Drift nedir? Drift nasıl yapılır? Drift teknikleri
Bir çeşit sürüş tekniği olan drift nedir? Drift teknikleri nelerdir, nasıl yapılır? Şehir içinde drift yapılmaması neden önemli?
Zorunluluktan dolayı ortaya çıkan drift, Japonya'nın dağlık, engebeli ve virajlı yollarında hız kesmeden gidebilmek için keşfedildi. Şimdilerde gösteriş amaçlı bir sürüş tekniği olarak kullanılsa da, ortaya çıkış sebebi zorlu yol koşullarıyla mücadele etmekti.
Drift nedir?
Türkçe'de 'yanlama' olarak karşılık bulan drift, virajı alırken arabanın arka kısmını kontrollü biçimde kaydırarak dönüş alma tekniğidir. Araç motoruna, lastiklere ve daha birçok parçaya zarar veren bu teknik, şehir içinde ya da geniş ve boş olmayan alanlarda yapıldığında çok tehlikelidir.
Drift nasıl yapılır?
Üzerine filmler çekilen, bilgisayar ve konsol oyunları yapılan drift, otomobil meraklılarının zevk aldığı bir sürüş tekniği. Drift yapılacak aracın drifte uygun olması gerekiyor.
- Arkadan itiş gücü olan bir araç
- Güçlü bir motor
- Jantların çapı (17'')
- Lastik yanaklarının janttan ayrılmaması için ince olmaları gerekir.
Drift çelitleri nelerdir?
El freniyle drift: En çok kullanılan teknik el freni drifti. Düz vites araçlarda yapılır. Viraja girerken debriyaja sonuna kadar basılır, aracın önü viraja sokulurken aynı anda el freni çekilir. Aracın arkası istenen konuma geldiği anda gaza yüklenilir. Direksiyon hakimiyeti önemlidir çünkü savrulan aracı toparlamak en temel husustur.
Debriyajla drift: Aracı güçten düşürerek devir yükseltilir. Debriyaj aniden bırakılarak patinaj çekilir ve arka kısım kaydırılır. Viraj almak için değil, genellikle gösteri amaçlı yapılır.
Fren ile drift: Viraja girerken sert bir frenla aracın arkası kaydırılır. Aracın arası kaymaya başladığında gaza yüklenilir ve araç toparlanır. Debriyaj ve el freni kullanılmadığı için hız iyi ayarlanmalıdır. Araç ön taraftan kaymaya başlamadan gaza basılmalıdır.
Hızla drift: Hızla yapılan driftte keskin viraj önemli. Yüksek hıza ulaşıldığında direksiyon yavaş yavaş kırılır. Ön kısım kaymaya başlamadan hız arttırılmaya devam edilir. Merkez kuvvetinin desteğiyle direksiyonun ve aracın açısı belirli bir eksende tutulur ve gaza basmaya devam edilir. Araç tamamen yan konuma geldiğinde viraj alınmış olur. Temel olan direksiyonu fazla kırmayarak aracın önden kaymasına engel olmak. Direksiyon ve gaz dengesi önemli.