26.10.2017 - 13:16 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
Otomotiv devi Daimler, elektrikli araç programlarını genişletmek için son dönemlerde büyük hamleler gerçekleştirerek dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Şimdiyse Daimler Trucks'a bağlı olan Mitsubishi FUSO Kamyon ve Otobüs Şirketi (MFTBC), elektrikli kamyon ve otobüslere odaklanan yeni markası E-FUSO’yu duyurdu. E-FUSO, ilk elektrikli kamyon konsepti Vision One’ı yarın ziyaretçilere açılacak olan Tokyo Otomobil Fuar’ında görücüye çıkarmaya hazırlanıyor.
E-FUSO Vision One, Daimler’in tek şarjla 350 kilometre gidebilen ağır işler için geliştirilmiş seviye 8 kamyonu. Şirket, aracın 23 ton olduğunu ve taşıma kapasitesinin 11 ton olduğunu belirtti. Bu Vision One’ın, aynı sınıfta bulunan dizel aracından sadece 2 ton daha az yük taşıma kapasitesine sahip olduğu anlamına geliyor.
Daimler, konseptin üretimi için zaman çizelgesi belirtmedi ancak MFTBC, teknolojiye ve altyapı geliştirmelerine bağlı olarak "gelecek yıllarda" tüm otobüs ve kamyonlara elektrikli güç aktarma organları getireceğine söz verdi. Şirket, yalnızca sistemler üzerinde çalışmayacak. Mercedes-Benz Energy ve Chargepoint gibi Daimler'in diğer özellikleri batarya sarf malzemeleri ve şarj şebekeleri oluşturmak için yardımcı olacaktır.
Daimler'in geniş portföyündeki tek elektrikli kamyon E-FUSO değil. Geçtiğimiz yıl , Mercedes-Benz, şarj başına 124 mil daha kısa bir menzilli Urban eTruck konseptini gösterdi.
Cummins ve Volkswagen gibi diğer şirketler, ağır vasıtalar için tüm elektrikli güç aktarma organları üzerinde çalışıyor ve elektrikli bir otobüs üreticisi olan Proterra, son zamanlarda bir şarjla 1.000 mil üzerinde sürüş yaparak dayanıklılık rekoru kırdığını iddia etti .
Elektrikli araçlardaki tartışmasız en tanınmış isim olan Tesla, önümüzdeki ay 16 Kasım'da beklenen yarı kamyon tasarımını yapmayı planlıyor .