, iki çift ayakkabı, bir siyah kemer, deri ya da metal kayışlı saat, iki spor pantolon, spor gömlek, polo yaka gömlek veya kazak, bot ve lastik spor ayakkabı.
• Kadınlar için: Bir pantolonlu, bir de etekli siyah takım, üç kumaş pantolon, bir tek ceket, beş gömlek, bir pardösü, iki topuklu ayakkabı, bot, çanta, iki deri kemer, spor bir ceket, triko set, beş bluz, balıkçı kazak, kot pantolon.

İmaj yapıcısı İnci Beydeşman, geçtiğimiz günlerde otomobiliyle yolculuk yaparken, son model bir aracın arkasında şu yazıyı gördü: "Kıroyum ama param var." Önce şaşırdı, sonra plakasını alıp, sürücünün adresini buldu. ‘Kıro olduğunu beyan eden’ bu işadamına, bir yazı gönderdi: "Kıroluğunuzdan daha büyük bir ayıbınız var: Çok paranız olduğunu söylemek. İşçileriniz size nasıl saygı duyuyor. Arkanızdan gülüyor olmasınlar?" Bu işadamı, şimdi Beydeşman’ın müşterisi.

‘Bıyık kestiremiyoruz’
Kamuoyu, Beydeşman’ı 1994’de, motosikletli polis Yunuslar’ın imaj yapıcısı olarak tanıdı. O, bugüne kadar Çevik Kuvvet, Atatürk Havalimanı personeli, ilçe emniyet müdürlükleri, Türk Böbrek Vakfı ile bazı hastane ile medya kuruluşlarıyla birlikte birçok politikacının imajını yeniledi.
"Bazen politikacıların bıyıklarını karısı istemiyor diye kesemiyoruz" diye dert yanan Beydeşman, ünlülerin imaj sırlarını anlattı.
• Tarkan: Çocuksu imajını yeniledi. Bir erkekle birlikte çekilmiş fotoğrafları ortaya çıkınca "Kimseye hesap vermek zorunda değilim" tavrı dürüst bulundu. Dürüst, doğru bir imajı var. Cinselliği çok fazla öne çıkarıyor. Duygusal ve içten.
• İbrahim Tatlıses: Kadın döven, maço bir imajı vardı. Türkiye, Tatlıses’i maço imajıyla kabul etmişti ama yıllar geçtikçe aldığı tepkiler nedeniyle daha babacan, sahiplenici ve koruyucu biri olarak görülmek istiyor. Giyim tarzı olarak sahne saygısına sahip.
• Müslüm Gürses: ‘Garibanın babası’ imajıyla ortaya çıkıyor ama seçtiği giysiler imajına ters. Absürd kıyafetler kullanıyor. Geçmişte varoşlara hitap ediyordu, şimdi smokin seçerek daha elit bir kesimi hedeflemeye çalışıyor.
• Sezen Aksu: ‘Sıradışı abla’ imajını seçti. Yıllar geçti sadece kilo aldı. Eskiden kendini topluma kabul ettirmeye çalışırdı şimdi bunu törpüledi.
• Fatih Terim: Doğuştan karizma sahibi. Babacan, sahiplenici, lider. Adanaspor zamanlarındaki çekingen halinden eser kalmadı.
• Kadir İnanır: Maço kimliğiyle kabul edildi. Ancak son zamanlarda bir arayış içinde. Yeni oyuncuların ortaya çıkmasıyla birlikte kendini yenilemeye çalışıyor. Ama ne giyse taşımayı biliyor, sigara içmeyi bile sanat haline getirmiş.
• Madonna: Dansları ve sahnedeki davranışlarıyla hem kadınsal, hem erkeksi mesajlar veriyor. İmajıyla önder oldu.

Sınıfta kaldılar
Beydeşman’a ‘imaj yoksunu’ isimlerin başında ise şu isimleri sıralıyor:
• Nez: ‘Seks’ imajıyla ortaya çıktı. Parlayıp sönecek. Cinselliği çok abarttı. Kendini yenileyemezse unutulacak.
• Doğuş: Sil baştan yaratmaya çalışıyor ama çok iddialı bir imajı var. Kendi kendisini itici hale getiriyor.
• Hande Yener ve Gülşen: İmajları yok. Ekranda kötü görünüyorlar.

Maçolar revaçta, çünkü...
İnci Beydeşman, son günlerde yerli dizilerle birlikle yeniden moda olan maço erkeklerle ilgili şu yorumu yaptı: "Türk kadınları bir türlü ortayı bulamıyor. Ya yöneteceği erkeği seçiyor ya da yönetileceği. Son günlerde Çocuklar Duymasın dizisindeki Haluk ya da Asmalı Konak’taki Seymen Ağa, Erkan Ağa gibi karakterlerin gözde olmasının nedeni, kadınların yeniden aile imajını sağlamlaştırmak istemelerinden kaynaklanıyor. Bu yalnız yaşayan kadın imajından, aile kavramına dönüşün işaretleri."

Renk tercihi, bir kimlik duygusunu ve kişinin kendini ne derece rahat hissettiğini ortaya çıkaran psikolojik bir öge... Kullandığınız egemen renkler kişilikleri çözmek amacıyla bile kullanılıyor. İşte iletişimci ve psikologlara göre renkler ve yansıttıkları anlamlar:
Siyah: Dramatik ve zariftir ancak ölüm, yas ya da ağırlığı çağrıştırır. İnceliklidir ancak herkes giyer. Kiri göstermez, tercihler konusunda kararsızlık yaşandığını gösterebilir. Baştan aşağı değil ama giyimin bir bölümü ya da aksesuar olarak güzeldir. Eğer işiniz çocuklar veya yaşlılar ise yıldırır. Siyah, ütü izlerini, tozu ve tüyleri de gösterir.
Beyaz: (Yumuşak beyaz tonları, fildişi ve krem rengi dahil) Temizlik, saflık, hastaneler, hijyen, sterillik, kış ve dinginliği çağrıştırır. Yansız, iletişim konusunda kapalı, aşırı titiz, düzen ve temizlikle çokça ilgilidir. Gömlek ve bluzlar için iyidir ancak baştan aşağı giyinmek ve aksesuar olarak kullanmak için uygun değildir.
Gri: Kendinizi göze çarpar kılmak konusunda isteksiz olduğunuzu gösterir. Her tonu kusursuz olur ama ilgili çekici kılmak için araya renk katmak gerekir. Aksesuar olarak uygun değildir.
Mor: Yapay bir renk olarak görülür, göz alıcıdır. Biraz dramatik bir kişisel tarz yaratır, özgüvenli ve kendine inançlı kişilerin tercihidir. Baştan aşağı giyilmez, erkeklere gitmez, bir sunum rengi olarak biraz sıradışıdır. Resmi davetler için bir kadının üzerinde zarif durabilir.
Kırmızı: Yüreğin ve ateşin rengi. Güç ve cinselliği temsil eder. Kızgın, tehlikeli ve tutkuludur. Haklı çıkmak ister, bir önderdir, saldırgan olabilir, biraz küstah, risk üstlenmeye istekli, duygusal güçlülük işareti olarak açıklanır. Baştan aşağı giyinmeye ve deri aksesuarlara uygun değildir. Kadın ceketi, bluzu, eşarbı, erkek kravatı olarak kullanılabilir.
Sarı: Biraz düzensiz, sempatik, yaratıcı ve mizahidir. Atılgan, denemeye istekli, neşeli, iyimser, mutlu, zaman zaman olgunluktan uzaktır. Küçük oranlarda kullanılmalıdır, yüzeyselliği çağrıştırabilir.
Yeşil: Dinginlik, tazelik, bereket ve büyüyle birleşir, aynı zamanda kıskançlığın rengidir. Yardımcı, biraz utangaç, tembelliğe eğilimlidir.
Mavi: Durgunluk, depresyon haliyle birlikte gençlik ve sportmenliğin simgesi olarak kabul edilir. Rahat kişilerin tercihidir. Yaz mevsiminde orta tonda maviler tercih edilmeli. Yaratıcılık ve özgünlük gerektiren işlerde uygun değil.
Kahverengi: Zenginlik, bereket, hüzün ve dindarlığı çağrıştırabilir. Ayakları yere basar, gösterişten hoşlanmaz. İnsanları koruyup gözetmeye gerek duyar, doğal ve evcimendir.

YARIN
• Beden dilini öğrenin
• Konuşmanız ne anlama geliyor?
• İmaj yoksunu ‘züppe’ler!
• Ofiste imajın kuralları
• Clinton’dan Yılmaz’a imaj sırları


























Vücut Kitle İndeksi Hesaplama

Sağlığınızı kontrol altında tutmak için Vücut Kitle İndeksi (VKİ) hesaplama aracını deneyin!

VKİ HESAPLA
KEŞFETYENİ
14 Şubat'ta aşkını ilan etmişti! Ne zaman sevgili oldukları ortaya çıktı
14 Şubat'ta aşkını ilan etmişti! Ne zaman sevgili oldukları ortaya çıktı

Cadde | 27.04.2025 - 07:55

Yarışma bittikten sonra aşkını ilan eden Semihcan, Sancakay Ilım ile ne zaman sevgili olduklarını açıkladı.

Yazarlar