Ceylan, “Eğer ki takmazlarsa yolda kalma ihtimalleri daha fazla. Dolayısıyla sürücülerimize öncelikle araç bakımlarını yaptırmalarını öneriyoruz, kendilerinin zararları olmaz. Yolda kaldıkları zaman diğer sürücülerin de yolda kalmalarına sebep oluyorlar. Bu durumda araç sahiplerimiz araçların bakımını yaptırdı, lastiklerinin de kış lastiğine çevirdiler ve bundan sonraki süreç yola çıkacaklar” diye konuştu.
İleri Sürüş Uzmanı Ramazan Ceylan, “Çıkmadan önce Karayolları Genel Müdürlüğünün sitesinden yol durumuyla ilgili bilgileri almaları ya da emniyetten bu bilgileri almaları, bunlara ek olarak da araçlarında zincir bulundurmaları da gerekir” diyerek ‘bilmenin’ önemini vurguladı.
Kışın araç kullanırken ani hareketler yapılmaması gerektiğini belirten İleri Sürüş Uzmanı Ramazan Ceylan, “Sürücülerimiz yola çıktıklarında da kesinlikle normal kuru, güneşli bir havada kullanıldığı gibi değil, hız sınırlarını azaltacak, takip mesafelerini öndeki arkadaki araçla artıracaklar ve dikkatli olacaklar. Ani fren yapmaktan, ani gaz vermekten ya da ani manevralardan kaçınmaları gerekiyor” dedi.
Ceylan, “Bunlar arabanın gidişatına, yönünü değiştirmeye etken olur. Bunun yanında yapılması gerekenlerden biri de araçlarımızın üzerinde bulunan karların temizlenmesi. Yani ön camdaki buzlanma, arka ve sağ sol camlarda, aynalarda bunlar temizlenmeli. Aracın üzerinde de kar bulunmaması gerekiyor. Bulunan karlar, ani frenlerde veya rüzgârda önlerine düşebilir. Silecekler bunları temizleme imkânı yoktur. Dolayısıyla bunlar tehlike oluşturur” ifadelerini kullandı.
Yola çıkan ve yol tecrübesi olmayan sürücülere de uyarılarda bulunan Ramazan Ceylan, “Bu sürücülerimiz çok dikkat etmeli. Gaz, fren ve debriyaj pedalı intibaklarında çok sert müdahalelerden kaçınmaları gerekiyor. Bunlar yumuşak kullanılmalı. Patinaj yaptırmamaları veya aracı kaydırmamaları gerekiyor” dedi. Ceylan sözlerine şöyle devam etti:
“Bunun yanında sürücülerimize bir tavsiyemiz daha var. Araçlarında zor şartlarda ne olur ne olmaz diyerek birtakım yiyecek içeceklerinin bulundurulması ve bir battaniyenin bagajlarında bulunması gerekir. Çünkü kış şartlarında ne olacağı belli olmaz. Bazen yollar 3-4 saat, bazen 1 gün boyunca kapalı kalabilir. Her şeyden önce bütün tedbirler alınmalı ve dikkatli olunmalı. Yani yaz gününde olduğu gibi aracı kullanmamalılar. Bu konuda dikkat şart. Gizli buzlanma olabilir. Araçlarda bunun uyarıları olabiliyor. Bir tanesi normal şartlar içerisinde hava sıcaklığı belli bir seviyede düştüğü takdirde o buzlanma işaretleri, içerisinde bir mavi simge görünür, gizli buzlanma olduğuna işaret eder. Bir de normal levha var yine aynı şekilde buzlanma işaretinin olduğu. Bunları gören sürücülerimizin kesinlikle dikkat etmeleri gerekiyor.”
“Buzlanma nerelerde olur dersek, güneş görmeyen alt geçitler, köprüler ve gölgede kalan alanlarda buzlanma olur. Dolayısıyla biz bunu zor şartlarda tabii ki direkt olarak anlayamayız ancak bu konularda tabii gece gidiyorsak parlamalar meydana gelir.”
Sürücü Burcu Gizem Karayer de “Normalde daha hızlı gittiğimiz yollarda daha temkinli olmalıyız. 90 kilometre ile gidiyorsak hızımızı 70 kilometreye düşürmeliyiz. Yolda yine aynı şekilde daha çok dikkatli olunmalı. Trafik kurallarını daha çok önemseyerek, karlı buzlu havalarda evimize sağ salim ulaşabilmek için bütün trafik kurallarına uyarak yola devam etmeliyiz” diye konuştu.