Milliyet ExecutiveYapay zekayla kendi yarattı

Yapay zekayla kendi yarattı

08.01.2024 - 04:46 | Son Güncellenme:

Düşünme hızını yaratıcılığa aktarmayı, saliseler içinde bunu görüntülemeyi sağlayan bir teknoloji hayaliyle yola çıkarak Myth'i kuran Özgecan Üstgül, "Herkese kendi efsanesini yaratma imkânı tanıyoruz" diyor.

Yapay zekayla kendi yarattı

EBRU SUNGUR- 2018 yılında 'yaratıcılığı dijitalleştirme' hayali ile yola çıkan ve yapay zeka ile desen tasarım teknolojisi geliştiren Myth'i (İngilizce efsane anlamında) kuran Özgecan Üstgül, desen tasarım sürecini saatlerden saniyelere düşerek, tasarımcının verimliliği artırdıklarını söylüyor. Türk Telekom'un desteklediği girişimler arasında yer alan Myth'in kurulduğu günden bu yana yüzde 400 büyüdüğünü belirten Üstgül, "Benim hayallerim ise daha hızlı büyüyor" diyor. Üstgül, sorularımızı yanıtladı.

Haberin Devamı

Girişiminizi kısaca tanıtır mısınız?

 Myth, yapay zekâ ile desen tasarım teknolojisi geliştiren bir girişim teknoloji şirketi. Herkese kendi efsanesini yaratma imkânı tanıyan bir teknoloji olması nedeniyle, ismi de mitolojiden geliyor. Myth.Ai ve Myth. Digi adında iki ayrı teknoloji geliştiriyoruz. Myth.Ai web tabanlı bir yazılım şeklinde, üyelik modeliyle faaliyet gösteriyor. Bir görsel desen / tasarım / ilham fotoğrafı yüklenerek, saniyeler içinde, bu görsele göre yüzlerce farklı desen tasarımını üretiyoruz. Beğenilenleri makine öğrenimiyle öğrenen algoritmalarla kurumlara yönelik modeller çıkarıyoruz. Ayrıca stil transferi, renk gibi özelliklerle de desene istenilen stili uygulayabilme ve renk varyantlarını elde edebilme imkânı sunuyoruz. Böylece desen tasarım süreci saatlerden saniyelere düşerek, tasarımcının verimliliği artarken, şirketlerin müşteri memnuniyeti artıyor. Ayrıca en önemli faydalardan biri, şirketlerin karbon ayak izini ortadan kaldırıyoruz. Özetle fiziksel numune üretim sürecini dijitalleştiriyoruz. Böylece hammadde kullanımı, su, enerji ve zaman kullanımını, sıfır atık felsefesiyle minimuma indiriyoruz. Myth.Digi'de ise yapay zekâ ile desen arşivlerini dijitalleştiriyor, klasörleme ve saatlerce aramaya son veriyoruz. İstenilen görsel yüklendiğinde veya ilgili desen kategorisini yazarak saniyeler içinde benzerlerini bulabileceğiniz bir teknoloji sunuyoruz.

Haberin Devamı

 Bu iş fikrini nasıl oluşturdunuz?

Women&Women markamızla; Alaçatı, Bodrum, Göcek, Alanya, Antalya, İstanbul, Ankara, Adana ve Gaziantep gibi Türkiye'de 50'ye yakın satış noktasına ulaştık. Her yıl 80 parçalık plaj giyim ve kimono koleksiyonu çıkarıyoruz. Ayrıca dış giyim koleksiyonlarımız da bulunuyor. Ürünlerimizin yüzde 80'i, desenli ürün grubundan oluşuyor. Önceliğimiz tasarım. Tasarım ve desen konularında zorlanmaya başladığımız 2020 yılında, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde Myth.Ai'ı kurduk. Günümüz dünyasında üretim sürecinde herhangi bir tasarım yapmak, eskiye göre daha zor. Üretim şeklini değiştirip, takip edilen olmak için tasarımın gücünü arkamıza almamız gerekiyordu. Myth Desen ve Doku Teknolojisi sürdürülebilir üretim döngüsünde çok önemli bir yere sahip. Tamamen bir ihtiyaca cevap vermek için yarattığımız bir teknoloji. Desen yaratım sürecinde istenilen desenlere ulaşmak, çok uzun ve yorucu bir çalışma sürecini gerektiriyor. Myth ile süreci yüzde 70 oranında kısaltıyoruz. Tasarımcının ilham aldığı öğeleri sisteme yüklemesinin ardından bir saniyede yüzlerce desen çıktısına ulaştırıyoruz. Raporlu, benzersiz ve sertifikalı desenlere sahip olabiliyorsunuz. Bu desenlerin üzerinde renk ve stil değişiklikleri yapabiliyorsunuz. Bu teknoloji ile şirketlerin müşteri memnuniyeti ve üretim hızına doğrudan katkı sağlamış oluyoruz.

Haberin Devamı

Türk Telekom, girişiminize hangi katkıları sağladı, bu katkılar ile girişiminiz için nasıl bir hedef çizdiniz?

Türk Telekom'un yeni nesil teknolojileri üretme ve kullanma kabiliyetini yakından takip ediyoruz. Türk Telekom, Girişim Hızlandırma Programı PİLOT ile 2013 yılından bu yana, yeni nesil teknolojileri besleyen girişimlere desteğini sürdürürken, biz de bu destekten pay almaktan büyük mutluluk duyduk. Özellikle bizim de alanımız olan yapay zekâ teknolojilerinde, geliştirdiği çözümlerin yanında, bu teknolojiyi kullanan girişimlere yaptığı yatırımlarla da Türk Telekom'un bu alana ve girişimcilik ekosistemine sunduğu katma değerin farkındayız. Türk Telekom, kurumsal girişim sermayesi şirketi Türk Telekom Ventures ile bir girişimin ihtiyacı olabilecek geniş mentor ağı, geniş yatırımcı ağlarına ulaşabilme imkanı ve yatırım olanakları, geliştirilen teknolojiyi deneyimleyebilme altyapısı gibi birçok fırsatı içinde barındırıyor. Bu noktada Türk Telekom'un yüksek teknolojisi ve desteğinden aldığımız güçle hedeflerimize daha da yaklaşacağımızı düşünüyorum.

Haberin Devamı

Başlangıçta hayal ettiğiniz fikre ne kadar yaklaştınız?

2018 yılında düşünme hızı kadar yaratıcılığı aktarabileceğimiz, saliseler içinde bunu görüntüleyebileceğimiz ve bütün bunları canlandırmaya yardımcı bir teknolojinin hayalini kurdum. Şirketi kurduğumda, 'Myth, tasarım dünyasının Apple'ı olacak' şeklinde bir hedefim vardı. Bu hedefimin hala arkasındayım. Bu elbette teknolojinin gelişme hızı ve rekabetle paralel ilerleyecektir. Myth kurulduğu günden bu yana, yüzde 400 büyüdü, benim hayallerim ise daha hızlı büyüyor.

Haberin Devamı

İnsandan 93 kat hızlı öğreniyor

Zaman zaman yapay zekanın ürettiği eserin ne kadarının 'yeni', ne kadarının 'başka eserlerden' olduğu tartışılıyor. Siz bu sorunu nasıl aşıyorsunuz?

Üretken yapay zekalar, veri kümelerinden öğrenen ve öğretilenlerden yenilerini tasarlayan yapay sinir ağlarıdır. Yapay zekalar insan beyninden 93 kat daha hızlı öğreniyor. Açık kaynaklı yapay zekalar kontrol sistemi olmadığı için, fikri mülkiyet hakkı ve çıkan sonucun kalitesi bakımından riskli olabilir. Myth.Ai gibi kapalı kaynaklı yapay zekâ teknolojilerinde ise durum farklı. Belli veri kümelerini sınırlandırarak, kontrollü öğretildiğinde, üretilen sonucun, insanın ürettiği sonuçlara yaklaşabildiğini, yaratıcılık olarak farklı, özgün ve benzersiz tanımlarının daha kontrollü ortaya çıktığını söylemek mümkün.

 

Yapay zekayla kendi yarattı

Myth'in desen tasarım örneği...