09.10.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Fırat Karadeniz - firat.karadeniz@milliyet.com.tr
Radyoyu televizyon öldürdü. Televizyonuysa internet öldürüyor. Ama yavaş yavaş... Özellikle gençler dizileri kendi saatinde değil, istedikleri saatte internetten izliyor artık. Haberciliğin ise internetle birlikte nasıl şekil değiştirdiği herkesin malumu... Gazetelerin beş yıl sonra nasıl şekil alacağını tahmin edebilen yok. Televizyon haberciliği ise internetin hızına ayak uyduramıyor. Her mecra sancılı bir geçiş yaşıyor. Belki de bu dönüşüm herkese iyi gelecek. Fakat şimdilik olumlu örnekler bir elin parmaklarını geçmiyor.
2015’in mart ayında yayın hayatına başlayan YouTube kanalı Motto Müzik iyi örneklerinden biri. Bilmeyenlere şöyle anlatalım: YouTube’dan yayın yapan bir müzik kanalı hayal edin...
Sigorta şirketi Allianz Türkiye’nin müzik yatırımlarından biri olan Motto Müzik kısa bir süre içinde 70 bin takipçiye ulaşmayı başardı. Makyaj yapmanın inceliklerini anlatan YouTube kanallarının yüz binleri bulan takipçileriyle kıyaslayınca bu sayı size olağan gelebilir
ama isterseniz bir de diğer kurumsal YouTube kanallarına bakın. Motto Müzik içeriğin ne kadar önemli olduğunun bir kanıtı. Ne kadar iyi içerik o kadar iyi kanal demek. Onlar da bunun farkında. 2017’de Allianz’ın bu kanala yapacağı yatırım sizi de ikna edecek bence: 3.5 milyon lira.
Yayına çıkmak isteyenlerden telefon...
Motto Müzik’in yayına başlamasından itibaren kanalda program yapan Yekta Kopan, 2015’in son günlerinde arkadaşımız Özge Tabak’a bir röportaj vermişti.
“Yekta Kopan’la Noktalı Virgül” programının sunucusu o günlerde “Başka bir mecra kalmadığı için böyle bir mecradayım. Bugün en demokratik, ulaşılabilir, paylaşılabilir; hem de günün teknolojisine ve hızına en uygun yayın alanı YouTube” diyordu.
Motto Müzik’in yeni sezonunu tanıttığı, Tuz Gölü’ndeki toplantıda Kopan’la tekrar konuşma şansımız oldu. 50’ye yakın programda 150’nin üzerinde konuk ağırlayan Kopan dijital yayıncılık konusunda daha da tecrübelenmişti aradan geçen sürede. Kopan başlığa da çıkan “Klasik karasal yayıncılıkta yapmacıklık var. İnsanlar ‘Bu konu çok önemli ama reklamlardan sonra devam edeceğiz’ lafına inanmıyor artık. YouTube, sahteliği samimiyetle öldürecek” sözünü en sona sakladı ama konuyla ilgili açıklamalarına başlar başlamaz dijital yayıncılıkta ne kadar rahat olduğunu belli etti.
“Her şeyden önemlisi konuklar dijital yayıncılıkta daha rahat” diyor Yekta Kopan. İlk birkaç bölümden sonra yayına çıkmak isteyen, oldukça ünlü isimlerden telefonlar almış. Hatta Motto Müzik kanalında kendi programını yapmak isteyenler bile olmuş. Bence garip değil; “Yekta Kopan’la Noktalı Virgül”, Cem Yılmaz’dan Can Bonomo’ya, Demet Evgar’dan Kenan Doğulu’ya birçok ünlü ismi ağırladı bu kısa süre içinde.
Kopan sözlerine şöyle devam etti: “Klasik yayıncılık tabii ki varlığını sürdürecek. Fakat alıcısı farklılaşacak. Ditijale geçmek her mecra için kolay olmuyor. Radikal kağıda veda edip dijitale geçtiği zaman ben de bu sürecin parçasıydım. Bu geçiş kolay olmadı. Fakat bu geçiş daha kolay çünkü görüntü dijitale geçişi daha da kolaylaştırıyor.”
Kopan’ın bu sözlerinin rakamsal karşılıkları da var: Motto Müzik’in şimdiye kadar YouTube’a yüklediği 700 videonun tekil izlenme sayısı 5 milyonun üzerinde... Bunun dakika olarak karşılığı ise yaklaşık 50 yıla denk geliyor. Günde yaklaşık
beş saatini internet karşısında geçiren, en çok ziyaret ettikleri ikinci sosyal medya sitesi YouTube olan gençler dijital yayıncılığa çoktan alıştı. Belki bir ara siz de denersiniz.
Bu iki gence dikkat edin!