24.11.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:
Seyhan Akıncı
Mavi önlüğünün üzerindeki beyaz yakasını itinayla düzeltip ellerindeki çiçekleri öğretmenine uzatan o küçük kız hiçbir zaman unutmadı o çiçeklere uzanan sıcacık elleri. Şanslı olanlardandım üstelik. Öğretmenim aynı zamanda ressamdı. Hayal kurmayı ondan öğrendim. Yaratacağınız şeyi bir ders boyunca düşünebilirsiniz diyen sesi hiç gitmedi kulaklarımdan. Bugün 24 Kasım. Öğretmenler Günü’nde başka çocukların dünyalarını renklendiren gencecik öğretmenler için yollara düştük. Diyarbakır’ın Yenişehir ilçesinde tatlı bir telaş. Ellerinde fırçalarıyla okul okul dolaşan resim öğretmenleri Okullar Hayat Olsun projesi kapsamında çocukları renkler ve desenlerle buluşturuyorlar. Biz de birçoğu atama bekleyen bu genç öğretmenlerin konuğu olduk ve Zübeyde Hanım Anaokulu’nda yaptıkları boyamaya katıldık.
Milli Eğitim Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve belediyelerin 2018’den bu yana yürüttüğü Okullar Hayat Olsun projesi 2021’de tamamlanacak. Projenin detaylarını Yenişehir Halk Eğitim Müdürü Nuray Hurata, “Bizim şu an yürüttüğümüz projenin sadece bir ayağı. Gönüllü resim öğretmenlerimiz okullarda duvar ve eğitsel yer çizgi çalışmaları yapıyor. Diyarbakır Yenişehir ilçesi olarak sürdürdüğümüz çalışmalarla okullarımıza hayat buldurtmaya çalışıyoruz. Temmuz ve ağustos ayında Diyarbakır’da sıcaklıkların 40 derecenin üzerine çıktığı durumlarda da bu çalışmalar yapıldı” diyor. Öğretmenleri meraklı gözlerle izleyenlerden biri olan Zübeyde Hanım Anaokulu öğrencisi altı yaşındaki Zehra “Resmin içine girmek istiyorum” sözleriyle ifade ediyor gördüklerinin kendisinde yarattığı heyecanı.
“Ben de resim öğretmeni olacağım”
Halk eğitimin bünyesinde çalışan resim öğretmeni Rıdvan Çelik, haftanın beş günü okullarda olduklarını söylerken bu projeyle çocukların dünyalarını renklendirmeyi ve okulla daha sıcak bir ilişki kurmalarını amaçladıklarını belirtiyor, “Yatığımız çizimler tamamen eğitim amaçlı. Örneğin çöp kutusunun yanına elindeki çöpü kutuya atan bir çocuk çiziyoruz bu alışkanlığı kazanmaları için. Kütüphanelerde okumayla ilgili çizimler yapıyoruz. Öğrenci biraz daha motive olsun, ona yoğunlaşsın istiyoruz. Geridönüşümle ilgili çizimlerimiz oluyor. Böylece çocuğa bir fikir aşılıyoruz. ” Kırsal alandaki birkaç okula da gittiklerini söyleyen Çelik bunu artırmayı düşündüklerini belirtiyor. Çelik, belli bir bütçenin ayrıldığı proje için gerektiği yerlerde öğretmenlerin de ellerinden geldiğince katkı koyduklarını söylerken kendisini en mutlu eden şeyi “Ben resim öğretmeni olacağım diyen çocuklar oluyor. Ben de çizim yapacağım, ben de böyle mutlu bir çocuk olacağım, evde gidip şöyle bir resim yapacağım diyenler oluyor. Çizdikleri resimleri getirip fikrimizi soran çocuklar oluyor” sözleriyle anlatıyor.