30.03.2017 - 09:45 | Son Güncellenme:
Patentteki detaylar dönme hareketini sağlayacak rulmanların oldukça teknik montaj şemalarını da içeriyor.
Toyota’nın fikri yassı yay yerine normal yay kullanmak.
Böylece üretim ve montajın daha kolay olmasının yanında yeni yay sistemi basıncı daha dengeli ileterek sistemin daha dayanıklı olmasını ve yüksek hızlarda daha iyi performans göstermesini sağlayacak.
Bu patent dokümanlarından birkaç ipucu elde etmek mümkün. Toyota’nın elektrikli süperşarj üniteleri ve çalışma prensipleri üzerinde çalıştığı çok açık. Detaylar ve figürler incelendiğinde bu konuda oldukça yol alınmışa benziyor.
Diğer otomobil üreticileri için de yeterli detaylara sahip patent dokümanları tüm otomotiv endüstrisi için yol gösterici olacaktır diye düşünüyoruz.
Üretim safhası pek yakında
Toyota bu patent başvurusunu 8 Mayıs 2015’de yapmış ve Birleşmiş Milletler Patent Ofisi 22 Mart 2017’de yayımladı. Patent başvurusunun üzerinden 2 yıl kadar süre geçtiği düşünüldüğünde Japon üreticinin bu teknolojiyi üretim safhalarına taşıması an meselesi.
Bu teknolojinin sergilenebileceği ilk otomobil hangisi olabilir diye düşünüldüğünde yeni jenerasyon Supra akla gelen ilk ihtimal.
Sanal dünyada dolaşan dedikodular Toyota’nın, Supra için hybrid bir versiyon planlıyor olabileceğini işaret ediyor. Toyota’nın, BMW ile ortak geliştirdiği bir platform üzerinde yükselen Supra elektrikli süperşarj kullanacak olabilir mi?
Kaynak: Otopark