22.01.2024 - 15:19 | Son Güncellenme:
Geçmişten günümüze reklamcılık için harcanan emek ve promosyon yadsınamayacak kadar fazla. Televizyonun ve internetin icadından önce bile gıda firmaları etrafta gezinebilecek gıda maddelerini doğrudan halka tanıtabileceği araçlar üretmeye karar vermişleri. Bahsedilen bu dönüm 1930’lardı. İlk kez bu 1035’te ABD merkezli gıda firmasının fıstık arabası piyasaya sürüldü ve markanın reklamını yapmak için şehrin sokaklarında dolaşmaya başladı. Ardından bir yıl sonra sosisli sandviç şeklinde 13 metre uzunluğunda araç Şikago kentinde gezinmeye başladı.
Reklamcılık sektöründeki yatırım gidererek büyüyor ve her yıl bir yeni model daha ekleniyordu. Aralık 2005’te ise dünya reklamcılık sektörüne damga vuran Amerikan dondurulmuş gıda firmasının bezelye şeklindeki arabası oldu. Reklamda taze sebzelerin toplandıktan sonra vitaminlerini kaybetmeye devam ettiği vurgulanıyordu.
KAYBETTİĞİ VİTAMİNLERİ TEMSİL EDİYOR
Reklamın tamamı yalnızca 30 saniye sürdü ve bezelyenin yolda giderken soyulduğu kısımları gösteriyor, bu da bezelyenin zamanla kaybettiği vitaminleri temsil ediyordu. Döneme damga vuran bu araç görenleri ise hala mest ediyor.
Arabanın sürerken parçalanması işi ise Londra merkezli bir şirkete verildi. Yaklaşık 1 buçuk ay içerisinde küçük bir bezelye arabası üretildi.
Şirket arabayı 3D modelleme yazılımı kullanarak tasarlamaya başladı ve onayın ardından, tekil bir bezelyeye benzeyen küresel bir şekil oluşturmak için çubuklar kullanarak gövdenin alt yapısını işlemeye başladı. Bu, bir off-road go-kart aracının değiştirilmiş şasisinin üzerine yerleştirildi. Şirket daha sonra on iki fiberglas gövde paneli oluşturdu.
TEK VİTESLİ BEZELYE ARABASI
Yaklaşık 1.653 kiloluk bezelyeye güç veren motor, 60 mil/saat azami hıza sahip tek vitesli bir araçtı. Araba bir pazarlama kampanyasının parçasıydı. Bezelye araba, insanlara sebzelerin sağlıkları için ne kadar önemli olduğunu benzersiz bir şekilde hatırlatmayı amaçlayan bir sebze reklamında yer aldı.
Promosyon arabasının yapımı toplam altı hafta sürdü ve özellikle sürüş sırasında tam anlamıyla parçalanacak şekilde tasarlandı. Otomobilin bezelye şeklindeki kaportası, açılır tavan, kapılar, jant kapakları, arka tampon, yan ayna ve egzoz gibi sökülecek şekilde yapılmış on iki yeşil boyalı panelden oluşuyordu.
Reklamın çekimleri bittiğinde, bezelye arabası tanıtım etkinliklerine gitti ve hatta Birleşik Krallık'taki Ulusal Motor Müzesi'nde kısa bir süreliğine ziyaretçilere sunuldu.