02.05.2021 - 03:05 | Son Güncellenme:
V-label: Avrupa Vejetaryen Birliği tarafından geliştirilen, dünyanın en yaygın ve denetimli vegan ve vejetaryen etiketi V-label Türkiye’de Vegan ve Vejetaryenler Derneği tarafından veriliyor. V-Label sertifikasına sahip olmak için ürünün hiçbir bileşeninin hayvansal içerik taşımıyor olması ve gerek bileşenlerin gerekse nihai ürünün hayvanlar üzerinde test edilmemiş olması gerekiyor. Sertifika başvurusu yapılan ürünün numuneleri, uluslararası akreditasyona sahip laboratuvarlarda inceleniyor. Herhangi bir hayvansal DNA kalıntısına rastlanmaması halinde lisans ücretinin ödenmesi akabinde alınan V-label sertifikasının her yıl yenilenmesi gerekiyor.
Cruelty Free (Zulümsüz): Uluslararası hayvan hakları kuruluşu PETA (Hayvanlara Etik Muamele İçin İnsanlar) tarafından verilen akreditasyon, üretici firma ya da tedarikçinin ürünün bileşenleri ya da nihai halini hayvanlar üzerinde test etmediğini gösteriyor.
Şirketler kısa bir anket doldurup güvence beyanını imzaladıktan sonra lisans ücretini ödeyerek ürün üzerinde logoyu kullanma hakkına sahip olabiliyor. Herhangi bir izleme mekanizması ya da cezai yaptırımı bulunmuyor.
Choose Cruelty Free (Zulümsüzü Seç): Çok sıkı kuralları olan Choose Cruelty Free sertifikasına sahip olabilmek için; ürünlerin ya da içeriklerinin hayvanlar üzerinde test edilmemesine ek olarak ürün içerikleri için hayvanlara acı çektirmek, zarar vermek, öldürmek gibi hayvan hakları ihlallerinin olmaması ve kürk üreticileri veya mezbahalarla da hiçbir ilişkinin olmaması gerekiyor.
Leaping Bunny (Sıçrayan tavşan): Hayvanları korumak için çalışan, ABD ve Avrupa merkezli sekiz örgütün bir araya gelerek oluşturduğu Kozmetikle ilgili Tüketiciyi Bilgilendirme Koalisyonu’nun geliştirdiği Leaping Bunny, ürünün hiçbir aşamasında hayvanlar üzerinde test edilmediğinin hem firma hem tedarikçi tarafından garanti edilmesini talep ediyor. Uluslararası geçerliliğe sahip bu logoya sahip olmak için şirketler, yılda bir defa bağımsız uzmanlarca denetlenmeyi de kabul etmek zorunda. İkon, yasanın kapsamadığı kozmetik dışındaki ürünler de dahil olmak üzere, markanın satış yaptığı hiçbir ülkede ürün ve içeriklerini hayvanlar üzerinde test etmediğini de ifade ediyor.
Vegan: Vegan Society kuruluşu tarafından verilen ayçiçekli logo, ürünün hayvansal içerik barındırmadığını ve hayvanlar üzerinde test edilmediğini ifade ediyor. Firmalar, ürünün gerekli standartlara sahip olduğunu gösteren belgeleri sunmak zorunda.
Ürün takip için
Deneye Hayır Derneği tarafından hayvanlar üzerinde test edilmeyen kişisel bakım, kozmetik ve temizlik ürünleri hakkında bilgi verme amacıyla hazırlanan deneysiz.org adresi üzerinden markalar ve çatı firmaların deneysizlik statüsünü kontrol edebilirsiniz.
V-Label logosu taşıyor
Dünyada 90’dan fazla ülkeye ürün ihraç eden Erkul Kozmetik markalarından biri olan Golden Rose, ürünlerini hayvanlar üzerinde test etmeyen ve dünyanın önde gelen vegan/vejeteryan ürün etiketi V-Label logosu taşıyan markalardan. Golden Rose Ar-Ge Müdürü Olcay Akkaya Şen sertifikalandırma konusundaki çalışmalarını şöyle anlatıyor; “Çalışmakta olduğumuz yurt içi ve yurt dışı akredite laboratuvarlarda gerçekleştirilen testlerde, laboratuvar ortamında geliştirilmiş özel yapay deri ve teknolojiler kullanılarak ya da etik kurula uygun şekilde seçilen gönüllüler aracılığıyla güvenlik ve etkinlik testlerini uyguluyoruz. Golden Rose ve diğer markalarımız için Avrupa Vejetaryen Birliği tarafından onaylanan V-Label sertifikası için başvurumuz onaylandı ve V-Label logosunu ürünlerimizde kullanmaya başladık. Bu sertifika ile beraber ürün içeriğinde hayvanlardan elde edilen hiçbir içeriğin bulunmadığı ve hayvanlar üzerinde test edilmediği de sertifikalanmış oldu. Aynı zamanda ‘Cruelty Free’ sertifikası almak için çalışmalara başladık. Ürün çeşidimizin fazlalığı nedeniyle sürecin tamamlanması zaman alsa da en kısa sürede sertifikalandırma işlemini tamamlamayı planlıyoruz.”