09.12.2012 - 00:00 | Son Güncellenme:
Dikkat çeken ve ses getiren takvim çalışmalarına imza atan Lavazza, yeni senenin takvimini sıra dışı ve inovatif bir yaklaşımla oluşturuyor. Daha önce Newton, Leibovitz ve LaChapelle gibi ünlü fotoğrafçılarla çalışan Lavazza’nın 2013 takvimi, bugüne kadar web üzerinde yaratılmış ve geliştirilmiş ilk Lavazza takvimi olacak.
Yirmi yıldan uzun bir süre mesleğinin zirvesindeki fotoğraf sanatçılarıylaçalıştıktan sonra Lavazza, çağdaş fotoğrafçıların dünyasına uzanan yeni bir rota belirledi. Dijital sanatları kullanarak yepyeni, inovatif bir sosyal ağ projesi geliştirdi. Proje, sanatçı ve sanatseverin rollerini tersine çevirerek aralarında bir köprü oluşturuyor; burada seyirciler yazar ve kahramana dönüşüyor.
2013 Lavazza takvimi 12 farklı tema üzerinden bir yılın öyküsünü anlatan bir video enstalasyon olacak. Proje, Lavazza takvimlerinin tasarım ve prodüksiyonunda danışmanlık hizmeti veren Armando Testa ajansı tarafından yaratıldı. Özgünlüğü, zamanı sınırsız biçimde ele alışı, yeniden tanımlamasıyla ayrıca inovatif sanatçı seçimiyle ortaya çıkıyor. Projeyi hayata geçirecek Marco Brambilla, 2011 Venedik Film Festivali’nde ve 2012 Sundance Film Festivali’nde uluslararası övgü kazanmış İtalyan-Kanadalı bir dijital sanatçısı.
Takvim sosyalleşiyor: İlk kez internet kullanıcılarının aktif işbirliği ile bir takvim oluşturulabilecek ve Ocak 2013’te lanse edilecek. Artık takvim basılı formatını geride bırakarak fotoğraf meraklılarının ve yeni dijital sanatseverlerin yüklediği resimler ve videolarla oluşturulan global erişime açık bir video kolajına dönüşüyor.
31 Ekim’e kadar operaviva.lavazza.com adresinde oturum açarak, “Lavazza Espress Yourself” Facebook sayfasını ziyaret ederek, iTunes mağazasından download edebileceğiniz Iphone/Ipad Opera Viva aplikasyonunu kullanarak ve hashtag #OperaViva’yı kullanarak Instagram aracılığıyla resim ve videolarınızı yükleyebilirsiniz
Projenin bitiş tarihi Ocak 2013’e kadar web’de takip etmeye davet edebilirsiniz.