03.11.2017 - 13:48 | Son Güncellenme:
Uluslararası Olimpiyat Oyunları global sponsoru Procter & Gamble, Olimpiyat sporcuları ve annelerini desteklediği “Teşekkürler Anne” kampanyasına yeni reklam filmiyle devam ediyor. Reklam filmitüm dünyayı bir annenin gözünden görmeye davet ediyor.Gerçek sporcuların karşı karşıya kaldıkları zorlukların hikayesini annelerin gözünden yansıtan film, herkesi insanları ayıran farklılıklar yerine tüm insanlığın paylaştığı ortak özellikleri görmeye çağırıyor. Önyargılarla ve peşin hükümlerle mücadele eden herkesin tüm olumsuzluklara rağmen her zaman yanlarında olan çok güçlü bir destekçisiolmuştur; anneleri…
Filmde yer alan altı hikayede sporcuların, yarıştıkları alanlar kadar önyargılar konusunda da nasıl bir mücadele verdikleri anlatılıyor. Hikayeler arasında kadın olmanın rekabet etmemek anlamına geldiği bir kültürden gelen kız çocuk, ailesinin maddi olarak karşılayamadığı malzemeleri gerektiren spor dalında yarışmayı hayal eden bir erkek çocuk ve farklı ırklardan, dinlerden ve cinsel yönelimlerden çocuklar yer alıyor. Başkaları nasıl görürse görsün, çocuğunun potansiyelini gören ve her zaman en büyük destekçisiolan annenin dönüştürücü gücü ön plana çıkarılıyor. Film aynı zamanda önyargıların, insanların potansiyellerini gerçekleştirmesini engellediğini ve bizleri bir araya getiren ortak yönleri görmeye ihtiyacımız olduğunu vurguluyor.
Gerçek sporcu hikayeleri ve önyargılar
P&G, reklam filmi projesini hayata geçirirken dört Olimpiyat sporcusunun hikayesinden ilham aldı. Bu sporcular; ekonomik zorluklara rağmen ailesi tarafından desteklenen iki Olimpiyat madalyası sahibi patenciMichelle Kwan, Arap Emirliklerinden Olimpiyatlar yolunda umut vadeden ilk artistik patinajcı Zahra Lari, kros kayağı alanında Batı Afrika’dan Togo’yu temsil eden ilk kadın sporcu olan Mathilde Petitjean ve kayakla atlama dalında Olimpiyat altın madalyasını kazanan ilk kadın sporcu Carina Vogt.
P&G Global Pazarlama ve Marka Yönetimi Başkanı Marc Pritchard,“P&G olarak önyargıların olmadığı, herkesin eşit olarak temsil edildiği ve eşit fırsatlara sahip olduğu daha iyi biryaşam hayal ediyoruz. Dünya daha eşitlikçi bir yer olduğunda toplum daha iyi yere gelir ve bu da ekonomik büyümede ilerleme sağlar.Önyargılar ise eşitliği sınırlar. Sesimizi iyilik için kullanabileceğimizi ve insanların potansiyelini sınırlandıran önyargılara ışık tutabileceğimizi düşünüyoruz” dedi.
Olimpiyat sporcularının yüzde 55’i önyargılara karşı mücadele veriyor
Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) tarafından P&G adına yapılan araştırma, sporcuların mücadele verdikleri en önemli zorlukların başında önyargıların yer aldığını gösteriyor. Yapılan ankete göre;
-Olimpiyat sporcularının yüzde 55’i başkalarının yargılamaları veya kendi önyargılarına karşı mücadele verdi.
-Yüzde 53’ü annelerinin önyargılar karşısındaki en büyük destekçileri olduğunu söyledi.
-Neredeyse tamamı (yüzde 99) annelerinin onlara olan inancı sayesinde Olimpiyat sporcusu olduğunudüşünüyor.
P&G Türkiye’nin desteğini açıkladığı ve 2018 PyeongChang Kış Olimpiyat Oyunları’nda Türkiye’yi kayaklı koşu ve Alp Disiplini alnlarında temsi etmesi beklenen Hamza Dursun ve Ayşe Durlu da hayatlarındaki engelleri annelerinin desteğiyle aştıklarını söylüyor.
Türkiye ile birlikte 20 ülkede gösterimde
P&G’nin “Annelerin Gözünden” adıyla duyurduğu reklam filmi Türkiye’nin de içinde bulunduğu 20’den fazla ülkede gösterilecek. Reklam filminin yönetmenliğini yapan Alma Har’el’in çalışmaları arasında ödüllü filmler olan Bombay Beach ve Love True yer alıyor.