08.08.2023 - 06:56 | Son Güncellenme:
Derleyen: Betül Yasemin Keskin / Milliyet.com.tr - Otel odalarında misafirler için hazır tutulan sabun, krem ve şampuanlar konaklamayı zevkli hale getiren minik dokunuşların başında geliyor. Peki misafirler için hazırlanmış bu temizlik ürünlerinin otelden ayrıldıktan sonra ne olduğunu hiç düşündünüz mü? Tam 5 sene önce bir otel odasında aklına gelen fikirle yola çıkan Shawn Seipler, tek bir hamleyle her yıl 50 milyondan fazla insana ulaşmayı başardı.
Özellikle son yıllarda artan tüketim çılgınlığı beraberinde dünyanın yaşadığı iklim sorunlarıyla birleşince ortaya korkutucu bir gelecek tablosu çıkıyor. Gezegenimizi korumak ve daha sağlıklı bir yaşam için geri dönüştürülebilir ürünler satın almak ve dahası bunları üretmek artık her geçen gün daha önemli hale geliyor. Shawn Seipler'in fikri de tam olarak böyle bir ihtiyaçtan doğmuş.
OTEL ODASINDAN DÜNYAYA AÇILDI
İşi gereği sık seyahat eden Shawn Seipler, Minneapolis'te kaldığı bir otel odasındayken aklına bir soru takıldı. Otel odalarını terk ettiğimizde bizden sonra sabunların başına neler geldiğini merk eden Seipler, kafasındaki soru işaretini ve merakını gidermek için resepsiyonu aradı. Kendisine verilen yanıt "Sabunlar çöpe atılıyor"du. İşte bu cevaptan sonra Seipler'ın aklına, adını tüm dünyaya duyuracak enteresan bir fikir geldi. Seipler'ın 'Clean the World' yani 'Dünyayı Temizle' isimli kâr amacı gütmeyen kuruluşunun temelleri bu seyahat sonrasında kendiliğinden atılmış oldu. Seyahatten sonra evine döndüğünde Seipler, aklındaki fikri kuzenine anlattı. Kuzeni garajının boşta olduğunu ve orada atık sabun toplayarak onları geri dönüştürebileceklerini söyledi.
İkili, ilk başta tanıdık ve çevre otellerden atık sabun alarak patates soyacağıyla sabunları geri dönüştürmeye başladılar. Yüzeyini temizledikleri sabunları önce kıyma makinesinden geçirip ocaklarda sabunu pişirerek yeniden oluşturdular. Geliştirdikleri bu teknik olumlu sonuç verince zamanla Seipler ve tüm kuzenleri işi daha da geliştirmeye karar verdi.
GİDEREK DAHA DA ÇOK İNSANA ULAŞMAYA ÇALIŞTILAR
Küçük garajlarında kendi hallerinde yalnızca çevredeki hayır kurumlarına geri dönüştürdükleri sabunları veren Seipler ve kuzenleri, 2009 yılında Haiti'ye yaptıkları bir seyahat sırasında 2 bin adet kalıp sabunu ihtiyaç sahibi kişilere ulaştırdıklarında oraya daha fazla sabun götürme konusunda heyecan duydular.
Seipler, Haiti'de yaşadıkları bu olaydan sonra kurduğu 'Dünyayı Temizle' kuruluşunu daha da aktif hale getirmeye kararlıydı. Zaman içinde büyük bir depoya geçildi ve çalışanların sayısı da arttı. Artık daha fazla kişi sabunları geri dönüştürüyor, daha fazla otelden kendilerine atık sabun geliyordu. Onların ismini duyan otel sahipleri bu fikri destekleyerek nakliye araçlarıyla binlerce sabunu Seipler'e ulaştırır oldu.
Seipler, dünyada hijyen ihtiyacını karşılayamayan ve bu sebeple zatürre ve ishal gibi hastalıklara yakalanan insanlara ulaşmayı hedefledi. Doğal afetlerden, savaşlardan etkilenen insanların hijyen ihtiyaçlarını giderebilmek en birincil önceliğiydi. Öyle de oldu.
HİJYEN KİTİ GENİŞLEDİ
Zamanla kullanılmış şampuan, saç kremi ve duş jeli şişelerini toplamaya ve bu şişelerin de birkaç aşamayla temizliğini gerçekleştirme noktasında oldukça başarılı olduklarını kanıtlayan Seipler, yeni bir ihtiyaç noktasını daha tespit etti.
Hijyenin yalnızca sabundan ibaret olmadığını ve buna ek olarak diş fırçası, diş macununu da dönüştürüp insanlara iletilmesi gerektiği konusunda emindi. Şimdilerde şirket, içinde diş fırçası ve macunu, sabun, şampuan ve kremin bulunduğu hijyen kitini genişletme telaşında. Seipler ve arkadaşları, daha fazla ihtiyaç sahibi insana ulaşabilme motivasyonuyla yollarına devam ediyor.
Shawn Seipler'in otel odalarındaki hijyen ürünleriyle ilgili herkese bir önerisi de var. İşte o tavsiye:
"Bir otelde kalıyorsanız ve orada sizin için ayrılan sabunu bitirmediyseniz çıkarken eve götürün, çöplükten uzak tutun, evlerinizde kullanın."