09.03.2021 - 12:12 | Son Güncellenme:
Peri masallarını çok sevdiğini söyleyen Dior Kreatif Direktörü Maria Grazia Chiuri, modern peri masallarının 17. yüzyılda Fransa'da Versailles'daki kadınlar tarafından yazıldığını ve kimsenin bu kadınları kutlamadığını söylüyor.
Teneke askerin üniforması, kırmızı ve beyaz vurgularla zenginleştirilmiş bir dizi mavi kaşmir paltoya dönüştürülürken gül motifleri, Jean Cocteau’nun 1946'daki "Güzel ve Çirkin" adaptasyonuna bir referanstı.
Siyah, eteklerden Dior'un ikonik kanaj motifiyle noktalanan veya Angela Carter’ın Kırmızı Başlıklı Kız tarafından giyilmiş olabilecek kapüşonlu bir bar ceketine kadar çeşitli görünümlerde karşımıza çıkıyor.
Özellikle bir senedir trendler arasında kendini gösteren ipek eşarplar Kraliçe II. Elizabeth gibi çenenin altından bağlandı. Alice taçları da bir başka aksesuar trendi olarak karşımıza çıktı.
Versay Sarayı'nda Aynalar Salonu'nda gerçekleşen defilede ayna sembolizmi de önemli bir yer tutuyordu. "Alice Harikalar Diyarı: Aynanın İçinden" kitabında, "Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler" masalında da olduğu gibi ayna metaforu, sembolik boyutta bir eşik ve yeni bakış açıları gibi anlamlara geliyor. Bunun koleksiyondaki yansımasını açıklayan Chiuri, aynayla ilişkimizin bir çekme-itme ilişkisi olduğunu söylüyor. "Çünkü aynaya baktığımızda kendimizi tanımıyoruz." diyor ve ekliyor; "Kıyafetlerle oynayarak peri masallarının farklı rollerini oynayabilirsiniz. Olmak istediğiniz karakter olmakta kendinizi özgür hissedebilirsiniz."